Permalänk
Skrivet av LPG:

Får kika in här i tråden oftare, kommer guldklimpar ibland ju!
Trevliga saker du har där
Vet att 16V GTI kom med BBS fälgar som standard, men var det samma för Mk1?

Inte min mk1a, har tillvalsfälgar som vinterfälgar

Har 2 uppsättningar BBS RM 002 Machined faced, 15x8 och 15x7 Samt ett par BBS RS 001 som jag köpte från en mk2 16v förut

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI | Corsair H150i Elite | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL | Samsung 980 PRO 1TB M.2| Samsung 980 1TB M.2 | Gigabyte NVMe Gen3 SSD 1TB | Kingston A400 960GB 2.5" | EVGA GQ 850W | Corsair 5000D

Permalänk
Skrivet av Zachtionman:

Tog ut bilen från garaget en vecka då vi behövde yta för att renovera. Passade på att ta lite snöbilder när jag skulle köra in den igen. Det blir nog den enda gången som den kommer att känna på snö - hade problem bara att backa in i garaget där det är en svag lutning, fick inget grepp med sommardäcken och bakhjulsdriften

https://i.imgur.com/zBSOGNy.jpg

drömbilen fast en liten äldre variant

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaekmAcKaN:

Inte min mk1a, har tillvalsfälgar som vinterfälgar

Har 2 uppsättningar BBS RM 002 Machined faced, 15x8 och 15x7 Samt ett par BBS RS 001 som jag köpte från en mk2 16v förut

Om du inte behöver ett set med sommardäck så är jag intresserad
Har i nuläget OZ Superleggera på sommaren

Dold text
Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

förmånsbilen och nuvarande brukis

,

V60 D5 Twin engine (dock död oljepump till elmotorn för tillfället)

Samt har en Opel astra cab 94a som väntar på att få bli besiktad efter långsömn under vintern!

saknar dock gröna faran och ångrar som fasen att jag sålde den förra sommaren!

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Här är min Ford Focus ST170 2002, håller just nu på med motorbyte. Synd bara att man inte har tagit körkortet än... Lär ju bli en rolig första-bil i alla fall

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Här är min Ford Focus ST170 2002, håller just nu på med motorbyte. Synd bara att man inte har tagit körkortet än... Lär ju bli en rolig första-bil i alla fall

http://oi63.tinypic.com/2qdweag.jpg

Någon anledning till att du köpte ett så stort projekt som förstabil?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Någon anledning till att du köpte ett så stort projekt som förstabil?

Farsan hämtade denna 2015 som ett roligt projekt, kamremmen hade gått så då bytte vi den. Sen blev den stående tills nu i höstas då han sa att jag kunde ta bilen då jag snart skulle börja med körkort. Så i höstas beställde vi en begagnad motor som endast gått 16k mil från Uppsala för endast 2000kr. Det var en deal vi inte kunde neka. Då kan jag tillägga att i växellåda osv medföljde.

Har en del saker utöver motorn att fixa, såsom renovera bromsok, byta fjädrar fram osv.

Vi hade inte ens tanken på att byta motor när vi hämtade den, men när jag övertog bilen så kom farsan med idén att byta motor, både för att jag skulle lära mig något och ha en pålitlig bil. Såna projekt är kul.

Hoppas bara jag får körkortet i augusti som förväntat så hinner jag göra några sommarturer i den i alla fall.
Funderar fortfarande på om jag ska ha den som vår/sommar bil, den är helt rostfri undertill så det hade varit synd att förstöra detta.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av LPG:

Om du inte behöver ett set med sommardäck så är jag intresserad
Har i nuläget OZ Superleggera på sommaren

Vinterfälgar, blir G60 bromsar och spindlar, avgassystem, Votexvinge, ny 90ans fångare utan spolarhorn.

Allt kan ju såklart säljas för rätt peng. Men ingen brukar vara villig att betala i Sverige så

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI | Corsair H150i Elite | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL | Samsung 980 PRO 1TB M.2| Samsung 980 1TB M.2 | Gigabyte NVMe Gen3 SSD 1TB | Kingston A400 960GB 2.5" | EVGA GQ 850W | Corsair 5000D

Permalänk
Medlem

Min pärla:

Audi A4 -05 2.0t, lite vässad med programvara från BSR med deras 3" downpipe och racecat, fortsatt med deras 2,5" rostfria avgassystem. Även "Steg3" koppling från 034Motorsport med enkelmasse svänghjul. Sticker på bra

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Skrivet av TaunyTiger:

Då va bilen steg1 optimerad! Ska väl ge ca 285hk nu och 420nm, inget och ha nu i snön, men trevligt på torra vägar!

https://www.garaget.org/?car=400660
https://www1.garaget.org/archive/174/173297/400660/400660-3837903.jpg

Riktigt fin ST du äger, älskar dom. Om du scrollar upp lite så ser du min, Ford Focus ST170

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Riktigt fin ST du äger, älskar dom. Om du scrollar upp lite så ser du min, Ford Focus ST170

Ja, man tackar!
Ja de blev en ST när de va dags och förnya sig från sin gamla V40. Slängde på sommarfälgarna igår igen, den blir ganska hård med dessa däck antagligen pga lågprofilen. Men snyggt blev de.

Lycka till med motorbytet! Blev de en ST170 motor?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av TaunyTiger:

Ja, man tackar!
Ja de blev en ST när de va dags och förnya sig från sin gamla V40. Slängde på sommarfälgarna igår igen, den blir ganska hård med dessa däck antagligen pga lågprofilen. Men snyggt blev de.

Lycka till med motorbytet! Blev de en ST170 motor?

Ja lågprofil brukar väl bli det? Men den ser riktigt grym ut så det måste vara värt.
Snyggt med mud flaps också!

Tackar, planen är att få i motorn nu i helgen! Det blev en exakt likadan (dvs. Duratec ST 2L) som har gått 16k mil. Fick den för ynka 2000kr, men då ingick inte växellåda osv. Riktigt bra affär

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Hade inte så många bilder på telefonen, men kör en Impreza GT -97. Enormt rolig bil för pengarna, men kostar sina slantar att fixa upp den fräschare!
Riktigt skoj under vintern

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Farsan hämtade denna 2015 som ett roligt projekt, kamremmen hade gått så då bytte vi den. Sen blev den stående tills nu i höstas då han sa att jag kunde ta bilen då jag snart skulle börja med körkort. Så i höstas beställde vi en begagnad motor som endast gått 16k mil från Uppsala för endast 2000kr. Det var en deal vi inte kunde neka. Då kan jag tillägga att i växellåda osv medföljde.

Har en del saker utöver motorn att fixa, såsom renovera bromsok, byta fjädrar fram osv.

Vi hade inte ens tanken på att byta motor när vi hämtade den, men när jag övertog bilen så kom farsan med idén att byta motor, både för att jag skulle lära mig något och ha en pålitlig bil. Såna projekt är kul.

Hoppas bara jag får körkortet i augusti som förväntat så hinner jag göra några sommarturer i den i alla fall.
Funderar fortfarande på om jag ska ha den som vår/sommar bil, den är helt rostfri undertill så det hade varit synd att förstöra detta.

Spännande! Sjukt avundsjuk att du har ett sådant projekt tillsammans med farsan. Låter jättekul. Går motorn bra nu efter rembytet? Isåfall är det ju en skitbra reservmotor, eller om du vill bygga starkare med nya stakar osv i framtiden.

Skrivet av kangaz:

Min pärla:

Audi A4 -05 2.0t, lite vässad med programvara från BSR med deras 3" downpipe och racecat, fortsatt med deras 2,5" rostfria avgassystem. Även "Steg3" koppling från 034Motorsport med enkelmasse svänghjul. Sticker på bra

http://i68.tinypic.com/1zp71o7.jpg

Kul med fler B7-ägare här! Vad tycker du om BSR's 2.5-system? Körde du det någonsin med originalkatt/downpipe?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Spännande! Sjukt avundsjuk att du har ett sådant projekt tillsammans med farsan. Låter jättekul. Går motorn bra nu efter rembytet? Isåfall är det ju en skitbra reservmotor, eller om du vill bygga starkare med nya stakar osv i framtiden.

Jodå den fungerar bra. Hade varit kul att få upp den lite i hästkrafter men det är så svårt på dessa modeller för dom är optimerade från fabrik. Den ända som gör stor skillnad är egentligen bara turbo som ligger på en hög prislapp.

Det finns Chip man kan kombinera med luftfilter och avgassystem som kan ge lite skillnad, har tänkt att kolla lite på det

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Farsan hämtade denna 2015 som ett roligt projekt, kamremmen hade gått så då bytte vi den. Sen blev den stående tills nu i höstas då han sa att jag kunde ta bilen då jag snart skulle börja med körkort. Så i höstas beställde vi en begagnad motor som endast gått 16k mil från Uppsala för endast 2000kr. Det var en deal vi inte kunde neka. Då kan jag tillägga att i växellåda osv medföljde.

Skrivet av BiggieLiten:

Tackar, planen är att få i motorn nu i helgen! Det blev en exakt likadan (dvs. Duratec ST 2L) som har gått 16k mil. Fick den för ynka 2000kr, men då ingick inte växellåda osv. Riktigt bra affär

???

Eller menar du inte med i.. i första citatet?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av DaBone:

???

Eller menar du inte med i.. i första citatet?

För står inte riktigt vad du menar men det två olika personer jag citerade, så visste inte om ena av dom hade läst det jag skrivit tidigare.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

För står inte riktigt vad du menar men det två olika personer jag citerade, så visste inte om ena av dom hade läst det jag skrivit tidigare.

Fattade det som om du fick med växellådan i det första citatet, medans du i andra säger att du inte fick det..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Första Bimmern

En styck bättre beggad Bmw 520d inköpt i januari i år. Bytte in Volvo'n S80 D5 - 08. Snygg, komfortabel långfärdsbil och pendlarbil. Drar otroligt lite bränsle för sin storlek. Åker ca 120 mil på en tank (70L). Inte illa pinkat.

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Fattade det som om du fick med växellådan i det första citatet, medans du i andra säger att du inte fick det..

Skickades från m.sweclockers.com

Oj menade såklart att jag inte fick med den haha, blev lite fel där.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Kul med fler B7-ägare här! Vad tycker du om BSR's 2.5-system? Körde du det någonsin med originalkatt/downpipe?

Nemen! Har tyvärr inte kört med originalsystem, men kan tycka den är lite mycket muller i kupén. Men låter gött på höga varv hehe.. Min första audi med 2.0t motorn, bara kört 1.8t innan. Dom är betydligt tystare!

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Lilla ''Saabina
Saab 9-3 og 2.0 i ifrån 1999... en Saab i från 90 talet som inte har en turbo XD

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen nytvättad och sommarfälgarna på!

BMW F31 318d -14

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Projektbilen ( som aldrig blir klart... xD )

En Volkswagen Corrado G60 ( med annan kompressor bl.a )

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

Jävlar.. den här måste vara en beroende framkallande njutning 😍

Permalänk
Medlem

@criscros:
Den är förbannat rolig att köra, en go-kart mer eller mindre
Dock så är det ett he**** att få tag i delar, drav att den stått stilla alldeles för länge Men hoppas
att råda bot på detta i sommar ^^

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk

Min gamla trotjänare en Volvo V50 T5 från -05, gått 33 tusen mil men det syns och märks inte , tänkte försöka ha kvar henne till hon rullat iaf 40 tusen mil

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Här är mina två bilar:

Till vänster en V70 -09 2,5T (200hk) Momentum med precis rätt tillval (Sub + premium ljud och runtom tonade rutor och svarta detaljer) som jag varit så grymt nöjd med, den enda bilen under mina dryga 10 år med bil som jag velat ha kvar över 1 år (4 år snart!!!). Grym komfort och sjukt praktiskt, ett måste för villaägaren Fälgarna som sitter på är ovanliga Volvo original XC70-fälgar 18" i gråmetal-färg (original), sjukt fina

Till höger min pendlingsbil (tack och lov kort sträcka i stad då den inte direkt är bränslesnål), Mitsubishi Ralliart -10. Inte så många som vet vad dom är för något, men man kan säga att det är Mitsubishis svar på Subaru Impreza WRX, det är d.v.s. EVO X lillebror med "bara" 240hk. Behöver verkligen inte mer när turbon kickar in Dubbelkopplingslåda i tre lägen (olika mkt sportigt kan man säga), seriöst 4WD-system (inte nå tråkigt tyskt "AWD") med 3 inställningar (Asfalt, Grus, Snö). Riktigt trevlig bil om man inte har något emot soppaförbrukningen

Kommer tyvärr bara att kunna ha kvar Mitsubishin ett tag till då det efter sommaren måste kunna pendlas längre, får njuta lite till innan bytet

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

@criscros:
Den är förbannat rolig att köra, en go-kart mer eller mindre
Dock så är det ett he**** att få tag i delar, drav att den stått stilla alldeles för länge Men hoppas
att råda bot på detta i sommar ^^

Jag kan tänka mig det!
Har du provat att kolla med autodoc och bildelar24?

Permalänk
Medlem

@criscros: ajemen! där har det beställts mycket delar, problemet jag har är att det är mycket custom, och en massa delar som inte tillverkas längre, då detta var lite av en " special "modell av VAG. S jag har beställt delar från bl.a : US and A, Kanada, Tyskland, Ungern och England och även tillverkat lite grejor själv. Frustrerande när 1 del kan sacka ner hela bygget ett par månader -.-
men men, Jag ger inte upp

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W