Permalänk
Medlem

Moderkort låter mig inte ändra volt

Jag har ett Asus Z97-A. När jag skriver in en ny siffra i volt-rutan ändrar den sig tillbaks direkt. Haft problemet förr men minns inte hur jag löste det.

Permalänk
Medlem

Har för mig att man ändrar CPU-voltage control från Auto till Manual.
Tror det ligger under AI tweaker menyn.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bmannu:

Har för mig att man ändrar CPU-voltage control från Auto till Manual.
Tror det ligger under AI tweaker menyn.

Det är ju exakt det jag gör. Även om jag sätter på offset händer samma sak. Just nu är volten på 1.250 och vad jag än skriver in (bokstavligen) går den bara tillbaks direkt till 1.250.

Permalänk
Skrivet av Cranzle:

Det är ju exakt det jag gör. Även om jag sätter på offset händer samma sak. Just nu är volten på 1.250 och vad jag än skriver in (bokstavligen) går den bara tillbaks direkt till 1.250.

Hej! Vad roligt att du klockar din prolle! Du glömde väl inte trycka på enter när du skrev in värdet? Det är vcc volten du ändrar va? . Vccsa får du absolut inte röra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trädörr:

Hej! Vad roligt att du klockar din prolle! Du glömde väl inte trycka på enter när du skrev in värdet? Det är vcc volten du ändrar va? . Vccsa får du absolut inte röra.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är den "vanliga" volten som ligger överst, följde guider nämligen så jag är säker att det är rätt.

Klart jag trycker enter, den ändrar sig så fort jag trycker enter. Låter mig inte skriva in något värde, har testat alla möjligt siffror och tecken.

Permalänk
Skrivet av Cranzle:

Det är den "vanliga" volten som ligger överst, följde guider nämligen så jag är säker att det är rätt.

Klart jag trycker enter, den ändrar sig så fort jag trycker enter. Låter mig inte skriva in något värde, har testat alla möjligt siffror och tecken.

Men är du säker på att du använder punkt och inte kommatecken?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trädörr:

Men är du säker på att du använder punkt och inte kommatecken?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag har även testat båda ifall något strulade. Funkar inte.