Permalänk
Racingkonstnär

Dell U2515H anti-glare removal

Tjena!

Här kommer ett litet galleri / guide över hur man tar bort anti-reflexfiltret på en Dell U2515h.

Man bör vara medveten om att detta såklart medför att all garanti på skärmen försvinner. Det görs även på helt egen risk om du nu skulle få för dig att försöka själv.

Men är du sugen på att vara lite Wild N Crazy så kika vidare!

Anledningen till att jag tog bort filtret är följande:

Bättre svärta
Klarare färger
Skarpare bild

Enligt mig blev en redan mycket bra skärm ännu bättre!

Besök galleriet här

Permalänk
Proffsmobbare

Skärmar utan AG coating är livet! Ett tips innan det är för sent, du vill nog montera någon slags glasskiva framför skärmen, då panelen är extremt känslig för repor vid rengöring i framtiden.

Permalänk
Racingkonstnär

@Laine: Tack för tipset! Min ettåring har redan smetat slem överallt på skärmen :D!

Permalänk
Vägledare

Var otroligt nära på att göra samma sak för någon månad sedan efter att men istället slutade det med att jag köpte en ny skärm

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Har samma skärm hemma och har stört mig på att det är lite oskarp pga detta när jag jämför bilder mellan min surface som har en blank skärm och min DELL. Har sett för någon vecka sen att det är en film på skärmen, måste vara den som du har tagit bort. Hade varit roligt att se en för-och-efterbild som visar skillnaden som uppstår.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Nu förstår jag ingenting här, varför skulle man någonsin på någon panel någonstans vilja ha mer reflektioner? Detta ser ut som skräp!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megagurra:

Nu förstår jag ingenting här, varför skulle man någonsin på någon panel någonstans vilja ha mer reflektioner? Detta ser ut som skräp!

Olika smak bara. Jag hade en högblank skärm på förra laptopen och saknar det fortfarande varje dag. Med hyfsad ljusstyrka syns inte mycket reflektioner och man kan alltid vända lite på sig om det blir för illa. Men den skärpa och klarhet som en blank skärm ger är helt oslagbart. Riktig eyegasm

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt, vill också. Men har inte råd att köpa ny om jag failar, så jag avstår nog.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Jockegw:

Sjukt snyggt, vill också. Men har inte råd att köpa ny om jag failar, så jag avstår nog.

Du lever bara en gång, våga satsa!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Tycker det är fantastiskt när folk som du strävar för att få det ännu bättre.
Grymt inlägg!

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Medlem

Fråga.. när det är lite ljust i rummet eller någon lampa eller liknande är på i rummet, blir inte skärmen som en spegel då?

Typ om du spelar ett Mörkt spel eller kollar en skräckfilm.

Även jätteljust tex om du sitter på denna sida och skriver. blir det inte lite spegeleffekt då?

Drömmen är ju att slippa denna "Glare"/Skärmskydd som dem sätter på. Var inne på att göra detta på min ROG för något år sedan, men som sagt. 8000 i sjön är man inte så sugen på..