Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Roligt att det gick bra för dig! Missa inte att registrera köpet av CPU:n och moderkortet innan 25/2 så du får €50 i cashback!

https://promotion.asus.com/en/nordics/asus_mb_intel_cpu_cashb...

"The purchase period goes from January 15th, 2018 – February 25th, 2018 (invoice date). The cashback redemption is possible from February 15th, 2018 – April 14th, 2018."

Registrera köpet ska gå göra fram till 14 april tolkar jag det som. Eller?

Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazoon:

"The purchase period goes from January 15th, 2018 – February 25th, 2018 (invoice date). The cashback redemption is possible from February 15th, 2018 – April 14th, 2018."

Registrera köpet ska gå göra fram till 14 april tolkar jag det som. Eller?

Ja, tänk dock på att de är jävligt noga med datumen. Jag vet inte hur villkoren ser ut i det här fallet men jag har använt mig av en liknande kampanj tidigare och då var man tvungen att ansöka 30-60 dagar efter köp, varken en dag tidigare eller senare för då fick man avslag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unpoor:

Kör en X34A och 1080ti, ligger runt 100 fps hela tiden, Witcher 3 tex. Grymt snyggt i princip max inställning.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte testat Witcher 3 än men hittills är det väl bara Sniper Elite 4, Division och PUBG som inte går i 95 fps hela tiden (jag försöker hålla maxinställningar så mycket det går).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kan ju bara meddela att jag var på elgiganten i kungens kurva idag och handlade till reapriserna.
Var inga problem att beställa hem prylarna förutom moderkortet.
Det har utgått ur elgigantens sortiment och det är tyvärr inget säljarna kan göra något åt! Dock hittade jag ett på collect at store som jag fick köpa för 990.

Blev en i7-8700k
moderkort
gtx 1050
psu
samt corsair 100v2 för ett vrakpris pga lång leveranstid på dark rock 3.
Fick dessutom 50:- mer rabatt pga lång väntan och mycket strul från personalens sida.

Snyggt jobbat elgiganten måste jag säga!

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Kan ju bara meddela att jag var på elgiganten i kungens kurva idag och handlade till reapriserna.
Var inga problem att beställa hem prylarna förutom moderkortet.
Det har utgått ur elgigantens sortiment och det är tyvärr inget säljarna kan göra något åt! Dock hittade jag ett på collect at store som jag fick köpa för 990.

Blev en i7-8700k
moderkort
gtx 1050
psu
samt corsair 100v2 för ett vrakpris pga lång leveranstid på dark rock 3.
Fick dessutom 50:- mer rabatt pga lång väntan och mycket strul från personalens sida.

Snyggt jobbat elgiganten måste jag säga!

Samma här, jag var mest intresserad av GTX 1050 så jag nöjde mig med det. Personalen har helt klart hamnat i kläm mellan kunderna och ett inkompetent högkvarter.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birge:

Nes Classic för 799kr på Mediamarkt. För inte så länge sen såldes dom för upp till 1500kr på tradera. Verkar som dom har en hel del i lager nu.

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_nintendo-nes-classic-edi...

Dom har väl inga alls i lager? Det står ju "Preliminär leverans juni 2018."
Vill väl få folk att förhandsboka så dom vet hur många dom ska ta in.
Men helt klart bra pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Dom har väl inga alls i lager? Det står ju "Preliminär leverans juni 2018."
Vill väl få folk att förhandsboka så dom vet hur många dom ska ta in.
Men helt klart bra pris!

kom hit för att säga detta. men den som väntar på något gott..

Permalänk
Medlem

Undrar om det betyder att Nintendo har beslutat att tillverka fler NES classics? Om dom har förväntat så långt fram. Kanske kommer en ny producerad batch då till sommaren?

Dom skriver begränsad tillgång, men om dom har fått ett besked om leverans till sommaren liksom så måste ju Nintendo ha gett besked om ny producering.

La en beställning för skojs skull. Mossan fyller år i Augusti och hon älskade gamla nes spelen. Synd hennes favorit inte finns med dock Snake Rattle'n roll.

Får man de så får man de, inte hela världen om man inte får det heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Undrar om det betyder att Nintendo har beslutat att tillverka fler NES classics? Om dom har förväntat så långt fram. Kanske kommer en ny producerad batch då till sommaren?

Dom skriver begränsad tillgång, men om dom har fått ett besked om leverans till sommaren liksom så måste ju Nintendo ha gett besked om ny producering.

La en beställning för skojs skull. Mossan fyller år i Augusti och hon älskade gamla nes spelen. Synd hennes favorit inte finns med dock Snake Rattle'n roll.

Får man de så får man de, inte hela världen om man inte får det heller

Hackchii, klart på 2min

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hackchii, klart på 2min

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Tesoro Excalibur Black [Kailh Brown] - 349kr

Nedsatt från 990kr på MaxGaming, kostar som minst 1195r hos nästkommande leverantör (CDON, Dustin - enligt prisjakt.nu

Länk fungerar ej.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Länk fungerar ej.

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/excalibur-black-k...

Det är inte heller rätt prisjämförelse även om det på sätt och vis är prisjakts fel.

Det som jämförs är "Tesoro Excalibur G7NL V2 Kailh Blue" men det som faktiskt säljs är "Tesoro Excalibur Black [Kailh Brown]" Alltså inte V2 och inte Blå brytare

V2 blue säljs för 649
https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/excalibur-v2-blac...

V2 Red kan köpas på webhallen för 549
https://new.webhallen.com/se/product/269414-Tesoro-Excalibur-...

Red är generellt för spel, blue är för skrivande och brown är ett mellanting. Jag sitter på Romer-Gs som är som brown och ser inga direkta brister med det åt något håll, men jag har aldrig ägt red eller black så jag kan inte göra ett ordentligt uttalande. Verkar som en schysst deal, felaktigheter till trotts!

Fri frakt maxgaming:
STKMG2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tert:

Enligt telia är detta inte ens något rea erbjudande som kommer ta slut.
Du har ju hittat den ultimata budget luren...

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

https://www.friluftsland.se/Ryggsackar/resvaskor/eagle-creek-...

"LAN väska" till ruggigt bra pris som borde rymma allt man behöver under ett LAN och lite mer.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4401133

Fungerar även som "Carry ON" på flygplan för weekend resor om man vill slippa checka in bagaget.

Fungerar säkert bra som unisex (ser iaf neutral ut på bilderna enligt mina ögon), men vill bara påpeka att PJ säger "Avsedd för damer" hehe (nog för att det finns damer här, men gissningsvis en minoritet av de som kikar i fyndtråden).

Permalänk

Angående "Cashback" för ASUS moderkortet på elgiganten så tror jag inte det fungerar... dessa är samarbetspartner för denna deal i Sverige på sidan, enligt ASUS:

Promotion Area and participating Dealers:

Dustin
Inet
NetOnNet
Webhallen

Så den posten bör nog editeras, om jag inte missat något.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

@kronwalled:

Hahaha lustigt.

Eagle creek själva säger ingenting om att det är en dam modell, visserligen en dam som presenterar men det är det ju alltid.

https://shop.eaglecreek.com/expanse-hauler-duffel/d/1613

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Angående "Cashback" för ASUS moderkortet på elgiganten så tror jag inte det fungerar... dessa är samarbetspartner för denna deal i Sverige på sidan, enligt ASUS:

Promotion Area and participating Dealers:

Dustin
Inet
NetOnNet
Webhallen

Så den posten bör nog editeras, om jag inte missat något.

Jag kan svära på att Elgiganten var med på listan tidigare, speciellt innan deras rea i helgas.

EDIT: Elgiganten är ju fortfarande med på listan? Vilken lista kollar du på?

https://promotion.asus.com/en/nordics/asus_mb_intel_cpu_cashb...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Jag kan svära på att Elgiganten var med på listan tidigare, speciellt innan deras rea i helgas.

EDIT: Elgiganten är ju fortfarande med på listan? Vilken lista kollar du på?

https://promotion.asus.com/en/nordics/asus_mb_intel_cpu_cashb...

den sidan hittade inte jag.. här är sidan jag kollar på:

https://promotion.asus.com/en/asus_mb_intel_cpu_cashback/term...

det BÖR ju dock fungera om det står på ena sidan men inte på den andra, men 100% kanske man inte ska vara..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

den sidan hittade inte jag.. här är sidan jag kollar på:

https://promotion.asus.com/en/asus_mb_intel_cpu_cashback/term...

det BÖR ju dock fungera om det står på ena sidan men inte på den andra, men 100% kanske man inte ska vara..

Väldigt konstigt, verkar vara ett misstag från deras sida. Kan nog fråga ASUS-medarbetarna under ASUS-delen av forumet om vad som gäller!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Mario + Rabbids Kingdom Battle till Nintendo Switch, 99kr på CDON.

http://cdon.se/spel/mario_+_rabbids_kingdom_battle-40583820?u...

Närmast på prisjakt är 349.
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4340894

Skickades från m.sweclockers.com

Cdon höjde precis från 99kr till 299kr EFTER jag hade lagt det i varukorgen. Riktigt jäkla svinigt.

Permalänk
Skrivet av Tokas:

Cdon höjde precis från 99kr till 299kr EFTER jag hade lagt det i varukorgen. Riktigt jäkla svinigt.

Märkte det på ett annat spel också. Var inne på att köpa Just Dance 2018 till Wii u, står 99kr men i kassan blir det 249. Lockpriser tro?

Testade aldrig att lägga Mario i kassan så vet inte ifall det funkat med 99 alls..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Cdon höjde precis från 99kr till 299kr EFTER jag hade lagt det i varukorgen. Riktigt jäkla svinigt.

Samma här. Tack @CDON.COM !

EDIT: Nu står det att produkten har tagit slut. Hur många hade de i lager? 1?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Samma här. Tack @CDON.COM !

EDIT: Nu står det att produkten har tagit slut. Hur många hade de i lager? 1?

De verkar ha höjt priset på alla spel som var nedsatta nu. Hittade flertalet bra titlar för 99-150kr, nu kostar de runt 300. Trist.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Priserna har varat sedan inatt tydligen. De sålde antagligen enbart ett visst antal. Jag själv hann plocka origins för 179 samt rabbids för 99. Missade origins gold edition för 199.

Permalänk

Hann beställa Steep XBX och Just Dance 18 switch för 99kr st Nu har det höjt alla priser måste blivit nå fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

De verkar ha höjt priset på alla spel som var nedsatta nu. Hittade flertalet bra titlar för 99-150kr, nu kostar de runt 300. Trist.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför kommenterar du det här, väntar 30-45 minuter eller vad det nu var och sen börjar du kommentera i tipstråden som inte är till för diskussion?

"Har redan nämnts, samt att priset har höjts på cdon.com, prisjakt har dock de gamla priserna kvar."

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Varför kommenterar du det här, väntar 30-45 minuter eller vad det nu var och sen börjar du kommentera i tipstråden som inte är till för diskussion?

"Har redan nämnts, samt att priset har höjts på cdon.com, prisjakt har dock de gamla priserna kvar."

Jag kommenterade det tipset som kom in minuten innan jag kommenterade i tipstråden, så att den som gjorde inlägget kanske skulle ta bort det. Har förövrigt raderat inlägget där efter en stund.

Har ej heller koll på hur man citerar en i den tråden, till denna tråd. Men om du blev illa berörd av detta så ber jag om ursäkt.

EDIT: redigerade stavfel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

den sidan hittade inte jag.. här är sidan jag kollar på:

https://promotion.asus.com/en/asus_mb_intel_cpu_cashback/term...

det BÖR ju dock fungera om det står på ena sidan men inte på den andra, men 100% kanske man inte ska vara..

Det var personalen i butiken som informerade mig om Asus Promotion när jag handla mobo + cpu så det betyder ju att de känner till det och att det funkar/är aktuellt?
Sitter och väntar på leverans av mitt moderkort då det inte var i lager så har inte kunnat fylla i och skicka in allt än..

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kastroullen:

Jag kommenterade det tipset som kom in minuten innan jag kommenterade i tipstråden, så att den som gjorde inlägget kanske skulle ta bort det. Har förövrigt raderat inlägget där efter en stund.

Har ej heller koll på hur man citerar en i den tråden, till denna tråd. Men om du blev illa berörd av detta så ber jag om ursäkt.

EDIT: redigerade stavfel

Skickades från m.sweclockers.com

Klicka på citera, kopiera texten med citatet, gå till denna tråden, klistra in texten. Done!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]