Ska köpa moderkortet ASUS ROG STRIX Z370-F GAMING och försöker ta reda på om jag behöver köpa en extern DAC för att få bättre ljud då jag streamar musik till min analoga stereo. Vissa ASUS 370 kort innehåller tydligen ESS Sabre DAC vilket verkar vara en kompetent omvandlare men jag har inte lyckats ta reda på om det är en sådan enhet som sitter i Z370-F. Misstänker att det inte är det eftersom det har varit svårt att leta fram informationen.
Är det någon som vet vilken DAC som sitter på ASUS ROG STRIX Z370-F GAMING?
"Gaming audio: SupremeFX S1220A teams with Sonic Studio III to create an aural landscape that draws you deeper into the action."
Sitter samma i min och kan ju säga som så att till hörlurar så duger den fan inte om man har några kvalitetskrav.
"ROG Strix's SupremeFX audio technology has levelled up, delivering an exceptional 113dB signal-to-noise ratio on the line-in connection for best-ever recording quality — and 120dB on line-out for crystal-clear sound! We've also added a low-dropout regulator for cleaner power delivery to the SupremeFX S1220A codec, plus Texas Instruments® RC4580 and OPA1688 op-amps for high gain with low distortion. It all adds up to audio that envelops you as never before!"
Visa signatur
*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)