HD7970 Uppgradera eller ej?

Permalänk

HD7970 Uppgradera eller ej?

Hej, just byggt en ny rigg och funderar på att införskaffa mig ett nytt Grafikkort nu när jag ändå är igång så att säga. Köpt en Ryzen 1300x och har för planer att överklocka den tillsammans med det har jag köpt 8 GB från Kingston som kör på 2133 MHz (Funderar på att överklocka dessa med lite men det får vi ta sen).

Så nu är frågan ifall jag ska stanna med mitt 7970 från Gigabyte eller ifall jag ska köpa nytt som 1060 eller något annat?
Kom gärna med förslag på vad ni skulle gjort

PS. spelar spel som Overwatch, Fortnite, Rainbow osv

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lord_fahrim:

Hej, just byggt en ny rigg och funderar på att införskaffa mig ett nytt Grafikkort nu när jag ändå är igång så att säga. Köpt en Ryzen 1300x och har för planer att överklocka den tillsammans med det har jag köpt 8 GB från Kingston som kör på 2133 MHz (Funderar på att överklocka dessa med lite men det får vi ta sen).

Så nu är frågan ifall jag ska stanna med mitt 7970 från Gigabyte eller ifall jag ska köpa nytt som 1060 eller något annat?
Kom gärna med förslag på vad ni skulle gjort

PS. spelar spel som Overwatch, Fortnite, Rainbow osv

Testa spelen du vill spela och kolla dina FPS och se om prestandan duger eller om du vill ha något bättre. Så hade nog jag gjort.

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare, testa och se hur du upplever som acceptabel FPS eller ej...det är ju du som ska spela på din dator och inte vi.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Låter vettigt tack!