Investeringstråden [Kryptovalutor]

Permalänk
Medlem

På tal om ZCL & coinbase.

ZCL eller BITCOIN PRIVATE kommer inte i dagsläget få en plats på Coinbase. Det är snack kring Cryptopia och Bittrex som exchange.

Edit: 10k

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Det verkar vara stora problem med Coinbase just nu, se t.ex. reddit. Många som fått multipla uttag från sina konton av Coinbase, så det kan vara läge att se till att man inte har sitt bankkonto länkat till Coinbase (eller hur det nu fungerar, jag har aldrig använt Coinbase själv).

Coinbase själva vet inte vad det beror på ännu, men säger att pengarna kommer betalas tillbaka. Men man kan ju råka ut för en övertrasseringsavgift om man skulle drabbas och de drar mer pengar än man har på kontot.

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

På tal om ZCL & coinbase.

ZCL eller BITCOIN PRIVATE kommer inte i dagsläget få en plats på Coinbase. Det är snack kring Cryptopia och Bittrex som exchange.

Edit: 10k

https://i.imgur.com/3QjWnvZ.jpg

En sådan widget till telefonen skulle jag vilja ha när skärmlåset är på. Vilken är det ? Finns det fler ?

Permalänk

@Xcm: Har en budget på 0.6ETH ~ 555 usd eller något liknande. Vilken coin hade du exchangeat till? Äger redan lite ICX, BTC, NEO, ETH, Zcash. Trevlig helg!

Permalänk

@Eugenius Gary: Om du tror på Lisk och deras rebranding som händer på tisdag så kan det eventuellt vara värt att köpa in sig i speciellt nu när priset på lisk stabiliserades efter den relativt stora ökningen i pris de senaste dagarna

Permalänk
Skrivet av snskiller:

@Eugenius Gary: Om du tror på Lisk och deras rebranding som händer på tisdag så kan det eventuellt vara värt att köpa in sig i speciellt nu när priset på lisk stabiliserades efter den relativt stora ökningen i pris de senaste dagarna

Det här är inte nödvändigtvis bra råd, då uppgången kan ha att göra med nyheten att de ska rebrandas. Då kan den "förväntade" uppgången från den faktiska händelsen bara pysa ur.

Permalänk

@Detrimentos: Det är sant men det finns också chansen att det blir som Antshares som sedan rebrandades till neo vilket har visat sig gått ganska bra men som jag tidigare sa så är det om man tror på de teamet som håller igång det hela

Men som du säger det kan vara "hypat" eller liknande tack vare detta så precis som all annan investering speciellt inom krypto så finns det en risk

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

En sådan widget till telefonen skulle jag vilja ha när skärmlåset är på. Vilken är det ? Finns det fler ?

Appen heter CryptoCurrency & har widgets man kan göra som spårar mynt du väljer. Dock lite kasst att man inte kan göra större/sätta ihop dom 2 som syns på bilden :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eugenius Gary:

@Xcm: Har en budget på 0.6ETH ~ 555 usd eller något liknande. Vilken coin hade du exchangeat till? Äger redan lite ICX, BTC, NEO, ETH, Zcash. Trevlig helg!

Icon troligtvis skulle jag nog gå in för. Det är var jag själv stoppar inte alla pengar i just nu.

Permalänk

@Xcm: k! Btw, varför har ICON så hög fee? :/ Känns svårt att gå profit om de tar så mycket fee varje gång man withdrawar :/

Permalänk
Medlem

Jag har små summor ETH och BTC hos coinbase och då kurserna har gått upp och ner undrar jag om det är någon idé att sälja när kursen är hög och köpa när det är låg kurs? tänkte genom att köpa och sälja till EUR plånboken men vet att de tar en avgift för växlingen så känns som att avgifterna kommer äta upp själva "vinsten" när de är så små ändringar.
Om det skulle vara värt det finns det möjlighet att förbättra sina gissningar när kursen når sina högsta och lägsta lägen? (bra spekulationstrådar/nyhetssajter osv)

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eugenius Gary:

@Xcm: k! Btw, varför har ICON så hög fee? :/ Känns svårt att gå profit om de tar så mycket fee varje gång man withdrawar :/

Vart withdrawar du till?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twonkey:

Jag har små summor ETH och BTC hos coinbase och då kurserna har gått upp och ner undrar jag om det är någon idé att sälja när kursen är hög och köpa när det är låg kurs? tänkte genom att köpa och sälja till EUR plånboken men vet att de tar en avgift för växlingen så känns som att avgifterna kommer äta upp själva "vinsten" när de är så små ändringar.
Om det skulle vara värt det finns det möjlighet att förbättra sina gissningar när kursen når sina högsta och lägsta lägen? (bra spekulationstrådar/nyhetssajter osv)

Kan nästan lova dig att du kommer göra en större vinst, samt mindre arbeta genom att bara hålla. Annars kan du programmera/köpa en BOT som handlar 1%are till dig, eller dylikt. Men det är nätt och jämnt samma vinst, men mindre risk att bara hålla det.

Permalänk

@Xcm: Binance till min wallet :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av twonkey:

Jag har små summor ETH och BTC hos coinbase och då kurserna har gått upp och ner undrar jag om det är någon idé att sälja när kursen är hög och köpa när det är låg kurs? tänkte genom att köpa och sälja till EUR plånboken men vet att de tar en avgift för växlingen så känns som att avgifterna kommer äta upp själva "vinsten" när de är så små ändringar.
Om det skulle vara värt det finns det möjlighet att förbättra sina gissningar när kursen når sina högsta och lägsta lägen? (bra spekulationstrådar/nyhetssajter osv)

Skapa konto på GDAX istället för coinbase så blir avgifterna lägre. GDAX ägs av Coinbase och det är gratis flytta mellan coinbase och GDAX har jag fattat det som. På GDAX kan man använda limits på sina ordrar vilken är en stor fördel.

Permalänk
Medlem

Vill bara passa på att tipsa om ett projekt jag tycker är intressant. https://www.globalicofund.com Det är en fond som kommer investera i olika ICO och cryptocoins. Det är en del skandinavier som har ledande roller i detta. Väldigt aktiv Telegram community där man kan ställa frågor eller få support. De kör just nu sin crowdsale för att starta upp och som slutar 2 mars. Så har ni redan lite ETH över så är det busenkelt att hänga på, om inte så får man först köpa den mängd ETH man är beredd att investera. Jag har inget med projektet att göra förutom att jag själv valt att investera en liten summa i detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av storp_se:

Vill bara passa på att tipsa om ett projekt jag tycker är intressant. https://www.globalicofund.com Det är en fond som kommer investera i olika ICO och cryptocoins. Det är en del skandinavier som har ledande roller i detta. Väldigt aktiv Telegram community där man kan ställa frågor eller få support. De kör just nu sin crowdsale för att starta upp och som slutar 2 mars. Så har ni redan lite ETH över så är det busenkelt att hänga på, om inte så får man först köpa den mängd ETH man är beredd att investera. Jag har inget med projektet att göra förutom att jag själv valt att investera en liten summa i detta.

Definitvt kolla in Blackmoon (BMC) om du är intresserad av fonder.

Den är baserat på ETH och kommer bli en kombinerad Aktie/Cryptomarknad. Dom har kommit extremt långt med tillstånd i "samtliga" länder. Enorm process att få igenom, men dom är på G!

Är inne där, köpte ICO i somras.

https://blackmooncrypto.com/

Permalänk
Medlem

Jag såg en coin som är värd 1 satoshi i bitcoin men har lägre pris i Dogecoin. Ser genast möjligheten att köpa denna coin för Dogecoin, sälja till bitcoin sedan köpa dogecoin för bitcoin, köpa denna coin igen och sälja till bitcoin och så vidare ända till priset i dogecoin blir motsvarande 1 satoshi. Skulle priset i Doge stiga över 1 satoshi kan man köpa för 1 satoshi BTC istället och sälja till Doge till en kurs strax över 1 satoshi.

Anledningen är väl att lägsta pris över 0 i BTC är 1 satoshi på denna Exchange men priset i Dogecoin går att få lägre.

Finns det någon hake med att göra detta? Ser ut att vara lättförtjänta pengar. Alltså handla med coins värde någon enstaka satoshi mot BTC och köpa dem i annan kryptovaluta och tjäna pengar i avrundnings-skillnader. Kan tänka mig den snart avnoteras för handel mot bitcoin om inte priset går upp igen men fram till dess så skulle man kunna köra några varv i handelssnurran.

Så alltså hitta coins med pris runt 1 satoshi i BTC och kolla om de har något annat handelspar där de är billigare. Helst någon med hyfsad marketcap (alltså många coins på marknaden) så det blir snurr på det hela.

Exemplet jag hittat har ett pris i bitcoin 60% högre än priset i Dogecoin så det är ingen dålig vinst heller. Men avslöjar inte vilken coin jag tittar på. Ni kanske kan lista ut det själva?

Permalänk

@ronnylov: Vilken coin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eugenius Gary:

Jag missade en detalj. Finns motsvarande 32 BTC i säljorder för 1 satoshi men bara 1BTC i omsättning. Det är Dimecoin.
Handlas på Coinexchange.io.

https://coinmarketcap.com/currencies/dimecoin/#markets
Finns alltså många före i kö att sälja och litet intresse att köpa förstås.

Edit: Jag får väl chansa på att fler går på samma nitlott som jag och försöka sälja mot Doge igen vid något högre kurs men lägre än 1 sat BTC.

Permalänk

Grattis till er som tjänar pengarna.

Skulle bara vilja flika in till er som är nya på hela kryptovaluta grejen, ni som redan är erkända kryptotraders och tjänar massiva summor kan ignorera inlägget.

Graf över BTC:

Stadier i en bubbla:

Permalänk
Medlem

@saltenhancer:
Förstår inte vad du vill ha sagt? att bitcoin är en bubbla? Att den kommit ur bubblan?

Btw, på ICX Reddit kom det upp en tråd på en kille som kontaktat OKcoin(koreansk exchange) som säger att de är redo och öppna snart. Förhoppningsvis med en ICX/KRW pair.
https://imgur.com/a/u5CkW

Dock väldigt lösa rykten, så ta det med en nypa salt. Men detta är precis vad ICX behöver för att börja klättra igen. Segt och se att de ligger fortfarande under 5 dollar även nu när bitcoin kämpar mot 12k.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

@saltenhancer: Det finns redan en hel tråd om ditt inlägg, du kan roa dig med de 300+ inläggen istället för att gå OT här.

Permalänk

Vilken skulle ni säga är mest lönsamt att jobba med, mining eller trading ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@forcevision: Beror på vad du har för mining rigg och vad du minar. Men det är känt att 90% av alla som daytradar crypto går med förlust i slutändan.
IMO så är Long term hodling det bästa sättet att tjäna pengar på. Tråkigt men effektivt.

Jag kör själv några long term holdnings och sedan minar jag lite på skojj vid sidan av med mitt 970. Betalar knappt elräkningen, men finner nöje i det ändå Jag minar Vertcoin och har en egen nod som man kan minea mot. http://sazern.net:9181

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Skrivet av Stisse:

@forcevision: Beror på vad du har för mining rigg och vad du minar. Men det är känt att 90% av alla som daytradar crypto går med förlust i slutändan.
IMO så är Long term hodling det bästa sättet att tjäna pengar på. Tråkigt men effektivt.

Jag kör själv några long term holdnings och sedan minar jag lite på skojj vid sidan av med mitt 970. Betalar knappt elräkningen, men finner nöje i det ändå Jag minar Vertcoin och har en egen nod som man kan minea mot. http://sazern.net:9181

Jasså är det så att 90% går med förlust, där ingår inte jag än i alla fall
Skulle vilja prova på mining men vet inte hur jag börjar, men det får jag kolla i en annan tråd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av forcevision:

Jasså är det så att 90% går med förlust, där ingår inte jag än i alla fall
Skulle vilja prova på mining men vet inte hur jag börjar, men det får jag kolla i en annan tråd

Alla kommer att gå förlust i perioder, nybörjade klarar inte av det och nöjer sig med att behålla sin förlust.

Bästa sättet är till större del att köpa valutor, hålla dom i 1-2 år minst.

Finns undantag, men detta är regel

Permalänk
Medlem

Ni som kör trading, vilka verktyg använder ni för så kallad teknisk analys (rita trendlinjer, stöd och motståndslinjer, glidande medelvärden och allt vad det heter)? För himla många år sedan när jag lekte lite med aktiehandel använde jag ett program som hette SuperCharts vilket var bra med dåtidens mått. Men numera är väl det mesta webb-baserat gissar jag? Det jag använde var så länge sedan att man ringde upp med modem för att hämta kursinfo...

Kollade lite på Coinigy och undrar om någon använder det och tycker det är värt kostnaden? Eller om det finns något annat vettigare? Finns i och för sig en trial man kan testa en månad men ville höra lite åsikter först.

https://www.coinigy.com/

Finns det enklare gratisalternativ om man inte behöver alla finesser? Var inne på tradingview.com och det funkade bra men verkar sakna många kryptovalutor (eller så hittade jag dem inte bara) men visst de större finns ju. Kommer upp en massa aktier och skit också när man söker...

Edit: Hittade förstås en jämförelse när jag googlade på det:
https://steemit.com/cryptocurrency/@jbvng/coinigy-vs-tradingv...

Ska nog testa båda två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Definitvt kolla in Blackmoon (BMC) om du är intresserad av fonder.

Den är baserat på ETH och kommer bli en kombinerad Aktie/Cryptomarknad. Dom har kommit extremt långt med tillstånd i "samtliga" länder. Enorm process att få igenom, men dom är på G!

Är inne där, köpte ICO i somras.

https://blackmooncrypto.com/

Bmc verkar ha potential, hur kommer det sig att den är så lågt (relativt) värderad?

Skickades från m.sweclockers.com