Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Fick nyss detta meddelande från nin nin games angående min Bayonetta ∞ Non-Stop CLIMAX EDITION bokning:

Hello tyvar1,
Thank you again for your order!

We've registered a lot of orders for this item
and we are shipping parcels in chronological order.
We are doing our best to ship yours as soon as possible!

Thank you for your understanding,
and accept our apologies for the inconvenience.

Best Regards.

Skickades från m.sweclockers.com

Aj då sånt suger Nin NiN games kan vara sega se till så att de skickar eller ger pengarna tillbaks. Vet att en del har klagat på dem.

Mitt är skickat men det kommer att ta tid:

Your package is currently in transit to Amazon France.
It will be passed on for delivery by Amazon within 2-3 weeks, who will notify you the tracking number by e-mail.

Beställde till brorsan från play-asia har inte fått nåt mejl från dem ännu.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Aj då sånt suger Nin NiN games kan vara sega se till så att de skickar eller ger pengarna tillbaks. Vet att en del har klagat på dem.

Mitt är skickat men det kommer att ta tid:

Your package is currently in transit to Amazon France.
It will be passed on for delivery by Amazon within 2-3 weeks, who will notify you the tracking number by e-mail.

Beställde till brorsan från play-asia har inte fått nåt mejl från dem ännu.

Dyraste spelet jag har köpt i hästlängder så ska verkligen få det skickat eller pengarna tillbaka! Såg många på Facebook som hade gnällt också. Och dom gjorde till och med ett inlägg 16 februari att dom hade spelet i lager.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Paper Wars: Cannon Fodder 1 mars e-shop.

Den japanska Mega man legacy collection 1 + 2 har samma innehåll som NA. Alltså ingen fysisk kopia på 2:an.

At Sundown våren 2018.

Doom Switch Ver 1.1.1 med motion controls:

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Super Rare Games

Släpper sin första exklusiva Switch titel: Human fall flat. Den finns i endast 5000 exemplar €29.99 (89% kvar i lager). Release 09/03/2018. De planerar att släppa ett spel i månaden i framtiden.

This will be the first time Human: Fall Flat has been released physically on Switch, thanks to a partnership with the game's publisher Curve Digital.

There will only be 5,000 copies available from Super Rare Games' website, with an even more limited run of 500 units that include a vinyl copy of the soundtrack. Moreover, 125 of the trading cards have been signed by the game's creator Tomas Sakalauskas and will be blind-boxed, ensuring customers receive them at random.

Super Rare Games already has two more indie games signed and is currently in talks for further releases, each of which will also receive a limited run of 5,000 copies.

Källa

Det finns även en Deluxe bundle för €49.99.

Källa

Owlboy går nu att förhandsboka release 29 maj. Billigast är spanska Amazon € 33.28.

BlazBlue: Cross Tag Battle går att förhandsboka på amerikanska Amazon $49.99, 5 juni.

Castle of Heart har nu fått ett datum 23 mars €14.99.

God Wars: The Complete Legend kommer till väst i höst.

GOD WARS The Complete Legend Limited Edition $54.99

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Owlboy går nu att förhandsboka release 29 maj. Billigast är spanska Amazon € 33.28.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81KtHFety1L._SL1500_.jpg

Går nu också att förhandsboka Runner3 och Monster Boy & the Cursed Kingdom

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Min samling just nu:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Går nu också att förhandsboka Runner3 och Monster Boy & the Cursed Kingdom

Jo jag bokade dem på base.com för att slippa import och frakt. Monster boy gick bara att boka via NA eftersom den släpps där. Gjorde en bokning där förra veckan. Har bokat Legend of Kay Anniversary via amazon.com med.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

The Lost Child är på väg till Switch.

The Lost Child originally released in Japan last August. It’s the newest game from Sawaki Takeyasu, director of the cult classic *El Shaddai: Ascension of the Metatron.

*El Shaddai som betyder "Gud den allsmäktige" men kan även betyda brötsmjölkens Gud har en rolig titel Metatron. Metatron är Hanok/Henok som rycktes upp till himlen och fick ett nytt namn nämligen Metatron. Bygger på en gammal berättelse från såväl bibeln som apokryfiskt material.

Kan tilläggas att Metatron har epitetet "little Yahweh".

Trött på att leta efter en bra docka eller har du problem med ditt wifi?
Kolla då in CyberGadget dock som även har ethernet port.

Källa

Permalänk
Medlem

Zelda: botw

Hallå! Är det någon mer än jag som upplever en ganska kraftig fps drop i korok forest? (Har senaste patchen)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MK Asus P8P67 PRO Socket 1155, P67, ATX, B3|SSD 120GB Corsair SATA 2.5, Force Series|Intel® Core™ i7 2600K 3.4 GHz|Corsair 8GB DDR31600MHz|Gigabyte Geforce GTX 580|XFX 750W|Antec KÜHLER H2O620CPU liquid cooling

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av lillpack:

Hallå! Är det någon mer än jag som upplever en ganska kraftig fps drop i korok forest? (Har senaste patchen)

Skickades från m.sweclockers.com

Där brukar det lagga för mig med. Det blev kanske något bättre efter patch men det droppar fortfarande.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Jo jag bokade dem på base.com för att slippa import och frakt. Monster boy gick bara att boka via NA eftersom den släpps där. Gjorde en bokning där förra veckan. Har bokat Legend of Kay Anniversary via amazon.com med.

Tack för tipsen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

@Swe.Stars:

så här står det under ens konto i eshopen som jag byggt mitt antagande på

https://i.imgur.com/CeXsiCS.jpg

Annars kan jag och min fru börja spara pengar i framtiden om vi inte behöver köpa samma spel båda två.

Hej Vargen! Ursäkta! Jag trodde jag var inne och skrev i PS4-tråden! Har en exakt likadan diskussion där (what's the odds for that).
PS4 = går att gameshare
Switch: Går inte att gameshare.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Fysiska spelsläpp

Super Rare Games kan vara räddaren i nöden för oss som vill ha fysiska släpp.
Nu tittar de på möjligheten att publicera fysiska releaser av Resident Evil Revelations 2 och Mega Man Legacy Collection 2.

We can see what we can do

Andra aktörer som Limited run games eller Signature edition games kan likväl ta upp kampen om udda exklusiva titlar.

Källa

Glöm inte att Labyrinth of Refrain: Coven of Dusk Limited Edition släpps idag till Europa.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Super Rare Games kan vara räddaren i nöden för oss som vill ha fysiska släpp.
Nu tittar de på möjligheten att publicera fysiska releaser av Resident Evil Revelations 2 och Mega Man Legacy Collection 2.

We can see what we can do

Andra aktörer som Limited run games eller Signature edition games kan likväl ta upp kampen om udda exklusiva titlar.

Källa

Håller tummarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Super Rare Games kan vara räddaren i nöden för oss som vill ha fysiska släpp.
Nu tittar de på möjligheten att publicera fysiska releaser av Resident Evil Revelations 2 och Mega Man Legacy Collection 2.

We can see what we can do

Andra aktörer som Limited run games eller Signature edition games kan likväl ta upp kampen om udda exklusiva titlar.

Källa

Glöm inte att Labyrinth of Refrain: Coven of Dusk Limited Edition släpps idag till Europa.

https://store.nisamerica.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/l/o/lor_esrb_full_nsw.jpg

Jag såg Super Rare nämnas i min RSS-feed imorse, för ett ögonblick fick jag tanken att Rare återuppstått men riktigt så kul var det ju inte.
Dagens Rare är långt ifrån det Rare vi hade fram tills Microsofts uppköp.

Bra nog med fler fysiska lanseringar. Att det just är så många smalare/nischade/indietitlar som får dessa lanseringar är riktigt jäkla bra egentligen. Lite så jag undrar hur man får ihop finansieringen faktiskt.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Jag såg Super Rare nämnas i min RSS-feed imorse, för ett ögonblick fick jag tanken att Rare återuppstått men riktigt så kul var det ju inte.
Dagens Rare är långt ifrån det Rare vi hade fram tills Microsofts uppköp.

Bra nog med fler fysiska lanseringar. Att det just är så många smalare/nischade/indietitlar som får dessa lanseringar är riktigt jäkla bra egentligen. Lite så jag undrar hur man får ihop finansieringen faktiskt.

När det gäller det nystartade Super Rare Games har de satsat egna pengar + investerare så det är inte så fett som det låter LRG hade liknande koncept innan de slog igenom.

The company has been funded primarily with private investment, topped up with "savings, credit cards and favours".

Källa

Tanken med Super Rare Games är att vi européer inte ska behöva betala för dyr frakt import via USA. Amerikaner nödgas importera ett flertal titlar från Europa eftersom de inte släpps till NA.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Hole New World e-shop 1 mars.

Urban Trial Playground 5 april e-shop.

På e-shop finns nu information om hur mycket minne det går åt till Attack on Titan 2: 13.3GB.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Little Triangle kommer 1 mars i Japan den västerländska versionen bör komma därefter ännu inget fastställt datum.

Damascus Gear: Operation Tokyo 1 mars Japan e-shop.

Star Force kommer nästa vecka till e-shop.

SEGA ger ut Shining Resonance Refrain $49.99 sommaren 2018.

Källa

Spectrum kommer till e-shop i vår.

Muddledash e-shop våren 2018.

Trailblazers trailer

Källa

Milanoir kommer i början av 2018.

Veckans Skvaller:

Via resetera har Emily Rogers svarat vad hon vet om Smash Bros.

Unfortunately, I don't have enough information to speculate whether Smash Bros will be branded/marketed as a "deluxe definitive edition port", a "half-sequel" or a "full sequel".

I can only confirm two things:

1. A Smash Bros title will be announced and released for Switch later this year.
2. They added brand new content and re-worked some of the existing Wii U/3DS content.

Källa

Vidare talar Emily om South Park till Switch:

March release date for South Park is definitely wrong. It's more likely that it gets announced in March.

Källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillpack:

Hallå! Är det någon mer än jag som upplever en ganska kraftig fps drop i korok forest? (Har senaste patchen)

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, upplevde det också i veckan när jag kom dit. Men gick över hyffsat ok efter ca 20-30s.

Skrivet av Tiamat:

Veckans Skvaller:

http://media.comicbook.com/2017/11/smash-switch-1056856.jpg

Via resetera har Emily Rogers svarat vad hon vet om Smash Bros.

Unfortunately, I don't have enough information to speculate whether Smash Bros will be branded/marketed as a "deluxe definitive edition port", a "half-sequel" or a "full sequel".

I can only confirm two things:

1. A Smash Bros title will be announced and released for Switch later this year.
2. They added brand new content and re-worked some of the existing Wii U/3DS content.

Källa

Fan vad bra nyheter! Även ett stort tack till ditt fina jobb här i tråden med uppdateringar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Där brukar det lagga för mig med. Det blev kanske något bättre efter patch men det droppar fortfarande.

Okej, skönt, då va det inte bara jag som hade det då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MK Asus P8P67 PRO Socket 1155, P67, ATX, B3|SSD 120GB Corsair SATA 2.5, Force Series|Intel® Core™ i7 2600K 3.4 GHz|Corsair 8GB DDR31600MHz|Gigabyte Geforce GTX 580|XFX 750W|Antec KÜHLER H2O620CPU liquid cooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Japp, upplevde det också i veckan när jag kom dit. Men gick över hyffsat ok efter ca 20-30s.

Okej, då va det inte bara jag då!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MK Asus P8P67 PRO Socket 1155, P67, ATX, B3|SSD 120GB Corsair SATA 2.5, Force Series|Intel® Core™ i7 2600K 3.4 GHz|Corsair 8GB DDR31600MHz|Gigabyte Geforce GTX 580|XFX 750W|Antec KÜHLER H2O620CPU liquid cooling

Permalänk
Skrivet av lillpack:

Okej, skönt, då va det inte bara jag som hade det då

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av lillpack:

Okej, då va det inte bara jag då!

Skickades från m.sweclockers.com

There is a glitch in the Matrix!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Det där spelet såg lite extra intressant ut. Gillar ganska många srpg-spel så kanske ska satsa på boxen.
Vart brukar såna boxar gå att få tag på i EU-versioner (om de kommer hit)? Amazon.uk?

Generellt många intressanta spel på väg nu. Blir svårt att hinna spela allt när det släpps.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av mudde:

Det där spelet såg lite extra intressant ut. Gillar ganska många srpg-spel så kanske ska satsa på boxen.
Vart brukar såna boxar gå att få tag på i EU-versioner (om de kommer hit)? Amazon.uk?

Generellt många intressanta spel på väg nu. Blir svårt att hinna spela allt när det släpps.

Boxarna är exklusivt för NISA som har även en europeisk sida. Tyvärr har den inte kommit upp där än. De brukar vara dyrare men de från USA har import och tull avgift med så de blir det ändå billigast att köpa från NiSA Europa.

Permalänk
Medlem

Zelda breath of the wild

Vart, när och hur upplever era fps drops?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MK Asus P8P67 PRO Socket 1155, P67, ATX, B3|SSD 120GB Corsair SATA 2.5, Force Series|Intel® Core™ i7 2600K 3.4 GHz|Corsair 8GB DDR31600MHz|Gigabyte Geforce GTX 580|XFX 750W|Antec KÜHLER H2O620CPU liquid cooling

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på en billig men prisvärd USB-C-kabeö för att ladda Switchen? Vill kunna ladda enheten från min powerbank eller i bilen.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

God morgon, nyheter till Switch:

Bleed 2 kommer till e-shop 8 mars.

World Conqueror X kommer i början av Mars.

Källa

Arms: Party Crash: Mechanica vs. Byte and Barq. "Shake the Rust Off" 2 mars - 5 mars.

Källa

Super Mario Odyssey Ballon world verkar dyka upp 23 feb i Australien.

23rd February, 2018 – Starting today, players can download a free update for Super Mario Odyssey that adds a new mini-game called Balloon World, a range of new outfits for Mario, and two new filters for use when capturing images in Snapshot Mode...

...A free update for Super Mario Odyssey that includes a new mini-game called Balloon World and a range of new outfits and Snapshot filters is available to download now. More new outfits are planned to be added, so stay tuned to the Nintendo Australia Twitter account for more information.

Källa

Patchen till SMO är ute nu:

A free update for SuperMarioOdyssey that adds Luigi’s Balloon World, the new minigame available after finishing the main story, is now available!

Källa

Permalänk
Medlem

Tips för er som inte har det än: Mario and Rabbids Kingdom Battle för 99 kr på CDON. Jag slog till direkt!

http://cdon.se/spel/mario_%2b_rabbids_kingdom_battle-40583820

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Skrivet av perperub:

Tips för er som inte har det än: Mario and Rabbids Kingdom Battle för 99 kr på CDON. Jag slog till direkt!

http://cdon.se/spel/mario_%2b_rabbids_kingdom_battle-40583820

Skickades från m.sweclockers.com

Slut

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Nu finns det i lager igen.