Permalänk
Medlem

BT på iPhone 7?

Nybörjarfråga ang. iPhone: Har kört Android några år, nu senast en Honor 8 med ett Plantronics Backbeat 100 headset (bluetooth). Funkade klockrent. Nu fick jag en iPhone 7, och headsetet funkar bara ibland. Den kopplar gärna ner mitt i samtalet, och vissa samtal kör den direkt i mobilen trots att headsetet är inkopplat. Jag har förstås parat om, startat om osv, men ingen skillnad. Jag sökte lite på BT och iPhone 7 och man får ju upp tonvis med problem. Nu till frågan: Är iPhone 7 och BT en dålig kombo, eller är det troligare att mitt headset och iPhone 7 är en dålig kombo?

Visa signatur

Munge

Permalänk
Medlem

Troligen det senare.. Har själv aldrig upplevt några problem, men köpt prylar som står att de stödjer iPhone.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av munge:

Nybörjarfråga ang. iPhone: Har kört Android några år, nu senast en Honor 8 med ett Plantronics Backbeat 100 headset (bluetooth). Funkade klockrent. Nu fick jag en iPhone 7, och headsetet funkar bara ibland. Den kopplar gärna ner mitt i samtalet, och vissa samtal kör den direkt i mobilen trots att headsetet är inkopplat. Jag har förstås parat om, startat om osv, men ingen skillnad. Jag sökte lite på BT och iPhone 7 och man får ju upp tonvis med problem. Nu till frågan: Är iPhone 7 och BT en dålig kombo, eller är det troligare att mitt headset och iPhone 7 är en dålig kombo?

Provat med att uppdatera finns en app tydligen https://itunes.apple.com/se/app/plantronics-hub/id464172515?m...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@MCRJ: Tyvärr går det inte att uppdatera firmware på den här modellen

Visa signatur

Munge

Permalänk
Medlem

Jag svarar mig själv: Man måste tydligen gå in på Inställningar/Allmänt/Hjälpmedel/Röstsamtalshantering och där väja Bluetooth-headset för att samtalen ska styras till headsetet. Om det står på Automatiskt så får man ett slumpmässigt beteende där vissa samtal styrs till headsetet och vissa till mobilen. Annars kunde man ju tro att om man har ett headset så vill man få samtalen dit ...

Visa signatur

Munge