Vilket tangentbord ska jag köpa? Läs första inlägget först

Permalänk
Medlem

Har ett 9 år gammalt Logitech G19, vill uppgradera till de "liiiiiiite" nyare generations tangentbord. Något ni kan tipsa om?

Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red
Corsair K70 LUX RGB Cherry MX Silent.

Röd vs Silent? Är det stor skillnad?

Har en sambo som man helst inte vill väcka om nätterna under sina gamingsessions.

Tips? Förslag?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

@fue: Trådens första post innehåller mycket matnyttig information inför ett stundande tangentbordsköp, bland annat gällande ljudnivå och vilka tillverkare som är att föredra. Liksom @anon257891, som skrivit första posten, skulle jag hålla mig långt från gamingtillverkarna. Mina erfarenheter av Corsairs tangentbord är verkligen inte positiva. (För att göra en ganska kort historia ännu kortare dog skräpet efter två veckor på grund av en kass kontroller.) Gällande ljudnivå är en silentbrytare tystare än en vanlig, givet att alla andra variabler hålls konstanta. Det är dock ganska många fler faktorer som avgör ljudnivå. Första posten rekommenderas.

Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord för gaming/allround.

Har tidigare endast ägt membrantangentbord och har aldrig tyckt om mekaniska.
Nu testade jag dock ett logitech med deras romer g switchar på LAN och ville köpa. Dock i affären tyckte jag cherry mx brown kändes bättre, kändes som det behövs mer kraft att trycka ner romer g (även om båda har 45g).

Till saken! Behöver nytt tangentbord :
Måste inte vara allt detta men ju fler + desto bättre :

+enkel design, inte massa "Gaming". Tycker Logitech g413 är rätt clean.
+alliminium / metall
+TKL
+Trådlöst (helst Bluetooth om det inte är hög delay? Funkar det för Gaming?
+bakbelyst (behöver inte vara rgb men såklart alltid ett plus)
+under 1000 lappen
+cherry mx brown Eller liknande switch

Några tips?
Skriver detta från mobilen så kanske lite rörigt.
Men era tips måste inte matcha allt i min lista men ju fler saker desto bättre. Förstår att det kan vara svårt för den budgeten.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Lallo: *tråd inflyttad till samlingstråd*

Jag tror du kan få svar snabbare här

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@Lallo: Den kravprofilen är inte helt enkel, ej heller är det riktigt min starkaste gren, men, om du kan tänka dig ett tangentbord ytterligare mindre än ett TKL kanske Obins Anne Pro kunde vara något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lallo:

Har tidigare endast ägt membrantangentbord och har aldrig tyckt om mekaniska.
Nu testade jag dock ett logitech med deras romer g switchar på LAN och ville köpa. Dock i affären tyckte jag cherry mx brown kändes bättre, kändes som det behövs mer kraft att trycka ner romer g (även om båda har 45g).

Till saken! Behöver nytt tangentbord :
Måste inte vara allt detta men ju fler + desto bättre :

+enkel design, inte massa "Gaming". Tycker Logitech g413 är rätt clean.
+alliminium / metall
+TKL
+Trådlöst (helst Bluetooth om det inte är hög delay? Funkar det för Gaming?
+bakbelyst (behöver inte vara rgb men såklart alltid ett plus)
+under 1000 lappen
+cherry mx brown Eller liknande switch

Några tips?
Skriver detta från mobilen så kanske lite rörigt.
Men era tips måste inte matcha allt i min lista men ju fler saker desto bättre. Förstår att det kan vara svårt för den budgeten.

Sitter själv med ett Anne Pro som @Khers som nämner och är mycket nöjd, använder det för uppsatser och diverse skolarbeten och gaming och det fungerar galant. Har bruna gaterons i det (man får välja mellan röda, blåa och bruna) och jag märker knappt någon skillnad gentemot mitt corsair med bruna cherrys. Det är ju inte TKL utan 60% men klarar man sig utan synliga piltangenter etc så finns dom som functionkeys i detta tangentbord. Du kan köra det både trådlöst och med kabel om så önskas och jag har inte märkt av någon latency i varken spel eller skrivande. Går perfekt att ha det kablat till en dator sen starta BT och det byter till den datorn den är kopplad till. Fick mitt för 400:- hos Gearbest när dom hade kampanj men det brukar ligga runt 500-700:- och dom vanligaste återförsäljarna är väl Gearbest, Banggood och Aliexpress skulle jag tro! Tangentbordet är RGB och kan skötas via tangentbordet eller om du kopplar det till telefonen och använder deras app! (Finns även en experimentell app för windows)

Finns även 3 olika profiler i tangentbordet beroende om du vill ha Mac eller Windows-layout osv, här har du en guide du kan läsa om tangetbordets olika funktioner!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

@joppe: Har hört mycket gott om Anne Pro på youtube men glad att även få en review av er här på forumet.

Så det är alltså egna switchar dem har som efterliknar cherrys egna? Om det inte är ngn märkbar skillnad för dig som använt cherry så är det nog inte skillnad för mig heller.

Hur är knapparna att spela med? Ligger fingrarna skönt på dem?
Det jag märker mest skillnad på när jag skriver (som nu) på min gamla macbook pro är att skrivandet är väldigt smooth pga att knapparna endast måste tryckas in någon millimeter innan dem klickar till och att det är kort väg till att dem "går i botten". (Macbook pro 2012 non retina).
På PC tangentbord brukar knapparna vara lite stora och bulkiga och det är svårt att röra sig snabbt mellan tangenterna.

Jag klarar min nog med storleken på tangenbordet.
Har dock några frågor utöver det jag skrev ovan:

1. Säkert personligt men kräver tangentbordet armstöd för att lilla skönt? På min macbook vilar jag handflatan mot datorn och måste alltså inte "spänna" handen för att hålla fingrarna ovanför tangentbordet.
I så fall, tips på stöd att köpa till?

2. Är inte svensk layout. Även om jag skrivit på tangentbord i hela mitt liv så finns det ju tillfällen då man letar efter "den där knappen som gjorde det där tecknet...". Hur gör man då? Testar sig fram? Minns ju jobbigt det var någon gång när man spelade CS för många år sen och tangentbordet bytte till US knappar och man skulle lista ut hur man tryckte på allt...

Enter knappen är också annorlunda. Är detta något som stör en efter en veckas användning? Hur länge håller tangentbordet med en full laddning?

3. Här nämner han att för gaming och "fast-typers"så är det wired connection som gäller...
Är detta sanningen för alla tangentbord? Är ingen PRO-ELITE-CS-GAMER men jag hatar input delay som man tex känner av vid konsol-spelande på stora platt-TV.
Om man MÅSTE ha wired connection kanske jag ska kolla lite på de märken som rekommenderas även i första posten i tråden.

Wired stör mig inte mer än att det känns lite mer portabelt + ser snyggare ut på skrivbordet.

Permalänk
Medlem

Jag letar efter ett sånt där delat/separerat ergonomiskt tangentbord (har de något officiellt namn?) som är trådlöst och tillåter enkel växling mellan två system.

Jag ser gärna att switcharna är bruna, att det medföljer en trådlös dongel samt att den också har tråd ifall det någong gång skulle önskas.

Jag har bestället en Anne Pro men jag skulle inte ha något emot ett delat tangentbord av ergonomiska skäl.

Har hittat dessa DIY-lösningar men undrar om det finns färdigbyggda:
https://www.reddit.com/r/MechanicalKeyboards/comments/66588f/...
https://www.reddit.com/r/olkb/comments/7n4zwi/wireless_lets_s...

Permalänk
Medlem

Ducky Shine 6, värt 2000:- ?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för ett Cooler Master Masterkeys PRO RGB S. Köper använt för 700kr. Kändes som ett okej pris då jag inte ville ge mer än 1000kr. Var ej intresserad av RGB men det skadar ej.

Permalänk
Medlem

Beställde ett Cooler Master MK750 RGB MX Brown. Borde komma hem i veckan. Inte så särskilt noga om att det kan blinka som ett discotek, men handleddstödet såg bekvämt ut. Väntar jag på något bra eller har jag valt fel?

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Skrivet av mkl:

Jag letar efter ett sånt där delat/separerat ergonomiskt tangentbord (har de något officiellt namn?) som är trådlöst och tillåter enkel växling mellan två system.

Jag ser gärna att switcharna är bruna, att det medföljer en trådlös dongel samt att den också har tråd ifall det någong gång skulle önskas.

Jag har bestället en Anne Pro men jag skulle inte ha något emot ett delat tangentbord av ergonomiska skäl.

Har hittat dessa DIY-lösningar men undrar om det finns färdigbyggda:
https://www.reddit.com/r/MechanicalKeyboards/comments/66588f/...
https://www.reddit.com/r/olkb/comments/7n4zwi/wireless_lets_s...

Jag skulle satsa på ett Ergodox, och sen får du fixa trådlösheten på extern väg. De är inte färdigbyggda men det går enkelt att skaffa PCB + Case + Teensy och de är lätta att programmera = vilka kommandon du vill

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Jag rekommenderar Varmilo varmt (går ju säkert att skaffa en trådlös "dongle" för trådlösheten), eller kontakta varmilo direkt (en.varmilo.com) och hör om de har VB88M på gång.

Men eftersom du har ställt tydliga och specifika krav så försökte jag hitta ngt som uppfyllde dito.
Eftersom du vill ha ett ganska stort (för oss tb-nördar) tangentbord (TKL), ÅÄÖ och inte vill bygga själv (antar jag) så begränsar det utbudet rätt så rejält.

Kanske Corsair K63 kunna passa? Det uppfyller på pappret dina funktionella krav (om det är "Clean" design eller inte får du avgöra själv )
(Ljudnivån känner jag dock inte till för denna brädan.)

Nämnas kan väl att Corsair inte har "standard" på tangentstorlekarna på nedersta raden, så funderar du på eftermarknads-tangenter begränsas utbudet avsevärt.

P.S. Fundera på om VB69M/VB68M (Blåtandsversionen av VA68/VA69) kanske kan vara ett alternativ för dig, med MX Silent switchar är det riktigt tyst, bra (för stock) keycaps och aluchassi D.S.

P.P.S https://caps-unlocked.com/ har ett varmilo grupp-köp på gång, du kanske kan höra med dem, eller om du vill hålla dig inom Sverige: hör med maxgaming.se vad de kan ta hem åt dig.

Jag har forskat vidare i frågan nu och fått fram följande info:
Mailade MaxGaming angående usb-dongle till ett VA88M och fick svar att de inte känner till någon rimlig lösning gällande anslutning av trådburet tangentbord trådlöst. Stora problemet vore strömtillförsel. Dvs det spåret verkar dessvärre inte fungera.

Har kontaktat Varmilo och de svarade att de kommer lansera ett tangentbord med "double-mode" (usb och bluetooth) i den storleken, men de kunde inte säga om den kommer släppas inom de närmsta månaderna, eller ens under året.

Funderar därför på att titta närmare på de mindre tangentborden som du tipsade om. Lyckas dock inte hitta modellerna VB68 eller VB69 någonstans (inte heller på Varmilos hemsida), utan endast VA68 samt VA69. Kan någon tipsa var de finns till salu?

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av ett standardtangentbord från Dell som jag fiskade upp ur soprummet på jobbet. Funktionsmässigt lämnar det ingenting att önska egentligen, men det ser ut som stryk och jag har fått reda på att det inte går att byta keycaps på det. Vad jag är ute efter är ett så enkelt och stilrent tangentbord som möjligt utan några bjällror och visslor, till ett rimligt pris (jag har alltså inget intresse av att betala för någonting annat än utseendet) som jag kan byta ut keycaps på.

Det bästa alternativet jag har sprungit över hittills är Kjell & Company's Arrogant Bastard Quake Lan Mekaniskt gaming-tangentbord. Loggan är ful som stryk (funderar på om det går att spraymåla hela skiten) och den blå belysningen är motbjudande (men lyckligtvis avstängningsbar), men i övrigt verkar det vara en solid bräda för mina önskemål. Oklart om keycapsen är av standardstorlek dock (och således utbytbara). Hur kan man ta reda på detta?

Är det någon som har något annat tips för någon som alltså bara bryr sig om utseendet?

Permalänk
Inaktiv

@Pluffo:
Det är Standardstorlekar på tangenterna (och MX-kompatibla brytare; och därmed utbytbart).
(och bottenraden är också standard: 3*1,25U+6,25U+4*1,25U, det ser man med ögat)

Permalänk
Medlem

Var kan man provtrycka olika brytare och tangentbord? Jag har skuggat den här tråden rätt länge och även granskat första inlägget men det är svårt att läsa sig till ett lämpligt tangentbord. Det är något som helst bör provas fram.

De som verkar vara mest intressanta för tillfället är Matias Alps Quiet Clic och Cherry MX Clear (eventuellt även Cherry ML). Det bör väl sägas att jag kommer från ett gammalt laptopbord, som jag är mycket nöjd med. Anledningen till att jag betonar "gammalt" är att det har längre slaglängd än vad som är brukligt på moderna vardagsbärbara. Det gör också att jag eventuellt kan var öppen för saxbrytare också.

Var kan man prova ovanstående varianter? Det känns inte helt rätt att beställa från nätet bara för att prova hur brytarna känns.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Har ett filco majestouch 2 med brown mx.
skulle vilja ha ett utan keypad med lite mer motstånd i tangenterna.
nån som kan rek en modell?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Inaktiv

@ch1llone:
**Inlägg flyttat till "Vilket tangentbord ska jag köpa-tråden" //mod**

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LaoLao:

Var kan man provtrycka olika brytare och tangentbord? Jag har skuggat den här tråden rätt länge och även granskat första inlägget men det är svårt att läsa sig till ett lämpligt tangentbord. Det är något som helst bör provas fram.

De som verkar vara mest intressanta för tillfället är Matias Alps Quiet Clic och Cherry MX Clear (eventuellt även Cherry ML). Det bör väl sägas att jag kommer från ett gammalt laptopbord, som jag är mycket nöjd med. Anledningen till att jag betonar "gammalt" är att det har längre slaglängd än vad som är brukligt på moderna vardagsbärbara. Det gör också att jag eventuellt kan var öppen för saxbrytare också.

Var kan man prova ovanstående varianter? Det känns inte helt rätt att beställa från nätet bara för att prova hur brytarna känns.

Det kan vara svårt att hitta ett ställe att prova olika (lite ovanligare) brytare, effektivast kan vara att fråga i ett forum om ngn tangentbordsnörd bor i närheten och sen gå hem till nörden i fråga och testa

Cherry MX röd, brun, blå brukar finnas hos de flesta återförsäljare/butiker: men har du något annat i åtanke: kolla ovan (och lägg ett PM om du har vägarna förbi Halland, så löser vi det )

Edit: Ett annat knep , om man är normalt folkskygg, är att beställa en "tester": t.ex. den här påkostade varianten: https://kbdfans.cn/products/kbdfans-super-swithes-tester-60-s... (det finns billigare varianter (med färre brytare))

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Det kan vara svårt att hitta ett ställe att prova olika (lite ovanligare) brytare, effektivast kan vara att fråga i ett forum om ngn tangentbordsnörd bor i närheten och sen gå hem till nörden i fråga och testa

Cherry MX röd, brun, blå brukar finnas hos de flesta återförsäljare/butiker: men har du något annat i åtanke: kolla ovan (och lägg ett PM om du har vägarna förbi Halland, så löser vi det )

Edit: Ett annat knep , om man är normalt folkskygg, är att beställa en "tester": t.ex. den här påkostade varianten: https://kbdfans.cn/products/kbdfans-super-swithes-tester-60-s... (det finns billigare varianter (med färre brytare))

Att hitta någon som sitter på ett stort utbud av brytare i den här landsänden är nog inte helt enkelt, Öland är väl inte känd som datorön om man säger så...

Röda, bruna och blå Cherrys har jag provat men som jag skrev är det främst Matias Quiet Clic, Cherry MX Clear och kanske även ML (i alla fall lite olika taktila varianter) samt saxar som är mest intressant. Skulle det vara så att jag av någon anledning ska åka tvärsöver Sverige kommer jag att skicka ett PM. Kan ju vara kul att hälsa på en annan Sweclockare om inte annat.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Tjena!
Har tidigare haft ett Razer Blackwidow (första modellen) och var rätt nöjd med det. Köpte därefter ett Qpad MK-50 som inte var mycket att hänga i julgranen. Bytte då till de tangentbordet som jag har idag, Corsair Strafe RGB (MX silent) och efter drygt ett år av ägande så måste jag säga att jag inte är nöjd. Känns som att jag alldeles för ofta trycker fel / ”sladdar” på tangenterna.

Har tittat på att införskaffa Ducky One 2 Horizon efter att hört mycket bra om ducky. Är detta något som möjligtvis skulle passa mig baserat på mina tidigare köp? Eller borde jag gå med något annat från Ducky / annat tillverkare?

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem

Tja!

Sitter nu på jobbet med ett Razer Ornata Chroma, som jag tycker låter lite väl mycket. Tycker att det är så otroligt skönt att skriva på däremot så det svider lite att kolla på annat, men tror att det är dags att köpa något tystare för mina kollegors skull.

Är medveten om att jag är en sån där dryg amatör som bara kommer in och vill ha hjälp utan att veta vad jag letar efter, men tänkte kolla om det finns något som känns ungefär likadant att skriva på men som klickar avsevärt tystare. Har kikat på VARMILO på MaxGaming, tycker de verkar riktigt charmiga i designen, men har verkligen ingen aning om vilka switchar jag borde välja för att uppfylla mina önskemål. Finns det kanske någon som kan knuffa mig i rätt riktning, och berätta vad jag letar efter?

EDIT: Har inte tänkt mig någon speciell prisklass - men tänkte nog inte lägga mer än ca 1500.

Permalänk
Medlem

@erik0: Om du tycker om ditt ornata och vill ha någonting liknande skulle jag råda dig att inte leta efter ett mekaniskt tangentbord. Ornata är ett s.k. mechamembrane, dvs ett tangentbord som låtsas vara ett mekaniskt tangentbord, men som i själva verket är ett membrantangentbord med lite extra plast i som ger upphov till ett klickljud när du trycker på en tangent. Så, även om ljudet påminner om, exempelvis, en blå Cherry MX, har känslan i tangentbordet väldigt lite gemensamt med ett mekaniskt tangentbord.

För att hitta någonting som känns likt ditt tangentbord skulle jag istället råda dig att titta på andra membrantangentbord med kollapsande gummi. De finns från 36 kr enligt prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@erik0: Om du tycker om ditt ornata och vill ha någonting liknande skulle jag råda dig att inte leta efter ett mekaniskt tangentbord. Ornata är ett s.k. mechamembrane, dvs ett tangentbord som låtsas vara ett mekaniskt tangentbord, men som i själva verket är ett membrantangentbord med lite extra plast i som ger upphov till ett klickljud när du trycker på en tangent. Så, även om ljudet påminner om, exempelvis, en blå Cherry MX, har känslan i tangentbordet väldigt lite gemensamt med ett mekaniskt tangentbord.

För att hitta någonting som känns likt ditt tangentbord skulle jag istället råda dig att titta på andra membrantangentbord med kollapsande gummi. De finns från 36 kr enligt prisjakt.

Tack för svaret!

Tänker att jag får gå bort från dessa mechamembrane och köra på något vanligt mekaniskt. Såg att MaxGaming har Varmilo med MX Silent Red-switchar -- tycker dessa verkar passa ungefär vad jag är ute efter, men har blivit lite såld på att inte ha några tecken på tangenterna utan ha de helt "cleana".

Om jag ändrar min fråga lite. Säg att jag är ute efter MX Red Silent-switchar (om de nu är tystare), helst ett vitt alternativt helsvart tangentbord utan tecken på tangenterna. Måste jag då beställa delar själv och modda, eller finns det någonstans jag kan köpa färdiga lösningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik0:

Tack för svaret!

Tänker att jag får gå bort från dessa mechamembrane och köra på något vanligt mekaniskt. Såg att MaxGaming har Varmilo med MX Silent Red-switchar -- tycker dessa verkar passa ungefär vad jag är ute efter, men har blivit lite såld på att inte ha några tecken på tangenterna utan ha de helt "cleana".

Om jag ändrar min fråga lite. Säg att jag är ute efter MX Red Silent-switchar (om de nu är tystare), helst ett vitt alternativt helsvart tangentbord utan tecken på tangenterna. Måste jag då beställa delar själv och modda, eller finns det någonstans jag kan köpa färdiga lösningar?

Nu har jag visserligen aldrig testat röda brytare själv, men av uppfattningen jag har fått så är dom inte alls speciellt tysta, röda silents kanske är? Det får nog någon av dom bättre kunnande svara på.
Jag körde ett tag med Logitechs G710 (tror jag att det heter, det är ett gäng år sedan nu) med bruna brytare och o-ringar som extra dämpning, det var enligt mig ett relativt tyst mekaniskt bord. Jag har även testat bruna brytare utan o-ringar och det låter betydligt mycket mer och nu senast så använder jag blåa, vilka klickar på ordentligt härligt, ingenting du ska fundera på att ha i en kontorsmiljö.

Permalänk
Inaktiv

@erik0:
Du kan beställa det precis som du vill ha det från varmilo direkt (eller kontakta maxgaming.se's kundtjänst):MX silent "red" och varmilos chassi kommer bli avsevärt tystare än ditt nuvarande "mechamembranes!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@erik0:
Du kan beställa det precis som du vill ha det från varmilo direkt (eller kontakta maxgaming.se's kundtjänst):MX silent "red" och varmilos chassi kommer bli avsevärt tystare än ditt nuvarande "mechamembranes!"

@erik0:
Vill passa på att ge Maxgamings kundtjänst en guldstjärna, snabbaste och smidigaste kundservicen jag varit med om när jag upplevde ett problem med tangentbordet jag hade beställt hos dom. Så dom borde absolut kunna hjälpa dig med specialbeställningar om du bara slänger iväg ett mail eller tar kontakt med dom på facebook (om du har det).

Permalänk
Avstängd

Litet tangentbord till mitt lilla skrivbord (budget max 500kr)
Med mina extrema google-skills har jag fixat ner det till 4 alternativ.

Rapoo VPRO V500

Arrogant Bastard Quake Lan

Havit HV-KB399L

Exibel GKX-C

Om du var tvugen att ha ett billigt tangentbord som ditt every-day tangentbord, vilket skulle du valt? And why?

PS Vill bara handla i svenska butiker, Inte typ e-bay.

Permalänk
Medlem

Någon som har förslag på ett lågprofil tangentbord¿

  • lågprofil

  • 60-80%

  • mekansikt

Aldrig gillat klassiska tangentbord missar för många nedslag och betydligt fler dubbel tryck i spel.
Fullstora tangentbord är värdelöst för spel, slår konstant i musen i tangentbordet och en onaturlig vinkel.
Känns som det skulle finnas en större marknad, speciellt på kompakta tangentbord. Vem behöver ett numeriskt tangentbord till spel?

Något bra förslag?

Permalänk
Medlem

@ramlösa: Pok3r kanske kan vara något för dig? En fördel med den är att den är lättillgänglig (finns på Maxgaming).