Media player 9 avi- filer & winxp upgrade

Permalänk

Media player 9 avi- filer & winxp upgrade

Jo undra om nån har haft problem med sina avi filer efter att ni har uppgraderat windows xp med senaste uppdateringar?

Vissa av mina avi-filer spelar inte ens...upp...jag har provat med en äldre dator och allt fungerar fint...

jag har provat all sorts player (divx player, gdivx player osv.) tom
media player 6 som finns dold i systemet. och kollat om jag har det rätta codec installerat vilket jag har (använde ex. Gspot)

jag e lite orolig för jag har ett par familje filmer som jag har bränt på cd skivor...och dom spelar inte ens...upp ,,,, dock fungerar samtliga skivor med winme, win98 osv. Jag har oxå provat på andra datorer med winxp+latest upgrade...samma sak där..hmm

har nån som har hittat lösningen??

Visa signatur

Those who desire to give up Freedom in order to gain Security, will not have, nor do they deserve, either one

Permalänk
Avstängd

format: c....
har inga probs med det.

Visa signatur

games4ever

Permalänk
Medlem

format c: är ett drastiskt med användbart verktyg, men testa först med att avinstallera wmp9 (om det går) tex återställningspunkt eller dyl, sen avinstallerar du _ALLA_ codecs, sen installerar du Fdd-show, och mediaplayer classic, kör igång en film, får du fel då så får du i 4 av 5 fall en länk av programmet till en codec ;D testa och tala om hur det gick!

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk

där är nya divx codecs ute kör in den så fixar det säkert det...
5.05 är senastn versionen

Permalänk
Medlem

Jag skulle göra som technognu säger, samt installera G-spot. Med det kan du kolla vilken codec en viss film behöver.

Visa signatur

We're special in others ways. Ways our mothers appreciate.

Permalänk
Medlem

format c: är det absolut mest lama tipset man kan ge. gör inte det.

Permalänk

tack grabbar....jag tror inte jag vill formatera C för att jag inte kan se några avi -filer......men jag vet var problemet ligger...det har med win media player 9 att göra.... om ni uppdaterar windows så händer exackt det jag skrev innan.... ...... tydligen vet microsoft nissarna om det här.(finns i deras knowledgebase)...de jobbar på problemet....där emot....tror jag att en ren ominstalltion av alla codecs är en bra idea...kanske hjälper.....ska prova ...

Visa signatur

Those who desire to give up Freedom in order to gain Security, will not have, nor do they deserve, either one

Permalänk
Medlem

anledningen till att många filmer inte funkar i wm9 är att det är en början på paladium. det går inte ens att spela sina egna dvd filmer. då kommer det upp en ruta om att filmen är copywright skyddad och inte får spelas upp.

SÅ vad ni än gör så instll inte någon högre version än den som komer med i win xp.

Visa signatur

XP2800 @2250
9700np upplåst 5430 3dmark03