Logitech lanserar G560 – högtalarsystem med RGB-belysning

Permalänk
Melding Plague

Logitech lanserar G560 – högtalarsystem med RGB-belysning

Logitech introducerar nu sitt första gaminginriktade högtalarsystem G560, som bestyckas med företagets Lightsync-teknik för synkronisering av RGB-belysning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Pass.

Permalänk
Medlem

"immersive experience"

Nåja, om man inte har några högtalare idag till sin dator och har den mot en vägg så kanske det inte är så tokigt. Frågan är ju om det förhöjer spelupplevelsen så mycket, däremot kan det ju vara ypperligt för någon som kanske inte har en TV att ha inkopplad till när man ser på film eller annat.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande att ett par studiohögtalare alltid är det bättre valet över så kallade "gaminghögtalare".

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt ändå, sånt där gillar jag. Det och LED-kit på baksidan av skärmen för att få till en Philips Ambilight-effekt. Men det där var cleanare.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Ser coolt ut, men kör på med mina bose companion 5 tills de ger upp

Permalänk
Discokungen

Det bästa med RGB-produkter är att alla tillverkare har olika programvaror som inte är kompatibla med varandras produkter.

Eller vänta nu...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

No, ett par studiohögtalare alla dagar i veckan..

Permalänk
Medlem

@Epic Frekvensomfång? Anslutningar? Effekt? Mått på högtalarelementen?
Eftersom detta inte uppges i nyheten bifogar jag här informationen som de själva skriver om produkten.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det bästa med RGB-produkter är att alla tillverkare har olika programvaror som inte är kompatibla med varandras produkter.

Eller vänta nu...

Jag gillar när system tray sträcker sig hela vägen till startknappen.

Permalänk
Medlem

RGB, RGB, RGB.
Hur lång tid tills köttfärsen i ICA har inbyggda RGB LEDs?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk
Medlem

Första jag tänkte är att dom kommer säkert vara överprisade för vad dom leverera i ljudupplevelse pga RGB och "gaming" associationen, men vad är inte överprisat idag när det kommer till "gaming" produkter. Tror mera på att lägga pengarna som dom kostar plus kanske lite extra på studiohögtalare, samma gäller även hörlurar. Ska tillägga att jag har inget emot Logitech och deras gaming serie överlag men jag håller mig till deras tangentbord och möss. Men visst idén ser intressant ut och får helt enkelt vänta på att läsa och se ett par recensioner innan man dömer ut nått helt och hållet, dom har säkerligen sin publik annars skulle dom nog inte satsa på att göra gaming högtalare.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hillside:

RGB, RGB, RGB.
Hur lång tid tills köttfärsen i ICA har inbyggda RGB LEDs?

Skickades från m.sweclockers.com

Om de har stöd för Asus Aura blir det ett köp! 2kg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Om de har stöd för Asus Aura blir det ett köp! 2kg

Synca med Philips HUE så lyser det fint när du vet att köttfärsen nått rätt temperatur.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EliteSweden:

Tycker fortfarande att ett par studiohögtalare alltid är det bättre valet över så kallade "gaminghögtalare".

Starkt medhåll!

Förstår inte denna hets kring "gaminghögtalare som ska vara snygga" när ljudet får öronen att gråta ut vax.

Ett par studiohögtalare såsom dessa: https://www.thomann.de/se/prod_AR_402777.html blir bara bättre ju mer du ljudbehandlar rummet sedan.

Kombinera dem med följande externt ljudkort med fantastisk DAC: https://www.thomann.de/se/audient_id4.htm?ref=search_prv_11 så är du i paradiset som audifil! ^_^

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Om de har stöd för Asus Aura blir det ett köp! 2kg

Man åt köttfärs med LED-belysning - Lös i magen.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Något som är mer förvånande än RGB i produkter är antalet personer som klagar jämnt över det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Något som är mer förvånande än RGB i produkter är antalet personer som klagar jämnt över det.

Problemet är att man ofta får RGB oavset man vill eller inte i dag och måste stänga av det om man som jag finner tex Blåda Leds starka och irriterande. Blått är ändå min favoritfärg men när surfplattans led lyser upp väggen under laddning eller datorns power led blinkar som blåljus i standby så blir man förbannad.

Det går att stänga av ja men om jag inte vill ansluta mitt nya headset till en Windows 10 dator och lägga in custom mjukvaran bara för att tala om för mitt nya headset som lyser blått out of box att sluta med detta som var avsett för en linux maskin så blir det lilla problemet helt plötsligt större om man inte har en windows burk eller virituel maskin med möjlighet att köra USB passtrough eller liknande.

Vad gör man om tillverkaren upphör med mjukvara och support i framtiden för ens då aktuella OS? Finns ju eltejp....

RGB är som Gaming, branschen själva säger att samma produkt med ordet Gaming i namnet tex ett grafikkort säljer dubbelt så bra bara man sätter gaming i namnet, samma produkt utan säljer hälften så bra alltså köper folk saker efter ORD snarare än vad man får.
I call that suckers.

Personligen ratar jag allt som heter Gaming och RGB om det inte tillför mina behov något, betyder inte att det inte tillför nåt för andra men som sagt vi är alla inte lika och då blir man tröt på att betala extra och få oönskade problem.

Tyvärr är det mer ploj och marknadsföring, ja det finns seriösa moddare som visar flashiga saker i galleriet på swec men även det leder ytterligheter till hypen, folk vill apa efter på en budget eller spendera 2K på ett par högtalare som kanske låter sämre än ett set för 1K, allt för att få RGB för det är inne och företaget i fråga dessutom tjänade mer på mindre.

Jag vet inte hur mycket bättre RGB säljer jämfört med likvärdig produkt utan men då RGB går samma trend som Gaming så är det nog en markant ökning i försäljning för dessa produkter.

Men det gör tyvärr inte RGB till det något bättre än skivat bröd för dom allra flesta.

Permalänk
Medlem

RGB = Gaming?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Starkt medhåll!

Förstår inte denna hets kring "gaminghögtalare som ska vara snygga" när ljudet får öronen att gråta ut vax.

Ett par studiohögtalare såsom dessa: https://www.thomann.de/se/prod_AR_402777.html blir bara bättre ju mer du ljudbehandlar rummet sedan.

Kombinera dem med följande externt ljudkort med fantastisk DAC: https://www.thomann.de/se/audient_id4.htm?ref=search_prv_11 så är du i paradiset som audifil! ^_^

Skönt att du väljer något i ungefär samma prisklass. Bara 13 lax investering för att få bra ljud från två högtalare, vem hade kunnat ana att det låter bättre än gaminghögtalare för 2 papp?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Inte för att jag skulle köpa Logitech-högtalare idag men visst höjer tekninker som Philips Amibilight upplevelsen om den är finslipad.

Har det inte stöd för Philips Hue så är det inte värt mycket... Varför ska alla ha sina egna standarder istället för att samarbeta? Razers samarbete med Philips är en grym satsning även om jag själv inte gillar grejen med att min lägenhet skulle se ut som ett tivoli. Tror att jag håller mig till det gul-vita spektrumet.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Starkt medhåll!

Förstår inte denna hets kring "gaminghögtalare som ska vara snygga" när ljudet får öronen att gråta ut vax.

Ett par studiohögtalare såsom dessa: https://www.thomann.de/se/prod_AR_402777.html blir bara bättre ju mer du ljudbehandlar rummet sedan.

Kombinera dem med följande externt ljudkort med fantastisk DAC: https://www.thomann.de/se/audient_id4.htm?ref=search_prv_11 så är du i paradiset som audifil! ^_^

Och en Ferrari slår en Volvo.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

@André Frekvensomfång? Anslutningar? Effekt? Mått på högtalarelementen?
Eftersom detta inte uppges i nyheten bifogar jag här informationen som de själva skriver om produkten.

Men det är ju inte det p12 bryr sig om, de ska vara flashigt

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem

Äntligen! Som jag har väntat!

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Vackert uppsatt med Battlefield 1's matchande färger.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteSweden:

Tycker fortfarande att ett par studiohögtalare alltid är det bättre valet över så kallade "gaminghögtalare".

Väntar på att dessa släpps i Sverige:
https://www.jbl.com/studio-monitors/305PMKII-.html?cgid=studi...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Starkt medhåll!

Förstår inte denna hets kring "gaminghögtalare som ska vara snygga" när ljudet får öronen att gråta ut vax.

Ett par studiohögtalare såsom dessa: https://www.thomann.de/se/prod_AR_402777.html blir bara bättre ju mer du ljudbehandlar rummet sedan.

Kombinera dem med följande externt ljudkort med fantastisk DAC: https://www.thomann.de/se/audient_id4.htm?ref=search_prv_11 så är du i paradiset som audifil! ^_^

Så du anser alltså att man ska skaffa ett högtalarset för 11000kr istället? Varför inte jämföra med ett par högtalare som kostar 2000kr istället?

Annars är det som att jämföra ett gtx 1050 med ett 1080ti och säga att 1080ti är ett självklart val

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Nejjj gud, varför?

Förstår att vissa människor(tänker inte peka ut någon) vill ha strobo ljus vid datorn och annat krims krams men det känns helt seriöst som om att RGB-tåget har åkt förbi men det finns företag som fortfarande väntar på att stiga på.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd

RGB-belysning med inbyggt högtalarsystem.

Permalänk
Medlem

Är själv emot RGB vanligtvis, men baserat på den bilden så tyckte jag att det var lite "häftigt" trots allt. Dock är jag fel målgrupp, bor i lägenhet så kör inte med högtalare. Jag vill inte höra grannens musik/spelljud och han vill inte höra mina.