Permalänk
Medlem

TV via fiber Box?

Undrar om det finns "fristående" tv box som kan ta emot tv via internet?
Friståene = inte skaftas/köpts från Telia eller Boxer till exempel. Utan från typ Netonnet eller Elgiganten.

Det är boxer jag betalar för internet 100/10 och har en Asus RT-AC68U router.

Annars kanske en lite inomhus antenn. Men vet inte hur bra tekning det kommer bli?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Det blir ju svårt att klara sig utan någon sort abbonemang?

Permalänk
Medlem

Lite som att köper du en mobil från elgiganten istället för en Telia-butik så behöver du fortfarande en operatör..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Tekningen ser likadan ut på marksänt som via fiber. Cmore hockey kan ha lite klarare bild eventuellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Det blir ju svårt att klara sig utan någon sort abbonemang?

Skrivet av Karaff:

Lite som att köper du en mobil från elgiganten istället för en Telia-butik så behöver du fortfarande en operatör..

Okej
Jag tänkte till bara "gratis" kanalerna Svt, TV4, 6:an, mm. På samma sätt som man bara kan koppla in en tv antenn så har du dom. Och att de boxrana som Boxer med flera har kanske inte alltid är så bra, så därför ville jag har mer val även från andra tillverkare om det fans.
Men okej då får jag kolla vad det olika leverantörerna har för boxar. Telias är ju snyggare och mindre och billigare (köpa separat utan inspelning) än Boxers, men det kanske är lättare att ta Boxers när jag ändå har internet från dom.

Tack

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Okej
Jag tänkte till bara "gratis" kanalerna Svt, TV4, 6:an, mm. På samma sätt som man bara kan koppla in en tv antenn så har du dom. Och att de boxrana som Boxer med flera har kanske inte alltid är så bra, så därför ville jag har mer val även från andra tillverkare om det fans.
Men okej då får jag kolla vad det olika leverantörerna har för boxar. Telias är ju snyggare och mindre och billigare (köpa separat utan inspelning) än Boxers, men det kanske är lättare att ta Boxers när jag ändå har internet från dom.

Tack

Du kan få endast gratiskanalerna för en väldigt billig peng från Telia via IPTV.
Skall du köra med antenn istället så krävs det att du har en vettig antenn, Biltemas antennförstärkare brukar också kunna vara en bra vän att ha till hands.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Du är väldigt otydligt i det du skriver, om det är bredbands tv du är ute efter eftersom du börjar prata om att bara få gratis kanalerna.

Och t.ex. Telias tidigare standard box vip 1113 tror jag den heter kunde man också köpa löst i butik och sedan använda till flertal operatörer, men tror att fler och fler boxar är fyllda med deras egna mjukvaror och inställningar idag så det är säkrare kort att köra med operatörens egna tv boxar, om man inte vill hålla på krångla och skapa problem för sig.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Du är väldigt otydligt i det du skriver, om det är bredbands tv du är ute efter eftersom du börjar prata om att bara få gratis kanalerna.

Och t.ex. Telias tidigare standard box vip 1113 tror jag den heter kunde man också köpa löst i butik och sedan använda till flertal operatörer, men tror att fler och fler boxar är fyllda med deras egna mjukvaror och inställningar idag så det är säkrare kort att köra med operatörens egna tv boxar, om man inte vill hålla på krångla och skapa problem för sig.

Okej ska se om jag kan omferelera frågan
Jag har flyttat till en hyresrätt utan tv antenn och Comhem har bara Internet. Vill gjärna se OS nu i vinter som Discovery Network äger rättigheterna till. Äfter OS räcker det gott och väll med svt mm och vill inte betala för något mer utöver tv-lisensen.
Jag har Boxer som Internet leverantör och kommer troligen välja de även för tv då det käns lättare att ha samma.

Vad ska jag välja?
1. Skaffa tv via Internet? Nackdel: det värkar inte ha svt HD kanalerna och kanal 6, vilket marksädningen har.
2. Skaffa en egen liten aktiv inomhus tv-antenn och skaffa tv på det viset? Nakdel: en extra grej (antenn) och sladdar bredvid tvin att behöva jömma. Om jag går några meter från lägenheten (som ligger i Glommen) så har jag fri sikt till båda tv sändarna här i Halland, Grimmeton och Halmstad, men vet inte hur bra täckning jag har/kan få.

Så vad rekommenderar ni att jag ska välja?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Ring kanske comhem och ge dom denna länken?
https://www.comhem.se/kundservice/support/tv/vad-ar-must-carr...
Gissar att comhem har skyldighet att leverera tv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av joalin:

Ring kanske comhem och ge dom denna länken?
https://www.comhem.se/kundservice/support/tv/vad-ar-must-carr...
Gissar att comhem har skyldighet att leverera tv

Skickades från m.sweclockers.com

Du missade det kanske eller tolkade fel. Jag har INTE comhem och bor inte i ett sådant hus häller. Här har vi Telia öppen fiber och jag har valt boxer som leverantör av fiber då de var biligast.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.