Att dra kabel är nog det du borde göra... Kan vara lite tråkigt, men lite kabellister så blir det snyggt efter golvlisten.
Om väggen mellan vardagsrum och ditt rum är i gips eller trä, så kan man borra ett litet diskret hål och dra igenom. Jag vet att det kanske ses ned på om man hyr, men ett litet hål på 5mm märker ingen. I värsta fall är det väl bara sätta en plugg i det sen o spela dum, det är ju samma sak liksom.
I min lägenhet hade jag tur då det gick vattenburen värme till alla element i lägenheten, detta drogs då igenom tjocka golvlister så jag kunde bara öppna upp dom och dra kabeln innanför (rören gick mellan rummen genom betongväggar, så jag fick plats med kabel i samma hål). I dag syns ingen kabel annat än den som går från rum 1 till där TV är, där jag fick dra runt/över en dörr. MEn även där är det diskret med lister i samma färg som dörrlisten.
Det finns sätt, men WIFI eller ELNÄT är ofta inte värt strulet. Om jag var tvungen hade jag börjat med WIFI på 5ghz. Om signalen är dålig hade jag skaffat en accesspunkt i taket där det passar, gärna en ubiquiti ac pro om du har råd, annars en lite.