Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

De borde erbjuda joycon i vuxenstorlek eller i alla fall ett grepp som går montera i portabelt läge. Försökte spela Mario i portabelt läge gick inte ens 5 minuter innan jag fick ont i tummarna för dålig ergonomi. Hade däremot inga problem att spela 3h i sträck igår kväll i stationärt läge med dom i det medföljande greppet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Linited Run Games Douglas har lagt ut en tweet gällande Nintendo Switch:s första release:

First Switch game for March 30th should be announced Monday I think! Seriously proud of what we are doing and bringing to you

Så ha koll på måndag nästa vecka för att ta del av vad som kommer att släppas som exklusiv första release från dem. Det har dessutom hintas att Golf Story ska komma som fysisk utgåva.

Källa

ARMS Global Testpunch återkommer med start den 31 mars testet pågår i tre dagar.

A new 3-day #ARMS Global Testpunch will be starting on 3/31! Download the free demo in #NintendoSwitch #eShop and see what you think of the world’s stretchiest fighting game!

Källa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Redan fullbokade varor:

Octopath Traveler: Wayfarer’S Edition den med CD:n har tagit slut två gånger redan på amerikanska Amazon. Tillika har Amiibo - Solaire of Astora tagit slut på förhandsbokning via Webhallen. Nintendo amiibo Splatoon Collection (Pearl & Marina) är dessutom fullbokad på Spel och Sånt.

Viktigt att ha i åtanke är att även om man verkar ha fått en bokning så är det inte säkert att de levererar. Haft detta problem med Webhallen tidigare samt det faktum att de lägger upp förbokningar på produkter som inte ens finns.

Hoppas de som bokat får den. Bra sugen själv men blir att vänta och se.

Skrivet av klirre:

Jag har ett liknande problem, jag köper single player spel på Steam som släpps till switch i efterhand... Hade hellre haft fractured butthole på switch än PC, men gjort är gjort.

Hehe, samma problem här.
Jag dubbeldippar gärna om spelet är värt det men hade föredragit många av dessa spel just på Switchen.

Känns bra att jag inväntat en del titlar som jag räknat med en Switch-port. Blandannat just South Park-spelet men också Final Station.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Linited Run Games Douglas har lagt ut en tweet gällande Nintendo Switch:s första release:

First Switch game for March 30th should be announced Monday I think! Seriously proud of what we are doing and bringing to you

Så ha koll på måndag nästa vecka för att ta del av vad som kommer att släppas som exklusiv första release från dem. Det har dessutom hintas att Golf Story ska komma som fysisk utgåva.

Källa

ARMS Global Testpunch återkommer med start den 31 mars testet pågår i tre dagar.

A new 3-day #ARMS Global Testpunch will be starting on 3/31! Download the free demo in #NintendoSwitch #eShop and see what you think of the world’s stretchiest fighting game!

http://oi68.tinypic.com/2ikco55.jpg

Källa

Fysisk utgåva av Golf Story hade onekligen varit nice. Dyker den upp i våra butiker blir det nog ett köp.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Fysisk utgåva av Golf Story hade onekligen varit nice. Dyker den upp i våra butiker blir det nog ett köp.

Fast den skulle dyka upp exklusivt för Limited Run Games så den kommer inte i butik :/
Hoppas nu att de sätter upp högre upplagor än 5000 på Switch annars kommer det att bli hårt.
Alla populära titlar tar slut snabbt på LRG (mindre än 1 minut).

Permalänk
Medlem

Kan vara bra att veta nedanstående.
Inget jag tänkte på. Men tänker att det kanske inte spelar någon större roll eftersom det är främst mellan Norsk, Svensk och Afrikansk e-shop jag hoppar mellan.

Edit: Detta gäller inte för norska, svenska och danska e-shop eftersom vi har "samma valuta". Tack till Klirre för förtydligandet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Kan vara bra att veta nedanstående.
Inget jag tänkte på. Men tänker att det kanske inte spelar någon större roll eftersom det är främst mellan Norsk, Svensk och Afrikansk e-shop jag hoppar mellan.

https://i.imgur.com/EVI8Ouz.png

Norsk, svensk och dansk har samma valuta (kronor) så du får poäng oavsett vilket land du handlar från.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Norsk, svensk och dansk har samma valuta (kronor) så du får poäng oavsett vilket land du handlar från.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack Klirre! Det är bra att veta! Korrigerar mitt inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Norsk, svensk och dansk har samma valuta (kronor) så du får poäng oavsett vilket land du handlar från.

Dvs Bergsala-dollars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Dvs Bergsala-dollars?

Ja, nåt sånt. Det stod i mailet jag fick iaf, tror att Tiamat nämnde det i posten om nya poängsystemet med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett Switch nu i fredags och är helnöjd, nya Super Mario är helt fantastiskt!

Undrar om ni har några tips på två-spelar spel som man kan lira med varsin joycon, så att jag och tjejen kan lira lite tillsammans, gärna 2D platformsspel, typ SMB/SMW

Googlade lite också, hittade Overcooked, verkade också roligt, men det verkar inte vara tillgängligt i Sverige?

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Köpte mig ett Switch nu i fredags och är helnöjd, nya Super Mario är helt fantastiskt!

Undrar om ni har några tips på två-spelar spel som man kan lira med varsin joycon, så att jag och tjejen kan lira lite tillsammans, gärna 2D platformsspel, typ SMB/SMW

Googlade lite också, hittade Overcooked, verkade också roligt, men det verkar inte vara tillgängligt i Sverige?

Det finns på e-shopen iaf, fysisk utgåva kanske är svårare att hitta.
Kan rekommendera, riktigt kul(stressigt) Coop-spel(single player finns men värdelöst).

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

@b0bber:
Brukar använda denna sida för att hitta co-op-spel:
http://www.co-optimus.com/games.php

Sök efter "Couch Co-Op" så får du en lista på spel som kan spelas Co-Op på samma konsol.
Tyvärr tror jag inte de har något sätt att identifiera vilka spel som kan spelas med varsin joycon, men du får i.a.f. en lista att utgå från vid sökandet.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Super Rare Games kommer att avslöja sin nästa titel till Switch på tisdag.

Our next title will be announced this coming Tuesday at 5GMT

Källa

Riot: Civil Unrest har ett preliminärt datum 19 juni.

Källa

Toki Tori 16 mars på e-shop.

Källa

Everspace är bekräftat till Switch, TBA.

Källa

Guns, Gore & Cannoli 2 under utveckling till Switch, TBA.

Nicalis har lagt upp en tweet där de säger att karaktären "Quote" från Cave Story, ska vara med i en cross-over?
Kan det vara Super Smash Bros?

Quote is ready for epic character cross-over battles on #NintendoSwitch! Are you?!?

Källa

I, Zombie launch trailer

Permalänk
Medlem

Dragon Quest Builders är riktigt underhållande (och beroendeframkallande). Någon annan här som spelar?

Om ni provat på demot och gillade det, så rekommenderas verkligen ett köp!
Lite trist dock att det saknas ett co-op läge (hade varit roligt att spela ihop med grabben).

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Devious Dungeon, TBA.

En ny firmware kan vara på väg 5.X.X för Parental Controls app för smartphones.

Just got an update for the Parent Control app and it mentions at the end "In order to use some of these features, you will need to update the Nintendo Switch system version to 5.0.0 or later." The last time the app update mentioned requiring a specific version of the software was the July 20th one which mentioned you need 3.0.0 to use the new features and 3.0.0 released a month before that on June 19th.

Edit: added links to pics showing that you need specific versions for the app. Also here's the link to Nintendo's Switch update history.

Källa, Källa II

Planet Alpha är planerad till Q3 2018.

Källa

Permalänk
Medlem

Snart två månader sedan jag rörde min Switch, är det dumt att ha inkopplad och dockad? (För batteriets skull)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Super Rare Games kommer att avslöja sin nästa titel till Switch på tisdag.

Our next title will be announced this coming Tuesday at 5GMT

Källa

Riot: Civil Unrest har ett preliminärt datum 19 juni.

https://youtu.be/Flhlo8_qasI

Källa

Toki Tori 16 mars på e-shop.

https://i1.wp.com/nintendosoup.com/wp-content/uploads/2018/03/toki-tori-keyart-1.jpg?w=960&ssl=1

Källa

Everspace är bekräftat till Switch, TBA.

https://youtu.be/ItPzK4dzVKU

Källa

Guns, Gore & Cannoli 2 under utveckling till Switch, TBA.

https://youtu.be/y0D0O303DyQ

Nicalis har lagt upp en tweet där de säger att karaktären "Quote" från Cave Story, ska vara med i en cross-over?
Kan det vara Super Smash Bros?

Quote is ready for epic character cross-over battles on #NintendoSwitch! Are you?!?

http://oi67.tinypic.com/2ztaruo.jpg

Källa

I, Zombie launch trailer

https://youtu.be/aCPD5wCufpI

Riot och Everspace ligger bra till för köp för mig, speciellt Riot som jag inte har sedan tidigare.

Hade varit häftigt om det är Smash men är det inte som några i diskussionstråden nämner Brawlout som borde vara spelet det handlar om? Kultklassat och omtyckt spel men finns nog många andra indie-karaktärer som borde ha större chans. Men samtidigt, ser nog inget fel om man skulle klämma in en massa karaktärer att välja på, även om många har typ samma stats. Fortfarande olika karaktärer och skulle nog vara bra för alla, både oss spelare/kunder, de olika rättighetsägarna men säkert också Nintendo som kan erbjuda ännu mer innehåll i spelet.

Hoppas nog även jag på att det skulle handla om Smash bör väl tilläggas.
Det som talar för är ju att just Switch nämns och att Smash just visats upp litegranna. Hm.... fan spännande.

Skrivet av solemn:

Dragon Quest Builders är riktigt underhållande (och beroendeframkallande). Någon annan här som spelar?

Om ni provat på demot och gillade det, så rekommenderas verkligen ett köp!
Lite trist dock att det saknas ett co-op läge (hade varit roligt att spela ihop med grabben).

Jag har kommit av mig lite nu, började spela lite på Old Mans Story och innan dess Owl Story, men innan dess spelade jag också Dragon Quest Builders. Riktigt trevligt spel och jag håller med dig om att man bör titta närmare om spelets koncept (och demo) lockar.

Var det något sagt om COOP till DQB2? Kommer en del nyheter i det spelet iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag såg precis en nyhet om att Hazelnut Bastille kommer komma till Switch. Spelet verkar ha inspirerats en smula (eller snarare en hel kaka) av Zelda: ALttP, och ser helt klart mycket intressant ut. En av huvudkompositörerna till bl.a. Secret of Mana och Seiken Densetsu 3 är också med och gör musik. Målet ska vara en release någon gång under andra halvan av 2019.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

OPUS: Rocket of Whispers ute 22 mars €8.99, e-shop.

Shantae and the Pirate’s Curse ska komma nästa vecka enligt Australiens e-shop.

SRG#1-Human: Fall Flat - Tomas Signing.

SRG flew out to meet @HumanFallFlat 's developer, Tomas Sakalauskas. He signed 125 of our limited edition trading cards.

Källa

Super Daryl Deluxe 10 april €19.99, e-shop.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av perost:

Jag såg precis en nyhet om att Hazelnut Bastille kommer komma till Switch. Spelet verkar ha inspirerats en smula (eller snarare en hel kaka) av Zelda: ALttP, och ser helt klart mycket intressant ut. En av huvudkompositörerna till bl.a. Secret of Mana och Seiken Densetsu 3 är också med och gör musik. Målet ska vara en release någon gång under andra halvan av 2019.
https://www.youtube.com/watch?v=IgfaNUJPAsc

Nice, det där tilltalar mig mycket faktiskt.
Nu har jag lite svårt för kloner men detta utifrån vad jag såg ser riktigt lovande ut ändå. Lite fundersam på hur responsen i kontrollerna är, såg lite sega ut men kan ha varit den som spelat. Det mesta ser ju ut som Zelda 3 med annan grafik och ljud.

Synd det är så långt bort bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Viktigt att ha i åtanke är att även om man verkar ha fått en bokning så är det inte säkert att de levererar. Haft detta problem med Webhallen tidigare samt det faktum att de lägger upp förbokningar på produkter som inte ens finns.

Hoppas de som bokat får den. Bra sugen själv men blir att vänta och se

Vart lite förvånad när jag efter att Nintendo Direct hade varit på torsdagskvällen så gick jag in på Spel&Sånt för att kolla om de hade lagt upp Splatoon Pearl&Marina. Till min förvånad hade de redan lagt upp den för förhandsbokning den 21:a februari. Jag hade helt missat att dom ens var bekräftade långt innan vilket känns surt.. Frågade Spel&Sånt om de ska komma in flera framöver och allt jag fick till svar är "bevaka produkten" typ. Vilket är det enda som de kan säga utan att lova nått som de inte kan hålla. Men surt vilket fall som helst då man vill fortsätta bygga på samlingen.. Det enda andra stället jag ser som har dem är CDON och där är det bevakning som gäller och bara Webhallen som har Solaire of Astora.

Har haft en lugnt stund känner jag nu när det har varit lite paus med alla amiibo släppen. Fast känns som att stressen av att trycka F5 på hemsidor kommer tillbaka xD Får väl hoppas att de kommer flera leveranser iaf vilket de har gjort tidigare av alla dom nya amiibo som släppts efter Switch.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Tiamat:

Linited Run Games Douglas har lagt ut en tweet gällande Nintendo Switch:s första release:

Limted run games första Switch-spel har flyttats fram till onsdag.

Switch news pushed to Wednesday so we can properly prepare the announcement and hit all channels. Might start snowing bad here today so that kind of kills my ability to stay on top of it.

Källa

Kan Super Rare games nästa titel redan blivit avslöjad?

Arrived today along with a set of cards hinting Bomber Crew is going to be another Super Rare Game.
Do not really want to open the cards but there are 3 more. Comes in the "cellophane" style wrap that Asian games come in.

Bomber Crew kortet fanns med som en bonus när en användare hade öppnat sitt Human Fall Flat-paket.

Källa

Atari Flashback Classics på väg till Switch.

Aside from RollerCoaster Tycoon, it also sounds like Atari Flashback Classics will be making its way to Switch. Atari’s titles for Nintendo’s console will be distributed by partners from Christmas 2018.

Källa

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nintendo Switch har en ny update på firmware:

Improvements Included in Version 5.0.0 (Distributed 03/12/2018)

Added the following system functionality

Facebook and Twitter friends that also use Nintendo Switch can now be added through Friend Suggestions
Friend suggestions are based on the Facebook and Twitter accounts you have linked to your Nintendo Account
To view your friend suggestions, from the top left of the HOME Menu head to your User Page > Friend Suggestions
You must be 13 or older to use this feature
Select from 24 new ARMS and the Kirby series icons for your user
To edit your user icon, head to your My Page on the top left of the Home Menu > Profile
Digital software purchases made from a PC or smart device will start downloading sooner than previously, even if the Nintendo Switch console is in Sleep Mode
Filter News to view only unread news or news from specific channels
To keep the Parental Controls PIN private, the default method for PIN entry has been changed to entering using the Control Stick and buttons instead of the on-screen number pad
When prompted to enter you Parental Controls PIN, press and hold the + Button to change between input methods
Captured videos in the Album will be restricted by Parental Controls depending on the Restricted Software setting and Software Rating Organization
Using the Nintendo Switch Parental Controls app, add specific software titles to your whitelist to exclude them from the console’s Parental Controls Restricted Software setting
Play-Time Limit restrictions will still apply even when the software title has been whitelisted.
Receive notification when pre-purchased software is ready to play
Nintendo Switch Pro Controller grip colors will now display in the Controllers menu

General system stability improvements to enhance the user's experience, including:

Resolved an issue that caused Play Activity to display incorrectly in the Profile section of your User Pag

Nya avatarer:

Ps den nya patchen inkluderar joy-con så glöm inte att uppdatera de med.

Källa

Skvaller: All-Star Fruit Racing kan eventuellt dyka upp till Switch.

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter enkla spel till min femåriga dotter. Hon älskar pusselspel och enklare plattformsspel (samla diamanter osv). Nedanstående känns som att dom skulle kunna funka, finns det något annat nytt spel som jag missat?

- Islabomba
- Toki Tori
- Kirby Star Allies
- Snake Pass
- Captain Toad
- Yoshi (när nu det kommer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Är på jakt efter enkla spel till min femåriga dotter. Hon älskar pusselspel och enklare plattformsspel (samla diamanter osv). Nedanstående känns som att dom skulle kunna funka, finns det något annat nytt spel som jag missat?

- Islabomba
- Toki Tori
- Kirby Star Allies
- Snake Pass
- Captain Toad
- Yoshi (när nu det kommer)

Jag har en son på sex år. Han började spela väldigt tidigt så han är duktig, men kan tipsa om några spel till Switch barnen här hemma gillar:

- Minecraft
- Dragon Quest Builders (kräver oftare att någon vuxen sitter bredvid och översätter från engelska)
- Overcooked (kul att spela tillsammans)
- Splatoon 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laban80:

Är på jakt efter enkla spel till min femåriga dotter. Hon älskar pusselspel och enklare plattformsspel (samla diamanter osv). Nedanstående känns som att dom skulle kunna funka, finns det något annat nytt spel som jag missat?

- Islabomba
- Toki Tori
- Kirby Star Allies
- Snake Pass
- Captain Toad
- Yoshi (när nu det kommer)

Mario? Min 3,5-åring är galen i det och fixar det ganska bra faktiskt.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Mario? Min 3,5-åring är galen i det och fixar det ganska bra faktiskt.

Yes, absolut Mario Oddyssey. Det finns ett "easy mode" som visar pilar på marken så man vet vart man ska gå hela tiden.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Lode Runner: Legacy kommer till den japanska e-shop i vår. Det finns ingen information om en internationell release men spelet finns på engelska via PC. Så det kan mycket väl komma en engelsk release med.

I Thailand har man redan smygstartat med att sälja Kirby Star allies. De är tre dagar före officiell release.

Ps. ursprungskällan via twitter har blivit raderad.

Källa

Ys VIII Lacrimosa of DANA’s har fått ett datum i Japan den 28:e juni till en kostnad av 8980 yen.

Källa

A Good Librarian Like A Good Shepherd – Library Party har också fått ett datum i Japan 26 juli.

Källa

Skvaller: Ryokutya2089 har spridit ut att ett Yo-Kai Watch spel ska komma till Switch?

Famous Japanese leaker Ryokutya2089 (an actual leaker who has consistently gotten things right) has revealed there will be a “shocking scoop” of Yo-Kai Watch news revealed in the May 2018 issue of CoroCoro comic.

As the May 2018 issue releases in April, we will find out what this “shocking scoop” is sooner than expected. This is most likely a new game announcement for the Yo-Kai Watch series, which hasn’t received a new mainline title in 2 years (the last was Yo-Kai Watch 3 in 2016).

As the Nintendo 3DS is on its way out, Yo-Kai Watch will most likely have its next adventure on Nintendo Switch.

Källa

Play-Asia har en lösning för att påskynda frakten samt att du eventuellt slipper betala Post-Nords avgifter. Via deras egna system kan du välja Economy med en EU-flagga då lägger de på avgifter. Paketet går sen igenom utan några extra avgifter från andra speditörer.

Det är svårt att avgöra om det fungerar i praktiken. Dagens paket från Play-Asia som jag har beställt är en Bayonetta [Non-Stop Climax Edition] och den gick igenom utan extra avgifter från PN.

2018-03-10 16:12
Försändelsen har ankommit mottagarlandet.

Flera av mina varor från Japan (via ebay) har stoppats i tullen för att sedan tullklareras vilket medför att det kan dröja ytterligare veckor hos PN innan de levereras.

Stoppad: Försändelsen hanteras av Tullen, leveranstid kan därför inte beräknas ännu.

Troligtvis har de markerat att de betalar alla extra avgifter som tillkommer mot en avgift. Amazon har ett liknande sätt för att importera.

Webhallen har listat Project Octopath Traveller Compendium Edition för 1290:-. Den kostar endast 105,04 Eur på amazon.de

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Jag har en son på sex år. Han började spela väldigt tidigt så han är duktig, men kan tipsa om några spel till Switch barnen här hemma gillar:

- Minecraft
- Dragon Quest Builders (kräver oftare att någon vuxen sitter bredvid och översätter från engelska)
- Overcooked (kul att spela tillsammans)
- Splatoon 2

Hon är helt ny på spel så tror dessa är lite svåra.

Skrivet av bardbard:

Mario? Min 3,5-åring är galen i det och fixar det ganska bra faktiskt.

Ja, har funderat på det och det blir nog nästa spel tillsammans med några av de jag listade som går att få billigt.

Skrivet av solemn:

Yes, absolut Mario Oddyssey. Det finns ett "easy mode" som visar pilar på marken så man vet vart man ska gå hela tiden.

Det visste jag inte, tack för tipset! Det förändrar ju en hel del.