Permalänk
Medlem

HackMyTosh - mITX, Gaming Hackintosh

Trots långt ifrån det mest estetiskt tilltalande bygget så tänkte jag att det kanske kunde intressera någon. Personligen roas jag alltid av mITX-byggen, oavsett prålighet.

Bilderna blev rätt taffliga i komprimeringen, men ni får ett hum om läget i alla fall ;D

Specifikationer och inköpslista:
- ASRock Fatal1ty Z370 Gaming-ITX/ac (WiFi/BT-kort utbytt mot Broadcom BCM94352Z för bättre kompabilitet i MacOS).
- Intel Core i5 8600K
- Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz CL16 2x8GB
- EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB
- Samsung EVO 850 500GB + 2x EVO 840 120GB (hade de sistnämnda liggandes) + WD Red 3TB
- Fractal Design Node 304 + Seasonic SSR-750FX
- Cryorig H7 + ett gäng Noctua fläktar (samtliga över PWM).

Besök galleriet här

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Väldigt nyfiken hur bra Hackintosh fungerar nu! Jag byggde en ca. 2013, och då var det bra tills man skulle uppdatera, men nu verkar det som att det finns lite mer native-stöd.

Var det något som var krångligt att få till?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

@Gorian: Varför ett GTX 1080? Spelar du i MacOS också eller dualbootar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Väldigt nyfiken hur bra Hackintosh fungerar nu! Jag byggde en ca. 2013, och då var det bra tills man skulle uppdatera, men nu verkar det som att det finns lite mer native-stöd.

Detta är första Hack-bygget, så jag är inte riktigt kvalificerad att svara. Men det var ett pickel att få till Bluetooth och ljud, och det krävdes ännu en ominstallation innan de ville hoppa igång. Blåtanden är fortfarande lite skakig. Vidare fungerar inte Meddelanden, men det ska tydligen finnas ett fix på det - har inte riktigt haft tid att engagera mig ännu.

I det stora hela är det inte svårt, men pickligt och tidskrävande. Jag har kört en uppdatering, och inget fungerade sämre efter den. Sen ett par månader tillbaka finns officiella nVidia-drivrutiner, vilket underlättar grafik-delen i alla fall.

Skrivet av tBiorrith:

@Gorian: Varför ett GTX 1080? Spelar du i MacOS också eller dualbootar du?

Dualboot. Spenderade sex månader i ett u-land, och fick oerhörda cravings efter allt vad teknik heter. Slutade med att jag kollade på timmar efter timmar av PUBG-streams, och bestämde mig därmed för att bygga en spelburk ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Det största problemet är väl moderkort, bluetooth, wifi och den typen av saker eftersom det egentligen inte finns något officiellt stöd för det och man får krångla med .kext-filer, men jag antar att @gorian har spenderat en hel del tid på tonymacx86 så han har kunnat lösa de problem som har uppstått

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

...men jag antar att @gorian har spenderat en hel del tid på tonymacx86 så han har kunnat lösa de problem som har uppstått

Lite av ett andra hem vid det här laget

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

varför inte göra tvärtom, köra win 10 och virtuellt macos via typ vmware?

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

@martak: Vad skulle fördelen vara, speciellt med tanke på att jag primärt vill köra MacOS?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

@Gorian: Förstår mig inte på sådana människor. Jag har en macbook som jag kämpar med att förstå mig på... Djävulens påfund.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

@martak:

Visa signatur

---