Permalänk
Medlem

Det var stabilt igår, men idag med nya Nvidia drivern 391.35 har det kraschat två gånger när jag ska ladda. Man hör hur ljudet börjar hacka sen blir det CTD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Du kan utan problem låsa upp allt utan mikrotransaktioner, spelar du igenom hela spelet så har du säkert hittat nog med pengar för att låsa upp allt. Vill du däremot ha alla vapen tillgängliga från start så kan du spendera riktiga pengar. En grov uppskattning är att 1 timmes spelande ger dig spelpengar motsvarande 100 "verkliga" kronor, så det går ju snabbt att tjäna pengar i spelet = absolut inget som behövs med mikrotransaktioner

Tack för svar.
Får bli ett köp från min del och så får jag gnälla på mina vänner att köpa spelet även de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Nu är jag bara en timme in i spelet, men det känns helt klart som genomarbetat och förbättrat för det mesta! Mycket goare känsla i vapnen, grafiken och miljöerna är jättebra. Känns verkligare att vara på den amerikanska landsbygden än en paradisö.

Smög nyss in i ett litet hus, utanför ett öppet fönster står en fiende. Tänker att jag ska smyga fram och smälla till honom i huvudet med min spade, men när jag kommer fram till fönstret ser jag att jag kan göra en "takedown". Provar detta och då tar min karaktär tag i hans axlar och rycker in honom i huset för att döda honom på insidan. Riktigt coolt och bara en av alla nya finesser som gör det där lilla extra

Sen får man så klart inte glömma bort alla små problem också. AI pathfinding är allt mellan himmel och jord. Haft folk som sitter fast på de mest absurda ställen och kan ej röra sig.
Animationerna är buggiga som mofo, allt från att hamna ur fas till att bara ploppa in saker här och där.
Och så klart, medhjälparna man har har 2 lägen. Hjärndöd eller 360 noscope terminator.

Det är ett roligt spel och jag har haft mycket kul under de timmar jag spelat idag, men om man har problem med mängder av små saker som dessa, så kanske man ska leta sig till något annat. För om man stör sig på sådant så kommer man få något fel av detta spel.
Bara de senaste 10 minuterna har jag haft gubbar under marken, folk som klippar igenom texturer och väggar, en animation där karaktären vibrerade höger och vänster på ett sådant sätt att man skulle tro det var ett spöke. Tre gånger vägrade mina medhjälpare göra något annat än att stå still då dom satt fast på en sten tydligen. Vapen som magiskt försvinner ur händerna och sedan ploppar in igen en halv sekund senare. Och 2 questar som fortsätter loopa vad jag ska göra om och om och om och om och om igen i all oändlighet tills jag startade om spelet.

Roligt spel, men man blir en aning irriterade på alla dessa saker efter ett tag. Inget som förstör spelet men många bäckar små helt enkelt. Då det är bara små kosmetiska saker till störst del, men dom finns tusan absolut överallt.

TL;DR: Roligt spel, sköna vapen och relativt snygg, men många småfel som kan vara irriterade om man är en person som stör sig på sådana saker. För mig är det inget större problem men jag känner folk som hade fått fnatt av att försöka köra ett spel som detta.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Hur ser grafiken ut jämfört med Witcher 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

Tack för svar.
Får bli ett köp från min del och så får jag gnälla på mina vänner att köpa spelet även de.

Efter ytterligare lite tid så går det betydligt snabbare att tjäna pengar. Gjorde nyss ett uppdrag som tog 10 minuter, fick 500 pengar i belöning + ca 550 för looten under uppdraget. Ett vapen kostar mellan 1000-6000 ungefär. Så kan inte tänka mig att någon köper spelpengar

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Vet inte om det tipsats om redan, men om man vill spara en hundring så kan man gå till Mediamarkt och köpa The Last Of Us för 179:-, ta med det till Gamestop och lämna in i inbyte, så får man köpa Farcry5 för 199:-.
Står på förstasidan om deras erbjudande om inbyte: https://www.gamestop.se/
och inbyteslistan: https://www.gamestop.se/Software-Trade-In-Offers
Last of us hos mediamarkt: http://www.mediamarkt.se/sv/product/_the-last-of-us-remastere...

Permalänk
Medlem

WTF ???, nu har jag spelat i 5h och det alltid är natt???. bugg eller vad fan är det som pågår. (kul att jaga kolsvart djur i kolmörker, kanske borde ringa sam Fisher och låna hans mörkersikte)

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

Stödjer spelet 4:3 och 16:10 utan svarta kanter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Buio:

Det var stabilt igår, men idag med nya Nvidia drivern 391.35 har det kraschat två gånger när jag ska ladda. Man hör hur ljudet börjar hacka sen blir det CTD.

Jag har samma problem fast jag måste starta om datorn, kanske inte har väntat tillräckligt länge bara. Har prövat gå tillbaka till äldre drivrutiner men samma sak där.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det var stabilt igår, men idag med nya Nvidia drivern 391.35 har det kraschat två gånger när jag ska ladda. Man hör hur ljudet börjar hacka sen blir det CTD.

Inget jag märkt, spelat ungefär 2 timmar med 391.35. Hur sent in brukar det krasha?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Hmm..har lite blandade intryck såhär långt efter ett par timmar.

Några saker jag stör mig på :
Fick någon sorts åksjuka när jag spelade som jag inte känt i de tidigare Far Cry spelen. Har dragit upp field och view till ca 100, men verkar ändå bestå. Kanske får dra upp ännu mer.

Det är också riktigt irriterande när man just erövrat en outpost eller något och man får se den där texten som säger att man tagit över stället. Direkt efter det så försvinner alla kroppar och vapen från marken och ersätts med lite allierade här och där.
Råkade tex byta min pilbåge mot ett annat vapen och tänkte gå tillbaka och hämta bågen igen, men då var den bara borta.

Nu körde jag visserligen på Normal difficulty och inte hard, men såhär långt har spelet varit löjligt lätt. Nästan bara att hålla nere avtryckaren och springa och så har man tagit över ett cult camp eller by. Kändes som ett stort antiklimax att se ett cult camp och förbereda sig på att få använda all sin list för att besegra dem bara för att sedan klara det utan större problem på första försöket.
Tycker det förtar en del av nöjet om man i princip kan röra sig fritt överallt utan något motstånd att tala om.

Kanske borde man köra om spelet på hard istället? Vad kör ni med? Är hard avsevärt svårare?

Tycker även att det är lite väl många tradiga cutscenes.

Annars så verkar spelet väldigt välgjort. Måste vara den snyggaste natur jag sett i sett spel såhär långt och det flyter på bra i 2560x1440 med allt på max med ett GTX1080.
Snygga djur och så också, inte lika fullt med rabiata djur som anfaller överallt som det brukar vara.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Stödjer spelet 4:3 och 16:10 utan svarta kanter?

Skickades från m.sweclockers.com

Kan svara på att 16:10 fungerar bra att spela i utan svarta kanter.

Permalänk
Medlem

Spelade lite i morse och det här kan nog bli mitt favorit Far Cry. Riktigt sköna miljöer och ljudet är grymt bra. Går inte under 70 fps på max i allt på 3440x1440 och allt flyter på väldigt bra.

Kan inte vänta tills jag kommer hem för att lira mer!

Permalänk
Medlem

Körde så att jag klarade ön igår, och slogs av att det var lite för lätt. Ska dra upp det till Hard när jag kommer hem och se om det blir någon skillnad, jag fick inte ett skott på mig under hela rensningen av ön. Men oerhört fina miljöer, någon form av vapenkänsla, men svinkorkad AI. Får se hur länge jag orkar släpa på en kompanjon. På torsdag blir det COOP, vilket var anledningen till att jag köpte spelet!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Buio:

Det var stabilt igår, men idag med nya Nvidia drivern 391.35 har det kraschat två gånger när jag ska ladda. Man hör hur ljudet börjar hacka sen blir det CTD.

var samma för mig med nya drivare, starta om datorn så hjälper det Gjorde det för mig.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Vet inte om det tipsats om redan, men om man vill spara en hundring så kan man gå till Mediamarkt och köpa The Last Of Us för 179:-, ta med det till Gamestop och lämna in i inbyte, så får man köpa Farcry5 för 199:-.
Står på förstasidan om deras erbjudande om inbyte: https://www.gamestop.se/
och inbyteslistan: https://www.gamestop.se/Software-Trade-In-Offers
Last of us hos mediamarkt: http://www.mediamarkt.se/sv/product/_the-last-of-us-remastere...

Tack för att du tipsar, men herregud, spara 100kr för allt jobb/tid/bensinpengar involvererat i det där.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Inget jag märkt, spelat ungefär 2 timmar med 391.35. Hur sent in brukar det krasha?

Det kraschade rätt så direkt efter ett par minuter. Men det hjälpte att köra en repair och göra om setup av FC5. Efter det blev det stabilt igen. Kanske någon inställning eller cache-grej, vet inte. Annars hade jag nog testat backa drivern. Såg någon annan som fick samma på Nvidias forum, men verkar bara drabbat väldigt få.
https://forums.geforce.com/default/topic/1043071/geforce-driv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Körde så att jag klarade ön igår, och slogs av att det var lite för lätt. Ska dra upp det till Hard när jag kommer hem och se om det blir någon skillnad, jag fick inte ett skott på mig under hela rensningen av ön. Men oerhört fina miljöer, någon form av vapenkänsla, men svinkorkad AI. Får se hur länge jag orkar släpa på en kompanjon. På torsdag blir det COOP, vilket var anledningen till att jag köpte spelet!

Jo, hade exakt samma tanke som dig. Inget motstånd alls att tala om.
Körde igår ännu längre än dig och tog två cult camps och den där byn "Falls end" och det var väldigt mycket antiklimax. Hade berett mig på motstånd, men det fortsätter att vara precis lika löjligt enkelt även efter ön.
Men jag körde inte heller på hard och det blir till att dra upp svårigheten för mig också ikväll.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jo, hade exakt samma tanke som dig. Inget motstånd alls att tala om.
Körde igår ännu längre än dig och tog två cult camps och den där byn "Falls end" och det var väldigt mycket antiklimax. Hade berett mig på motstånd, men det fortsätter att vara precis lika löjligt enkelt även efter ön.
Men jag körde inte heller på hard och det blir till att dra upp svårigheten för mig också ikväll.

Har ni gått upp i motståndsmätaren? När man når breakpoints i dem ska sekten sätta in mer resurser och tuffare motstånd. Har inte nått dit själv eftersom jag varit i två olika områden och fepplat. Kör också på normal och det är klart lätt i början.

Permalänk
Medlem

Någon mer som sitter fast i konstant natt, efter "The Cleansing mission"?. Har läst på Ubisoft och steam forum att jag inte är ensam om detta problem. Någon som har detta problem och har löst det?

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

Vill tipsa att det finns på elgiganten för 479:- för er som missat. Annars verkar det vara ett snyggt och väloptimerat spel hitils:) vet vad jag ska göra i påsk😁

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem

Tävling med chans att vinna Father's Edition och en Tobii eyetracker.
https://wn.nr/FrQtM6

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

På tal om Eyetracker måste jag säga att det fungerar oerhört bra. Första gången jag spelar ett spel och använder den, men det här att titta på ett ställe på skärmen och trycka på "sights up" för att direkt få upp siktet dit man tittar är awesome.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

På tal om Eyetracker måste jag säga att det fungerar oerhört bra. Första gången jag spelar ett spel och använder den, men det här att titta på ett ställe på skärmen och trycka på "sights up" för att direkt få upp siktet dit man tittar är awesome.

Vilken precision har ögonspårningen? Tillräckligt noggrann för att göra headshots på avstånd med pistolen som man kan med musen?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

@Zachtionman: inte testat riktigt så noggrant, men kan testa ikväll. Nu har det mest blivit "flicks" när någon kommer runt husknuten, men det är rätt på varje gång. Ska se om man även kommer rakt på huvudet om man tittar där. Återkommer!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zachtionman:

Du kan utan problem låsa upp allt utan mikrotransaktioner, spelar du igenom hela spelet så har du säkert hittat nog med pengar för att låsa upp allt. Vill du däremot ha alla vapen tillgängliga från start så kan du spendera riktiga pengar. En grov uppskattning är att 1 timmes spelande ger dig spelpengar motsvarande 100 "verkliga" kronor, så det går ju snabbt att tjäna pengar i spelet = absolut inget som behövs med mikrotransaktioner

Problemet är ju att de gör spelet så att folk ska "vilja" betala pengar för att slippa spela och låsa upp saker själv. Öka grinden, gör det jobbigare att låsa upp saker än vad det egentligen ska vara.

Helt galet i ett SP-spel. "Betala mer så behöver du inte spela lika mycket!" VA?!?!?! xD

https://www.youtube.com/watch?v=Jh4596AKlJ4

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

@Zachtionman: Det beror på. Är avståndet så långt att huvudet bara är en pixel kan det bli svårt att träffa mitt i.
Sen beror det på en del andra saker också. Hur bra kalibrering du gjort, koncentration, synfel, olika typer av glasögon etc.
Jag har brytningsfel på ena ögat och blir lite off när jag ska träffa något långt ut till vänster. När jag använder progressiva glasögon blir det lite fladdrit.

Skulle spela in ett klipp och ladda upp men av någon anledning hänger sig min dator när jag ska spela in med OBS.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Zachtionman:

Vilken precision har ögonspårningen? Tillräckligt noggrann för att göra headshots på avstånd med pistolen som man kan med musen?

Eye trackingen är ungefär så precis som en 5-krona (den gamla sorten!) på skärmen, så finjusteringar behövs oftast. Den största behållningen är eye tracking och head tracking som dom själva kallar extended view samt tagga fiender.
Det är mer som ett komplement till musen än en ersättare.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad jag ska stänga av för att slippa se ett blått streck när jag kör fordon och har ett utsatt mål via kartan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Asså det ser ju sjukt fint ut om inte annat. Har inte spelat FarCry sen 3:an, var sugen på detta men verkar som det är mer sura miner än glada här i tråden, är det värt att ge det ett försök eller ska man vänta på lite updates och patchar?