Permalänk
Medlem

^
Har en sådan fast mindre sliten. Tror jag köpte den på IKEA 2009 eller 2010 för 700kr tror jag det var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Samma här. Har en Herman Miller Aeron på jobbet och en hemma. Det är ett bra betyg från en som haft ryggproblem under lång tid.

Det är inte bara ryggen som mår bra utan den bottenlösa "sittdynan" är perfekt för min beniga röv också. Jag upplever nästan alltid att jag får ont där bak efter några timmar om det är en traditionell dyna med träplanka i botten.

Låter lovande, jag får sikta på en sådan när stolen jag har på jobbet ger upp.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Begagnad Kinnarps 8000 (blå) av denna modell:

När man väl börjat med bättre kontorsstolar så är det svårt att gå tillbaks till gaming och Jysk skräp.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

@Laktos: Haha jag förstår! Men hur mycket mer plats tar en sån stol från din trasiga jyskstol?
Du får ju säga det att om du sitter knasigt kommer din rygg pajja och hon måste ta hand om dig ;o ^_^

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

@Purrfected: Det jobbiga är att den inte egentligen är trasig, den var sne när jag köpte den, var inte allt för länge sen heller. Får ju lite skum svank, men får dra det att hon måste vara mån om min hälsa. Annars blir det ingen pojkvän/hyresbetalare om 10 år .

Permalänk
Medlem

DX Racer king.

Kinnarps 9000 reservstol.

Permalänk
Medlem

Någon som hat testat stolar från Noble Chairs? De verkar vara väldigt bra kvalitet på dem.

https://www.noblechairs.com/

https://www.elgiganten.se/brand/Noblechairs

Permalänk

Dx racer king, bästa stolen jag har haft.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Herman Miller Aeron
https://www.hermanmiller.com/products/seating/office-chairs/a...

Skrivet av Snody:

Kallas den inte för ".com chair" eller något likande? Vill minnas att varenda IT-företag på 90-talet skulle ha Aerons.

Är fortfarande så...

FB

Apple

Disney

Spotify

etc...

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

En Sverigestolen 814. Sitter riktigt bra i den.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Kinnarps 8000 tillverkningsår 2003 funkar hur bra som helst fortfarande.
Blått tyg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Begagnad Kinnarps 8000 (blå) av denna modell:

https://i.imgur.com/nAwDC3T.jpg

När man väl börjat med bättre kontorsstolar så är det svårt att gå tillbaks till gaming och Jysk skräp.

Har också den blåa modellen, fick den av brorsans företag. Håller med att det blir svårt att gå tillbaka till "vanlig"-datastol när det ska bytas.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

En Kinnarps på jobbet och en Ikea Markus där hemma. Sitter lika bra i den billiga Markus som i Kinnarps stolen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jimmy:

Många av stolarna som nämns här verkar vara konstläder? Tycker ni inte det är riktigt jobbigt att sitta flera timmar på en plastpåse som inte andas?

Tycker min nya är skönare än Ikea Marcus, som jag också antar är fejkläder. Har suttit ganska många timmar i streck utan att känna att det blir varmt, men kanske blir värre i sommar, då brukar jag sitta på en handduk ^^

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Kinnarps 8000, näst bästa Kinnarps-stolen jag haft, kommer inte ihåg vad den gamla hette.

Den hade lite tjockare dyna, nästan som att sitta på en gel kudde fast lite styvare.

Permalänk
Medlem

KAB Controller

Visa signatur
Permalänk

Importerade en Steelcase Leap V2 via nån svensk återförsäljare (den enda?) för 4-5 år sedan - skitbekväm och kommer förhoppningsvis hålla minst 10 år till!

Permalänk
Medlem

Gammal naprapat stol hittades vid containern på städdagen 4 år sedan. Massor små finesser som inte fungera ordentligt

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Dxracer racing nya

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

SecretLab Titan sitter jag på, sjukt bekväm, känns som bra kvalité.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

@Patan77: Haha, tack!

Permalänk
Medlem

Bara för att ingen annan i tråden verkar ha, så måste jag flika in med att jag sitter på en Höganäs Plus 381. Ser att samma modell används av personal på högskolan där jag går. Mycket trevlig stol!

Jag har något äldre modell där armstöden har gett sig, men drar mig för att köpa nya p.g.a. priset.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Noblechairs Icon hemma,

Kinnarps 6000 på jobbet.

Kinnarps-modellen passar mig som är 193 lång inte alls bra. Omöjligt att få en bekväm position på nackstödet och stolsryggen slutar vid halva skulderbladen trots att allt är maxat i längd. Likväl är det typ 15 cm mellanrum mellan framkanten av sittdynan och mina vader.

Icon däremot är jag otroligt nöjd med! Skönt med en gamingstol (gillar att man kan tilta bakåt och ändå bibehålla vinkeln på sittdynan och ryggstödet) som också är estetiskt tilltalande. Kvaliteten känns gedigen och jag upplever att jag får plats i stolen utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

En Ikea Marus atm.
Har en Kinnarps freefloat 6000 också, hatar kinnarps. Hade en 8000 tidigare.
Tycker dom är så fruktansvärt obekväma.

Har krav på brett säte då jag ofta sitter med ena benet under andra osv.
Skulle vilja ha en bredare DX racer typ DXracer boss. Gillar "gaming" stolarna men bara dom som är breda vid vingarna och dom flesta har inte plan dyna så man kan sitta som jag gör ofta.
Men 5000:- för en stol känns inte lönt.
Aldrig förstått att folk höjer Kinnarps och liknande till skyarna, jag sitter aldrig som man "ska", typ fötterna fast i marken, rätt vinkel på knä, ryggstöd, armstöd i linje med skrivbord blabla. Därav är dom fruktansvärt obekväma.
Antar att Sweclockare sitter enligt regelboken 24/7 och därför dom gillar sådana stolar

Jag är lite som du där att jag inte alltid sitter som normalt folk, haha. Jag sitter ofta lite på snedden, speciellt om jag spelar med gamepad, så det blev faktiskt en DXRacer BOSS för mig. Dyr och jag fick vänta några månader på leverans, men den är fan jävligt skön. Dock kommer jag nog inte att köpa just en DXRacer nästa gång. Även om jag älskar min BOSS så kände jag direkt att jag på något sätt hade förväntat mig lite mer kvalité etc för det priset med tex materialarbetet och kvalitén av sömmarna. Sen saknar jag också möjligheten att kunna luta mig bakåt och låsa stolen i ett visst läge, vilket är bortplockat på just BOSS.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Inte den bekvämaste men helt okej: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20336841/

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Medlem

Kör med Corsair T1, väldigt nöjd med den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem

På jobb:
IKEA Marcus

Hemma:
Begagnad Kinnarps 8000. Ersatte min 11år gamla 6000 i höstas, och då denna endast är 7 år hoppas jag den håller åtminstone en 4år

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Konferensstol Skrivbordsstol "Patrik" med hjul. Gnisslar lite när man lutar sig bakåt. Oklart hur ergonomisk den är

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Nu IKEA Markus, samt Andersson CHR 2.5 nån billigare variant som verkar ha kopierat Markus, men den är inte alls lika skön, undvik.

Har innan haft:
HÅG H05 5500 (sjukt överskattad, kostar runt 12K när man köpt till allt så man får en komplett stol).
DXRacer man sitter skönt (bättre än Markus som är mer stum) men min började gå sönder inom en dag (materialet på armstöden). Efter 2 år såg den helt förjävlig ut, men man satt skönt i alla fall.

Om DXRacer fanns med bättre kvalité skulle jag gärna ha en sån.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Kinnarps 8000 Synchrone med nackskydd i läder. Fantastiskt skön.

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo