Tappar signal till mitt RX vega 64 hjälp!

Permalänk
Avstängd

Tappar signal till mitt RX vega 64 hjälp!

Tjena jag har börjat tappa signal på skärmen till grafikkortet. Så fort jag går in och ska spela Call of duty WWII där jag är inne på menyn så förlorar jag signal till skärmen när jag tappar signal till skärmen så lyser inte grafikkortet över 8pins kontakterna utan kortet lägger av helt. Vad kan ha hänt? detta har kommit sen förra veckan. Kan detta uppstå av mjukvara? har använt mig utav Clockblocker samt overdriventool och mixtrat med voltage för kortet. Kan det ha med det å göra?

Med vänlig hälsning Gamerfreak87

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

@gamerfreak87: Testat att återställa kortet till stock (om det inte är det redan)
DDU?
Ta bort ev. Radeon mjukvara och installera om på nytt?

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arcec:

@gamerfreak87: Testat att återställa kortet till stock (om det inte är det redan)
DDU?
Ta bort ev. Radeon mjukvara och installera om på nytt?

Har gjort det utan någon förbättring. När jag tappar signal på skärmen så lyser inte ens kortet utan det verkar ha blivit helt dött tills jag stänger av datorn och startar den igen. Går jag in på gpu-z så visar gpu på 0 mhz och minnet på 0 mhz. Jag fattar inte vad som har hänt 😐 har flera kort i datorn som slukar bandbredd. Ett nvme m2 som jag har på moderkortet samt har ett ljudkort som tar lite bandbredd också. Vet inte om detta ligger å spökar?

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Alltså, du gör nya trådar hela tiden om problem med ditt grafikkort. Jag vet inte hur garantin funkar när du bytt kylning men kan du inte sätta tillbaka den gamla och gå och byta kortet? Jag tror det hade sparat dig en del huvudvärk.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Alltså, du gör nya trådar hela tiden om problem med ditt grafikkort. Jag vet inte hur garantin funkar när du bytt kylning men kan du inte sätta tillbaka den gamla och gå och byta kortet? Jag tror det hade sparat dig en del huvudvärk.

problemet verkar löst då det är värme problem men har löst det. köpte ny kylpasta och smeta över med ett kort och det blev mycket bättre.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5