Permalänk

HP Chassi Deluxe

Det här är ett projekt som jag och min bror bestämde oss för att starta på grund av att han är i behov av en ny dator. Jag hade det här HP Compac DX2300 chassit liggandes och jag hade inte några direkta planer för det, så vi bollade några idéer fram och till baka och vi kom fram till att han ville ha en ruta på sidpanelen, den skulle vara svartlackad och vi behövde bättre luftflöde.

:UPDATE:
Vi har nu skaffat alla komponenter som vi tidigare har saknat och även installerat dom i chassit! Några komponenter kommer att bytas ut när tillfälle ges, så som gpu och PSU (av uppenbara skäl ) men det som sitter i nu är.

Ryzen 5 1500x
ASUS TUF B450m-PLUS
Corsair Vengeance 16gb 3000Mhz
ASUS Strix GTX 960 4gb
Corsar TX650W
Corsair H60 w/ Corsair ML120

Är grymt nöjd med slutresultatet men det finns lite saker som fortfarande kan förbättras, som med alla projekt
Lägger in lite bilder från när vi installera allt och det kommer bilder med bättre kvalitet under nästa vecka!
Tack för alla trevliga kommentarer hittils och ha en trevlig jul

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Kul idé! 4/5

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Proffsmoddare

Åh underbart! Detta är enligt mig hjärtat av moddning.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

@C4B12: Glad att du tycker om den! Kollade på några av dina projekt och dom va inte så pjåkiga dom heller Jag hoppas på att kunna få tag på ett liknande chassi fast full tower och göra något liknande med det

Permalänk
Medlem

Blev ju sjukt bra.

Permalänk

@Hampeuss: Kul att du gillade det

Permalänk
Medlem

Undra hur man tänker när man stansar io plåten direkt i chassit. Sjukt!

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Skrivet av kakan86:

Undra hur man tänker när man stansar io plåten direkt i chassit. Sjukt!

Dom antog nog att ingen skulle byta till ett annat moderkort jag har ett äldre HP chassi som man kan ta bort io plåten på så man kan ju tycka att det borde va lika på nyare chassin med, men tydligen inte :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt taggad på att göra liknande. Var fick du tag på stålplåten för framsidan/fläkten? Älskar sådana här byggen.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Skrivet av Zeedarn:

Riktigt taggad på att göra liknande. Var fick du tag på stålplåten för framsidan/fläkten? Älskar sådana här byggen.

Plåten tillverkade jag själv med hjälp av min farsa (han är plåtslagare). Fick även plåten av honom från hans jobb. Men det kan du nog få tag på hos nån materialhandel Kul att du gilla bygget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilken idiot som helst kan köpa massa dyra prylar och smacka ihop en flashig dator, eller stoppa ett ämne i CNC-fräsen och trycka play, och tyvärr är det ofta de gallerierna som river ner mest poäng. Personligen är jag mer imponerad av sånthär, när man lyckats göra något schysst och användbart av utgångsmaterial som de flesta skulle skickat i sopen, dessutom med enkla medel.

Snyggt jobbat

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

@kaput: tack så mycket! Kul att du gillar det Jag håller helt med dig

Permalänk
Medlem

Gummilist, klistermärke, såg och en vanlig fläkt ditvåldad på en Zalmanfläkt! Har vi rest tillbaka till 2003? Härligt retro! Slutresultatet var väl kanske inte jättevackert. Men det är nåt charmigt med att nån ändå lagt sina begränsade medel på att fixa till det!

Pricken över i't vore någon form av cold cathode-rör. D:

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

@BlackBird: Om du syftar på kylaren på moderkortet så är den en Noctua fläkt på en HP original kylare Moderkortet är dessutom bara en placeholder tills jag har alla komponenter. Kände inte för att gör allt till RGB och byta ut sidpanelen till en av härdat glas för att göra det "2017", så de fick bli så här istället

Permalänk
Medlem

@ZaRevampire: Ah på så sätt Kul bygge var det iallafall!

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

@BlackBird: Kul att du gilla de

Permalänk
Medlem

Älskar sånna project
GJ!

Visa signatur

Denon AH-D5000 | Sennheiser HD-650
Aune X1S DAC |

Permalänk

@Radiz0n: Tack så mycket!

Permalänk
Avstängd

Jag gillar galleriet.

Men jag undrar ändå lite - varför? Gillar du chassiets utseende kanske? Jag har alltid gillat de där HP-datorernas design, även fast den samtidigt kanske kan kännas ganska trist.

Permalänk

@Kaleidoskop: Jag moddade chassit för att jag tycker det är kul och lärorikt och för att jag hade det liggandes hemma Min bror ville ha en ny dator och han tyckte att det lät som en bra idé när jag berättade för honom hur jag ville göra, så då bestämde vi oss för att göra det