Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

I min mening är Days of war skit sedan någon patch tillbaka då dom gick i från att vara ett eget spel till en ren kopia av DoD plus att deras community är riktigt riktigt dålig.

Vad har de ändrat?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av ågren:

Vad har de ändrat?

Får tyvärr inte säga innan dom lyfter NDA'n :/

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

I min mening är Days of war skit sedan någon patch tillbaka då dom gick i från att vara ett eget spel till en ren kopia av DoD plus att deras community är riktigt riktigt dålig.

Days of war har varit i utveckling mycket längre än vad Battalion 1944 har då de som visades upp under kickstartern va enbart en vision av det tänkta spelet.
Själv tror jag B1944 kommer bli det bättre spelet och det mer polerade spelet även om jag inte gilla hur dom gjorde med kickstartern.

Detta meddelandet kom upp idag så om en vecka får vi se.
Joe Brammer
‏@BRAMMERTRON
We'll be showing off our first Battalion 1944 teaser and week now.We'll be showing a weapon! That is all but it sets the quality bar high!

Alla har vi våra olika tycken om spel, men att påbörja säga att spelet är dåligt utan att kunna säga varför ska man nog hålla sig ifrån, du i princip recenserar ett spel utan att ha något bevis om att säga varför.

Och ja, spelet var ju DoD samt W:ET inspirerat spel.

Och jag kan inte se vart teasern är? Twitter? Eller är det Joe som vanligt igen säger för mycket utan att ha något att visa?

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Philippk:

Alla har vi våra olika tycken om spel, men att påbörja säga att spelet är dåligt utan att kunna säga varför ska man nog hålla sig ifrån, du i princip recenserar ett spel utan att ha något bevis om att säga varför.

Och ja, spelet var ju DoD samt W:ET inspirerat spel.

Och jag kan inte se vart teasern är? Twitter? Eller är det Joe som vanligt igen säger för mycket utan att ha något att visa?

Om du vet vad en NDA är så vet du varför jag inte kan säga för mycket om spelet.

De va tänkt att spelet skulle vara en blandning mellan alla de klassiska ww2 spelen. MoHAA, CoD:UO, CoD2, DoD, W:ET och samtidigt vara sitt egna spel. Så som det va just då när jag skrev min kommentar så va det bara en ren kopia av DoD:S

Söker man så hittar man
http://forums.battaliongame.com/viewtopic.php?f=11&t=3097

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming

Första riktiga gameplay!!! Och de ser smaskigt ut

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Jäääklar vad taggad man blir! Kan verkligen inte vänta på release.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Helt jäkla orealistisk spel.. Allt hoppande påminner om glada kaniner än om ett riktigt krig spel. Säker på att minderåriga kommer att tycka om det här spelet.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Flexiblus:

Helt jäkla orealistisk spel.. Allt hoppande påminner om glada kaniner än om ett riktigt krig spel. Säker på att minderåriga kommer att tycka om det här spelet.

Spelet har inget med "realism" att göra. Dom är ute efter gamla oldschool känslan CoD:UO/2, MoHAA, BF1942. På den tiden va de inte många "minderåriga" som spela.

Samma film matrial men lite mer info

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Nu är det visserligen Alpha men vad kan man förvänta sig grafikmässigt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Spelet har inget med "realism" att göra. Dom är ute efter gamla oldschool känslan CoD:UO/2, MoHAA, BF1942. På den tiden va de inte många "minderåriga" som spela.

Samma film matrial men lite mer info

https://www.youtube.com/watch?v=25EmAsJadWo

Det var nog lika mycket småbarn på Bf 1942 tiden som nu. Jag spelade ex cod o bf 1942 med vänner och jag är född 92. Dock inte online pga inget bredband så kanske inte märktes online på samma sätt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så får man spela inom kort!
Hoppas verkligen detta kan bli bra!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Förhoppningsvis så får man spela inom kort!
Hoppas verkligen detta kan bli bra!

Borde bli bra, Är ju de som gjorde Mohaa och Cod 1 och Cod 2.
Så jag väntar , Hellre att det tar tid och blir bra än att de kastar ut det
Hypar mer för detta än jag gjort med Cod/BF

Permalänk
Medlem

Vad jag tycker är mest intressant med spelet är utvecklarnas fokus och tänk. Man vill gå tillbaka och bygga ett spel med samma "känsla" som det var några år tillbaka. Man försöker hålla det enkelt utan massvis med blingblingfunktionalitet överallt. Hög skillnivå också, gillar! Samtidigt är det trist att man år 2018 ska bli glad över dedikerade servrar som spelare kan tillhandahålla själva.

Jag har spelat Battlefield genom åren så jag har slutat helt att försöka höja upp spel innan jag spelat dem. Battalion kanske är jättekul, eller jättetråkigt. Håller tummarna på det förstnämnda. Är spelet kul att spela och lyckas man bygga upp communities kring spelservrar så kommer detta spel hålla länge. Hoppas utvecklarna kan belönas, för det är inte många som bygger ett spel för spelarna idag.

Permalänk
Geeks Gaming

Roadmap för spelet http://battaliongame.com/

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Så det ska lanseras på fulla sitt 2019?

Nåja, får hoppas det är värt den väntetiden, för jag är enormt peppad på detta.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

@Vangen: Exakt, detta år kommer att ha fokus på early access och fortsätta lägga till funktionalitet för spelet

Permalänk
Geeks Gaming

Om folk lyckas få tag på en Beta nyckel för helgen så är det bara att hoppa in på Discord så är jag lätt på mycket pangande!!

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Någon som fått testat ännu? xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Gunplay och movement är mycket bättre än vad jag vågat hoppas! Körde lite under de första alphorna och särskilt movement kändes klumpigt, men det flyter mycket bättre nu. Time-to-kill känns bra och jag har rätt höga förhoppningar på ekonomisystemet de använder också

Taggad som attan inför framtida utveckling!

Permalänk
Medlem

har 2st beta koder! Bara pm:a först till kvarn! xD

EDIT: Slut det gick fort! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Har 2 koder till!

Bara pm:a först till kvarn! xD

EDIT: Slut

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Hur är spelet då, ni som testat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Långt inlägg med den sista informationen inför early access som startar imorgon: http://steamcommunity.com/games/489940/announcements/detail/1...

Skrivet av dalledalle:

Hur är spelet då, ni som testat?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag spelade några timmar under beta-helgen och hade överlag kul. Var en del bekymmer med servrarna men när man väl kom in så gick det bra. Spelet är ganska enkelt. Vettiga menyer, bra inställningsmöjligheter. Det flöt på bra och det är härlig skjutkänsla i spelet. Det var främst Wartide (spelläget som spelas i comp. matchmaking) som jag fann nöje i. Jag hade mindre kul i Arcade (CTF, TDM) där det mest var flum och dåliga spawns. Jag vill också säga att jag inte är ett jättestort fan av COD överlag, så för mig känns spelet ganska stelt och "campigt". Handlar mycket om att hålla vinklar och vara den som börjar skjuta först eftersom det är så låg TTK. Men det är precis så det är byggt så det handlar om smak och tycke. Kul med dedikerade servrar som man kan tillhandahålla själv. Förhoppningsvis kan det leda till att folk bygger communities som i sin tur ökar livslängden på spelet.

Jag kommer definitivt uppgradera till den lite dyrare versionen för att stödja utvecklarna. Deras inställning och kommunikation är en väldigt frisk vind i en annan ganska deppig spelvärld för tillfället. Man har en öppen plan på vad man vill göra under tiden som spelet är i early access och det känns som man fokuserar på att bygga ett spel för spelarna. Problem och förslag som dykt upp har lösts väldigt kvickt.

Tror det bästa är att pröva själv. Spelet kostar två måltider på McDonalds

Permalänk
Medlem

Är det någon som sitter på en till BETA-nyckel över så PM:a mig! (a)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Är det någon som sitter på en till BETA-nyckel över så PM:a mig! (a)

Jag vill inte göra dig besviken på något sätt, men beta-perioden är över sen ganska många dagar tillbaka. Men för att vända på det hela så går spelet ut i early access imorgon vilket betyder att vem som helst kan spela. Om du köper spelet dvs.

Permalänk

Idag klockan 18.00 är det dags! Vilka kör?

Kommer att kosta 15 euros förresten. Vilket inte framgått super tydligt.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Jag vill inte göra dig besviken på något sätt, men beta-perioden är över sen ganska många dagar tillbaka. Men för att vända på det hela så går spelet ut i early access imorgon vilket betyder att vem som helst kan spela. Om du köper spelet dvs.

Såg det faktiskt! Jag som inte är så uppdaterad denna vecka bara... xD Blir att se lite streams för att känna om det är något för en själv! tack ändå

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta var inget för mig!
Förstår inte det roliga med hoppandet alla gör? Kommer ju ingenstans när jag använder bolt när alla hoppar omkring. Hade hoppats på något helt annat.

Har redan tröttnat på mapsen och tycker spelet känns lite stelt.

Har bara lyckats spela via server list.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Detta var inget för mig!
Förstår inte det roliga med hoppandet alla gör? Kommer ju ingenstans när jag använder bolt när alla hoppar omkring. Hade hoppats på något helt annat.

Har redan tröttnat på mapsen och tycker spelet känns lite stelt.

Har bara lyckats spela via server list.

Det var ju tråkigt att det inte passar dig, men det kan ju inte passa alla spelare
Själv har jag väl har haft tur. Kunnat spela på både Unranked och Arcade men inte på server listan

Permalänk
Medlem

Har vi en discordserver för detta?

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI