Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

En sak som tyvärr stämmer väldigt bra är, om man inte tycker om sig själv, hur ska då någon annan kunna göra det?

Helt rätt. Man måste jobba på sig själv först. Om du inte älskar dig själv hur ska du kunna älska någon annan på ett äkta sätt?

Visa signatur

Intel Core i9-13900K | Gainward GeForce RTX 4090 Phantom GS | Corsair 128GB (4x32GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | MSI PRO Z690-A DDR4 | Arctic Liquid Freezer II 280 | EVGA Supernova G6 1000W | Samsung 980 PRO NVMe M.2 SSD 1TB + 2x2TB | Fractal Design Define 7 Svart TG | LG 34'' UltraGear 34GN850 QHD | Windows 11 Pro

Permalänk

Puffade min 4 årliga kärlek på facebook ( gemensam vän), resten är historia :>

Visa signatur

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. ASUS GeForce GTX 1070. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. Noctua NH-D15. Benq XL2411.

Permalänk

@zebez: Att älska sig själv/vara trygg i sig själv betyder inte vad den andra tycker om dig, det handlar mer om att du kommer inte känna dig trygg i att din partner tycker om dig, du kommer hela tiden vara orolig att hon/han ska sluta tycka om dig just för att du inte tycker om dig själv Trust me

Visa signatur

Fractal Design Meshify C. Asus Z270H. i5-7600k. ASUS GeForce GTX 1070. Corsair Vengeance LPX Black 16GB. Seasonic FOCUS+ 550W Gold. Noctua NH-D15. Benq XL2411.

Permalänk
Entusiast

Oj... haha

Jag jagade ligg på alla tänkbara siter som var mer communitys som Nightlife och liknande ställen. Inga direkta tankar på att inleda nåt förhållande utan mer bara blåsa bort och festa i en annan stad med garanti på "efterfest". Åkte ner till min nuvarande fru, spenderade helgen här och trillade dit så smått. Helgen efter skulle jag egentligen till en annan stad för nästa "date", men den avbokade jag. Senare samma år flyttade jag ner till henne och 14 år senare sitter jag fortfarande här

Permalänk
Inaktiv

Saknar alternativet Inets webshop, det sa bara klick direkt hon hon har varit mig trogen i över ett år nu utan problem.

När jag får tid som det aldrig blir så skulle jag leta upp en sida typ tvärt emot elitsinglar, som är för personer lite lägre ner i hierarkin, där vanligt folk mer stör oss på att vi ens försöker leta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Ja det är ganska normalt. Annars kan du ju gå ut, till bowllinghallar, boulebars, biljardhallar, krogen, puben, etc. etc. etc. om man inte gillar klubb och fest. Det enda viktiga är väl att vara social och våga interagera.

Får försöka komma på något sätt att träffa nya personer.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chillkungen:

@zebez: Att älska sig själv/vara trygg i sig själv betyder inte vad den andra tycker om dig, det handlar mer om att du kommer inte känna dig trygg i att din partner tycker om dig, du kommer hela tiden vara orolig att hon/han ska sluta tycka om dig just för att du inte tycker om dig själv Trust me

Absolut, ja tänkte mer på dem som jag själv har varit förut med dålig självkänsla och ångest o allt det där. Men hur din partner tycker om dig kan du ju inte direkt styra men indirekt genom att vara den bästa personen du kan. Om det inte duger, då är det fel partner.

Visa signatur

Intel Core i9-13900K | Gainward GeForce RTX 4090 Phantom GS | Corsair 128GB (4x32GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | MSI PRO Z690-A DDR4 | Arctic Liquid Freezer II 280 | EVGA Supernova G6 1000W | Samsung 980 PRO NVMe M.2 SSD 1TB + 2x2TB | Fractal Design Define 7 Svart TG | LG 34'' UltraGear 34GN850 QHD | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Kul tråd!
Jag träffade henne via Lunarstorm då hon precis flyttat till byn.
Detta var 13 år sedan och de har under åren resulterat i bröllop, ett stort hus och 2 fantastiska barn

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Träffade min sambo på Happypancake, pratade där en längre stund (flera månader). Var inne i en rätt hård fest period och höll även på mycket med bilutställningar så kände ingen stress för att hitta något seriöst. Båda två spelade, hon spelade wow och jag spelade mest Battlefield men även lite wow.. tillslut sa hon att vi antingen skulle träffas eller att vi fick lägga ner.. hade väl inte mycket till val då jag trotts allt var intresserad, slutade med att vi satt o kollade film o käkade god mat, klockan halv 6 på morgonen märkte vi att tiden hade gått så snabbt så vi glömt bort den, hon sov över och åkte aldrig hem detta var fem år sedan och nu sitter man här med världens bästa sambo och hund och letar hus 😂 vårat gemensamma intresse för spel är starkt och vi spelar fortfarande varje dag. Får väl sätta en ring på fingret inom rimlig tid ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Vi båda hängde på ett internetforum för fem år sedan när vi var runt 16 år gamla och där fanns en tråd där man skrev sitt Kik-namn. Jag gjorde det och efter några dagar fick jag ett meddelande från henne. Hon skrev "penis" fast på japanska till mig. Jag trodde det var något spam men svarade ändå, om än lite otrevligt. Sen föll jag pladask för henne. Vi chattade väldigt mycket men det dröjde 1,5 år innan vi sågs första gången. Sen tog det ett tag innan vi blev tillsammans. Hon hann nämligen skaffa en annan pojkvän innan jag fick min chans (okej, jag hade många chanser men sumpade dem). För två år sedan tog det slut mellan dem och min flickvän bestämde sig för att nu jävlar skulle hon få mig, och nu har vi varit tillsammans i 1,5 år och är även sambos.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Avstängd

När man är på krogen så dyker massa konstiga folks upp. Som i kväll, han är 26 år och gift men flörtade satan. Hopplöst... men efterfest är ju kul Men va fan...Jag har barn i hans ålder...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebez:

Helt rätt. Man måste jobba på sig själv först. Om du inte älskar dig själv hur ska du kunna älska någon annan på ett äkta sätt?

Känner som du. Jag avskyr min egen kropp och har därför svårt att acceptera någon annan som skulle få dras med min fula kropp. En orsak att jag föredrar djur före människor då dom inte bryr sig så mycket

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Känner som du. Jag avskyr min egen kropp och har därför svårt att acceptera någon annan som skulle få dras med min fula kropp. En orsak att jag föredrar djur före människor då dom inte bryr sig så mycket

Men snälla du...vem har sagt att du har en ful kropp? Alla kroppar är unika. Vi är alla unika. Och vackra. Det finns alltid någon för alla. Vissa väntar bara längre än andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Men snälla du...vem har sagt att du har en ful kropp? Alla kroppar är unika. Vi är alla unika. Och vackra. Det finns alltid någon för alla. Vissa väntar bara längre än andra.

Hade jag sett ut som människa istället för hårig varulv så hade jag inte sagt nåt. Inte bara utseendet, det är en pina att vara pälsdjur på sommaren då jag svettas extremt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Hade jag sett ut som människa istället för hårig varulv så hade jag inte sagt nåt. Inte bara utseendet, det är en pina att vara pälsdjur på sommaren då jag svettas extremt

Du får köra med trimmer då eller vaxa/raka?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Du får köra med trimmer då eller vaxa/raka?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är inte så vig det som sitter på framsidan skiter jag i, det är värre med det som sitter på baksidan haha

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag är inte så vig det som sitter på framsidan skiter jag i, det är värre med det som sitter på baksidan haha

ta hjälp av någon bekant då? eller var lite kreativ och tejpa fast en rakkniv på väggen eller nånting.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

ta hjälp av någon bekant då? eller var lite kreativ och tejpa fast en rakkniv på väggen eller nånting.

Haha, jag skulle nog se ut som en slaktad gris om jag gjorde efter det du sa nu

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Haha, jag skulle nog se ut som en slaktad gris om jag gjorde efter det du sa nu

Finns faktiskt många kvinnor som gillar en man som har hårig rygg, min är inte hår lös den heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Haha, jag skulle nog se ut som en slaktad gris om jag gjorde efter det du sa nu

jovisst men håret skulle vara borta i alla fall

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Mitt alternativ saknades. Träffade min fru i plugget. Vi var 15. Idag närmar vi oss 40 och har tre barn.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Precis som @Björn Endre: skriver så är det Svenska föreningslivet inte en dum ända. Dock bör man kanske välja förening med lite omsorg och pyssla med något som man själv tycker är kul och inte stirra sig blind på pojke/flicka-kvoten...sannolikheten att hitta en livskamrat är ju inte stor men om man gör det så har man ju något gemensamt ifrån början!

Min egna historia började i föreningslivet, en extremsport som kräver en fungerande förening med bra sammanhållning för att överhuvudtaget kunna utövas (gissa vilken sport!). Jag kan inte direkt rekommendera sporten för att implicit träffa tjejer/kvinnor genom, dock kan jag rekommendera den för tjejer då de kommer ha mycket att titta på.
Då klubbanläggningen låg lite avigt till, typ mitt ute i skogen i anslutning till en liten by i mellansverige, där det inte fanns så mycket annat att göra på helgerna än att supa och slåss så tyckte den här konstiga tjejen att hon ville testa på vår sport. Då hon endast pratade engelska och ingen annan på klubben vågade prata engelska så blev jag hennes instruktör. I början hade hon svårt för att prata med de andra i klubben så vi blev snabbt kompisar eftersom vi kunde prata obehindrat med varandra, byn som hon jobbade i var kanske inte heller optimal för en tjej med stor social förmåga.

Nåväl efter ca: 2,5 års envist motstretande (mest från min sida) blev vi ihop och nu har vi varit gifta i 12 år har 2 barn, 2 katter och hus på västkusten.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

På en fest hos en kompis.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Master of Overkill

Tinder

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

I Japan.

Permalänk
Medlem

"Kontaktsida på nätet" - Räknas Appar in här?
Träffade min tjej från Mexico via appen Speaky för att jag ville fortsätta öva Spanskan

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Träffade min via Tinder i Guatemala för ungefär 2 ½ år sen, hon flyttade till Svedala med mig. Gifte oss förra sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteSweden:

Vem behöver fruntimmer när det finns katt, billigare med.

Den enda djuren jag gillar är på min tallrik.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Var på en dejt som inte blev helt lyckad. Dagen efter kände jag mig rätt misslyckad (var redan i rätt djup depression dessutom) men så fick jag ett meddelande på Badoo av en jättetrevlig tjej. Jag som hade/har en hund behövde gå ut med den och frågade om hon ville följa med.
Vi tog en lång promenad och pratade mycket, visade sig att vi kände samma folk runtomkring och vi kom från samma by, men vi hade aldrig träffats tidigare. Vi höll kontakt ständigt efter den dagen och nån vecka senare blev vi ett par. Innan hade jag knappt ens haft en tanke på att vara tillsammans med en icke-gothare eller liknande. Men nu lever vi ett familjeliv tillsammans med två barn och mitt liv fick en helomvändning. Mitt mörka deppiga goth-liv blev fyllt med liv, färg och hopp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Första PC'n: Compaq Presario CDS 520 - 1994

Permalänk
Medlem

Hon gräddade våfflor i en monter på ett event som mitt jobb anordnar och stannade mig för att presentera sig. Jag skriver ganska mycket djupare texter på Facebook och hon hade varit en avid läsare av dessa och uppskattade tankarna bakom dem, något år senare skilde hon sig från sin dåvarande man (två år var de gifta, rekt) och jag passade på att testa vattnet lite vilket tydligen gick vägen eftersom att vi bor ihop nu.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!