Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazelberg:

ÅH NEEEEEEEJ var kan man se det? Ska logga in på mitt SKV konto nu och se.

Jag har inte fått nått meddelande på Kivra om det. Vad jag kan tillägga är att jag gjorde en ändring (men skickade in före 28:e mars) och lade till text i Övriga upplysningar. Kanske det aktiverar någon manuell hantering då?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Fick igår

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cassiusex:

Det är samma för mig, har också enskild firma och enligt Skatteverket så finns det fyra luckor där dom betalar ut till egenföretagare, juni, augusti, september och december. Tyvärr får vi vänta

Källa: https://www.skatteverket.se/foretagochorganisationer/sjalvser...

Aha fyfan vad tärt. Då vet jag läget iaf!

Brukar man få slutskattebeskedet några månader eller veckor innan så man vet hur mkt man faktiskt får eftersom det bara står preliminärt när man deklarerar?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Lämnade in min den 20e mars men inget idag på min bank (SEB).

Så ringde till dom å dom sa att det var på väg mer än så fick jag inte veta
Så förhoppningsvis trillar det in idag.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Har inte fått något, ser inget på banken heller. Gjorde inga ändringar, lämnade in 19:e mars. Man hade ju hoppats att få nu inför helgen men då är man kanske utvald för någon kontroll?

Otur.. Detta är hämtat från en nyhetssajt

På grund av ett tekniskt fel försenas utbetalningen av skatteåterbäringen.
Drygt 40 000 personer berörs – och kan få vänta tills nästa vecka.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Otur.. Detta är hämtat från en nyhetssajt

På grund av ett tekniskt fel försenas utbetalningen av skatteåterbäringen.
Drygt 40 000 personer berörs – och kan få vänta tills nästa vecka.

Fick ett mail till min elek. brevlåda och innehöll information om det ja.

Permalänk
Medlem

Oddsen att man blev en av dom 40k.. Skit också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dekkan:

Otur.. Detta är hämtat från en nyhetssajt

På grund av ett tekniskt fel försenas utbetalningen av skatteåterbäringen.
Drygt 40 000 personer berörs – och kan få vänta tills nästa vecka.

@Dekkan Tackar för denna informationen! Har även SEB inga pengar har kommit!

Trevlig helg!

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

Glömde skaffa e-brevlåda i rätt tid så får nog tyvärr vänta längre. Har trots allt en del pengar som sossarna ska ge mig...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Fick mina skattepengar i onsdags.
Allt är redan spenderat eller planerat för.
*Nya bromsskivor fram till bil 1. Service, besiktning och två nya däck till densamma.
*Nya bromsskivor bak plus ny handbroms till bil 2. Samt service och besiktning till densamma, dock inte lika akut som för bil 1 då jag har till september på mig.
*Djursjukhusets räkningar för kattens skador och operationer.

Sådär kul att lägga pengarna på oplanerade utgifter. Bromsarna var definitivt inget jag räknat med att göra på så pass ny bil som en årsmodell 12. Att vår kattunge fick stryk av en annan katt var med otur.
Ville haft pengarna till nya golfklubbor i stället.

Skattepengarna täckte inte ens räkningarna för katten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Otur.. Detta är hämtat från en nyhetssajt

På grund av ett tekniskt fel försenas utbetalningen av skatteåterbäringen.
Drygt 40 000 personer berörs – och kan få vänta tills nästa vecka.

Då hade jag tur som hann att få mina pengar. Har Nordea om det har någon betydelse

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hedersmedlem

@AplAy *Trådar sammanfogade (§2)*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Om man deklarerade första dagen, angett konto sedan förra året. Men struntat i digital brevlåda.

Får inte jag mina pengar nu? Eller måste jag vänta till midsommar.

Sen följdfråga. Deklarationen, sitter ni o räknar att den stämmer? Hur mycket skatt de dragit o så. Själv bara antar jag att den är rätt o trycker okej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eucalyptus:

Om man deklarerade första dagen, angett konto sedan förra året. Men struntat i digital brevlåda.

Får inte jag mina pengar nu? Eller måste jag vänta till midsommar.

Sen följdfråga. Deklarationen, sitter ni o räknar att den stämmer? Hur mycket skatt de dragit o så. Själv bara antar jag att den är rätt o trycker okej.

Midsommar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick mina i onsdags dvs. den 4/4...

Har redan spenderat dom på ett steg1 från maptun.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Fick mina skattepengar i onsdags.
Allt är redan spenderat eller planerat för.
*Nya bromsskivor fram till bil 1. Service, besiktning och två nya däck till densamma.
*Nya bromsskivor bak plus ny handbroms till bil 2. Samt service och besiktning till densamma, dock inte lika akut som för bil 1 då jag har till september på mig.
*Djursjukhusets räkningar för kattens skador och operationer.

Sådär kul att lägga pengarna på oplanerade utgifter. Bromsarna var definitivt inget jag räknat med att göra på så pass ny bil som en årsmodell 12. Att vår kattunge fick stryk av en annan katt var med otur.
Ville haft pengarna till nya golfklubbor i stället.

Skattepengarna täckte inte ens räkningarna för katten.

Bromsskivorna är bara oförutsedd utgift om man är passiv i sitt bilägande. Det kan man bara vara med nybil i princip tycker jag.
Att det var dags att byta skivorna snart kunde du sett när du svirade om till vinterdäck senast.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thumbii:

Oddsen att man blev en av dom 40k.. Skit också.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här 😶

Permalänk
Avstängd
Skrivet av napahlm:

Fick mina skattepengar i onsdags.
Allt är redan spenderat eller planerat för.
*Nya bromsskivor fram till bil 1. Service, besiktning och två nya däck till densamma.
*Nya bromsskivor bak plus ny handbroms till bil 2. Samt service och besiktning till densamma, dock inte lika akut som för bil 1 då jag har till september på mig.
*Djursjukhusets räkningar för kattens skador och operationer.

Sådär kul att lägga pengarna på oplanerade utgifter. Bromsarna var definitivt inget jag räknat med att göra på så pass ny bil som en årsmodell 12. Att vår kattunge fick stryk av en annan katt var med otur.
Ville haft pengarna till nya golfklubbor i stället.

Skattepengarna täckte inte ens räkningarna för katten.

Ptja det gäller ju att överväga om det är värt att lägga en hel hög pengar på en katt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Ptja det gäller ju att överväga om det är värt att lägga en hel hög pengar på en katt..

Eller om man ska snåla på en försäkring eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Bromsskivorna är bara oförutsedd utgift om man är passiv i sitt bilägande. Det kan man bara vara med nybil i princip tycker jag.
Att det var dags att byta skivorna snart kunde du sett när du svirade om till vinterdäck senast.

Eller så råkar man på att köra överprisat vw-skit som inte håller för att bromsa hårt en gång för då slår sig skivorna. Tydligen ett vanligt fenomen. Gör du en panikinbromsning så får du byta skivor. Verkstaden berättade att en annan person var ingen med sin bil som gått 3000 mil och bytt skivor. Han var tillbaka ett par månader senare igen för nytt byte.

Tacka vet jag min Saab. 19000 mil innan framskivorna var dags att byta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Eller om man ska snåla på en försäkring eller inte.

Försäkring har man såklart. Man är nog inte riktigt funtad om man snålat in på en sån sak. Första gången du tvingas använda försäkringen så har du fått igen premien du betalat med råge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av napahlm:

Försäkring har man såklart. Man är nog inte riktigt funtad om man snålat in på en sån sak. Första gången du tvingas använda försäkringen så har du fått igen premien du betalat med råge.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter ganska bra Hoppas katten mår bra oavsett!

Permalänk
Medlem

Jag som inte ens har fått min deklaration än... Tydligen skall man vänta till 15 april innan att ko fakta...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Sen följdfråga. Deklarationen, sitter ni o räknar att den stämmer? Hur mycket skatt de dragit o så. Själv bara antar jag att den är rätt o trycker okej.

Självklart, de förtryckta uppgifterna är ju bara en hjälp från SKV. När du skickar in deklarationen skriver du ju under på att de uppgifterna du lämnar är korrekta, är de inte det bryter du mot skattelagstiftningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Självklart, de förtryckta uppgifterna är ju bara en hjälp från SKV. När du skickar in deklarationen skriver du ju under på att de uppgifterna du lämnar är korrekta, är de inte det bryter du mot skattelagstiftningen.

Kan ju råka ut för straffavgift om det är felaktigt, men kan slippa avgiften (vet inte lämpligheten att nämna det publikt dock).

Jag fick pengarna i veckan i alla fall

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Fick mina pengar idag, trodde helt ärligt att dom skulle komma på fredag, tidigast.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Inaktiv

Inga pengar än, fler som inte fått som skulle få nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Eller så råkar man på att köra överprisat vw-skit som inte håller för att bromsa hårt en gång för då slår sig skivorna. Tydligen ett vanligt fenomen. Gör du en panikinbromsning så får du byta skivor. Verkstaden berättade att en annan person var ingen med sin bil som gått 3000 mil och bytt skivor. Han var tillbaka ett par månader senare igen för nytt byte.

Tacka vet jag min Saab. 19000 mil innan framskivorna var dags att byta.

Skickades från m.sweclockers.com

Att vw bilars bromsskivor nöts mycket tror jag hade något att göra med deras mjukvara. Om man har vindrutetorkaren på eller automatisk vindrutetorkare så kommer bilen automatiskt bromsa lite gran då och då för att få bort vatten som kan ligga på skivorna och det är det som gör att de nöts snabbt.

Permalänk
Avstängd

Backar du din bil?

Skrivet av gundeboy:

Att vw bilars bromsskivor nöts mycket tror jag hade något att göra med deras mjukvara. Om man har vindrutetorkaren på eller automatisk vindrutetorkare så kommer bilen automatiskt bromsa lite gran då och då för att få bort vatten som kan ligga på skivorna och det är det som gör att de nöts snabbt.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Skattekonto Utbetalning -328

PepeHands