Guide: LineageOS - Opensource alternativ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crockett:

-

Korrekt. Skall gå att se minnesanvändning under "inställningar" - "minne".

Du bör ha en custom recovery installerad. Troligtvis TWRP som rekommenderas i detta fall. Du kommer till recovery genom att starta telefonen med hemknapp+volym upp+strömknapp intryckt.

Väl inne i recovery så formaterar/rensar du data, system, cache och Dalvik/Art cache. Du förlorar då allt utom det du sparat på lagringsminnet eller minneskortet.

Därefter väljer du romfilen att installera och sedan eventuellt Google apps. Pico som du nämner är ett bra val i detta fall, då det tar minimalt med resurser för vår gamla hårdvara.

Precis dom stegen jag följer, men med samma reslutat.

Provade även ännu en gång att installera om en Unofficial Lineage OS 15.1 rom till mobilen ifrån XDA forumet, men med samma resultat som tidigare. Så måste vara något fel på själva romen i sig, för läser man även kommentarerna i tråden så verkar många ha problem med hans rom:s att appar inte fungerar.

Och under minneshanteringen såg allt bra ut, hade 1GB ledigt av 1.9GB även när apparna slutar svara eller Kraschar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

För er som kör LineageOS, har ni också problem med att appar kraschar eller slutar att svara? Jag har provat allt ifrån Official 13.0(Marshmallow) till Unofficial 15.0(Oreo) på en äldre Samsung Galaxy S4 LTE(GT-I9506). Mer specifikt tänker jag på alla typer av Task killers som slutar svara(svart skärm, följt av felmeddelande), detsamma gäller t.ex webbläsare såsom Dolphin och Chrome.

Du behöver inga task killers.

Däremot kan det vara värt att kolla in Greenify och Amplify.

Permalänk
Medlem

Väldigt sent svar, har tyvärr varit upptagen.

För er som undrar, jag använder mig utav alternativet som använder sig utav MicroG, alltså inte googles egna playtjänster. Bank ID och även Swedbank appen funkar, har även root via Magisk och man behöver inte använda Magisk Hide för att dölja några appar. Både Bank ID och Swedbank appen funkar helt utan problem.

Det enda problem jag nu stött på de senaste veckorna när dom rullat ut Nightly uppdateringar är att Google Docs och Drive slutar sammarbeta, jag kan alltså inte klicka på ett dokument i Drive appen så öppnar den Docs / Sheets. Kommer uppdatera inlägget nu i helgen när jag har lite mer tid.

Visa signatur

Dator: R5 3600 + RX6800XT
OS: Arch + i3
Telefon: OnePlus 5T
OS: LineageOS 20

Permalänk
Medlem

Fin tråd ska testa på min gamla Galaxy Note2

Tumme upp

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Efter sju svåra år och massa svordomar fick jag in LineageOS ska nu försöka få in Google apps

upptäckte att det var bugg i rom läsaren på telefon fixat sen fungera det snacka om rent och fin Android har fått turbo på nallen

Nu är det Galaxy Note 3 har sprungit på nån patrull får inte in teamwin i nallen
installation med odin fungerar sen när den botat om och jag kollar finns inte teamwin i den surt sa räven

Vad är det som spärrar i Note 3 SM-N9005 ?? tacksan för hjälp

Fick igång Note3 med Android 6 Marshmallow den fungerar bra har inte hunnit att testa alla funktioner än.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Har försökt med olika versioner av LineageOS men det går inte att installera den på Galaxy Note 3 (SM-N9005) får svar att filer är korrupta

teamwin har jag löst efter en del googlande

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Har försökt med olika versioner av LineageOS men det går inte att installera den på Galaxy Note 3 (SM-N9005) får svar att filer är korrupta

teamwin har jag löst efter en del googlande

Jag har installerat på en galaxy note3 det ända problemet jag har är att jag inte får igenom någon datatrafik ibland. lösningen jag har hittat är att hoppa mellan LTE och 3G

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Jag har installerat på en galaxy note3 det ända problemet jag har är att jag inte får igenom någon datatrafik ibland. lösningen jag har hittat är att hoppa mellan LTE och 3G

OO lite surt men LTE är väl 4G om jag mins rätt jag bruka ha min Note3 låst till 3G har så dålig 4G täckning där jag bor.

PS Samsung har spärrat min Note 3 nu för många program ändringar är orsaken
man ska logga in på deras konto och bekräfta att man är rätta ägaren hmm hur gör man de när man inte skaffa något Samsung konto jag använder Gmails moln

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

@Jygge:

Om du har problem med LineageOS på din note 3 så kan du testa Resurrection Remix, den är baserad på Lineage men har rätt mycket annan lull-lull och bra-att-ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

@Jygge:

Om du har problem med LineageOS på din note 3 så kan du testa Resurrection Remix, den är baserad på Lineage men har rätt mycket annan lull-lull och bra-att-ha.

oki får ta och testa den tack

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz