Vad tror ni om denna kompletta datorn från Elgiganten?

Permalänk

Vad tror ni om denna kompletta datorn från Elgiganten?

Iom Grafikkortspriserna är som dom är...

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Tyckte detta verkade vara ett bra pris? Eller vad säger ni andra duktiga här? Om inte, hjälpa sätta ihop för ca samma budget alternativt annat färdigt system.

Permalänk
Medlem

Lite snabbt uppskattat så verkar priset helt ok, den ser ut att vara billigare än att köpa delarna löst i alla fall. Och till skillnad från det mesta av skräpet som Elgiganten brukar sälja så är ju den där datorn faktiskt byggd helt och hållet med standardkomponenter av ok kvalité, det är väl bara nätagget som kunde ha varit lite bättre kanske. Men absolut inget dåligt val faktiskt.

Permalänk
Medlem

Skulle väl säga att den är helt ok, faktiskt förvånad.
Säger som @perost dock att nätdelen kunde varit bättre.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Räknade lite snabbt och det verkar vara bra pris. Snabb överslagsräkning fick jag ihop 18400kr men det är med ”normala” grafikkort priser.

Bara köpa!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

Inhandlat, hoppas jag kan trimma processorn lite med det nätagget. Datorn var till min bror och pallade inte bygga när där fanns bra alternativ

Permalänk
Medlem

@spicy_mama:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Denna är välldigt lik den som jag lät inet bygga till mig för några månader sedan.