Permalänk
Avstängd

Hur fann Du kärleken?

Har varit singel i över två år nu och vissa tycker jag borde kolla upp dejtingsajter men jag bara nää det är inte min stil. Så jag bara helt enkelt undrar, hur träffade ni er partner?

Permalänk
Medlem

Var också negativt inställd på nätdejting sen testade jag det för skojs skull. Varit med min partner i 4 år och även ett barn. Bästa jag gjort för hon förändrade mitt liv 😀

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kelzzor:

Var också negativt inställd på nätdejting sen testade jag det för skojs skull. Varit med min partner i 4 år och även ett barn. Bästa jag gjort för hon förändrade mitt liv 😀

Du var snabb med svaret innan jag var färdig med inlägget

Permalänk
Hedersmedlem

Träffade min nuvarande genom nätdejting efter flera år som ungkarl tillsammans med min hund. Nu består familjen utav mig, min sambo, vår 1-åriga dotter, min hund och hennes hund. Samt en ny bil med plats för oss alla.

Både hon och jag var för snåla för att spendera pengar på nätdejting utan vi körde gratisalternativet Happy Pancake, kaka söker maka eller hur säger man

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Träffade min nuvarande genom nätdejting efter flera år som ungkarl tillsammans med min hund. Nu består familjen utav mig, min sambo, vår 1-åriga dotter, min hund och hennes hund. Samt en ny bil med plats för oss alla.

Både hon och jag var för snåla för att spendera pengar på nätdejting utan vi körde gratisalternativet Happy Pancake, kaka söker maka eller hur säger man

Hittade även min på Happy Pancake 😋

Permalänk
Medlem

Vem behöver fruntimmer när det finns katt, billigare med.

Permalänk
Medlem

Min story är ändå ganska rolig.
Vi hade jobbat ihop litegrann förr, men då va nog ingen av oss singlar. Sen flyttade hon till Malmö och jag till Karlskrona. Jag fortsatte jobba, hon bytte jobb.

Sen flera år senare så loggar jag in på Happy Pancake. Ser dom senaste inloggade och ser en bild på en söt tjej. Klickar och läser hennes text och tittar på hennes bilder. Ser sen att hon bor i Malmö, så tycker de är förlångt bort, pallar inte med ett distansförhållande. Bläddrar vidare.

Sen skriver hon till mig, "Fan vad du är lik en kille jag jobbat ihop med. Du jobbar inte på piiiip". Och mitt svar: "Ehh joo." xD
Kollade bilderna en gång till och först då kände jag igen henne. Hon va ju blond på bilderna och mörkhårig när vi jobbade ihop liksom för flera år sen.

Sen fortsatte vi och träffas, och de blev seriöst.
Idag har vi hunnit med 3 år ihop och en liten dotter på 15 månader.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteSweden:

Vem behöver fruntimmer när det finns katt, billigare med.

Jo min katt är nog min kärlek ända in till döden (hennes död i alla fall). Visst finns det en del tjejer jag faller för fortfarande, men frågan är om tjejerna faller för mig. Är ju trots allt 55 år nu vilket inte är någon höjdare precis

Skrivet av Stayup:

Har varit singel i över två år nu och vissa tycker jag borde kolla upp dejtingsajter men jag bara nää det är inte min stil. Så jag bara helt enkelt undrar, hur träffade ni er partner?

Du kanske borde lagt till att man träffade sin date genom dataspelande. Finns ju en del tjejer som spelar spel också

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Det finns en han åt alla handskar och en fot åt alla skor säger et urgammalt ordspråk.. Men det stämmer nog inte. För jag hittade inte kärleken förräns jag innsåg at det är inte om at hitta någon som är så passande för dina intressen eller utseende preferenser. Jag hittade någon för 20 år sedan som tils den dag i dag inte delar mina intressen på mycket mer än at vi trivs i varandras sälskap och bygger våran realtion på at vi utnyttjar varandras olikheter til at komplettera varandra. Jag är numera en gammal datornörd som älskar livet med min lilla minoritetspolitiker. Vi skulle nog inte varit om vi hadde appar och internet den gången. Vi var dom två sista kvar vid en lägereld på en campingplats där våra familier semestrade. Vi vågade knapt prata med varann, men det lossnade snabt när vi blev ensamma. Vi blev kära i människan, inte vad den gör eller hur den ser ut. Kommer man förbi vissa psykiska spärrar hittar man lyckan. Jag var en 191 cm över 100 kg nörd med det typiska utseende och bricanyl inhalatorn, hon var en 154 cm 50kg liten bildskön brunett jag kunde ta om midjan.. Det var så illa för vissa "badboys" och skrotlyftare och killar med mercedes cabrioleter, at det ryktades at hon nog fick betalt för at vara med mig.. (givetvis var jag dessutom fattigare än en kyrkrotta) Om jag kunde berätta om alla våra olikheter, men ni fattar vinken.. GLÖM alt det där matchmaking skiten och leta reda på eran själs älskade med intuition, inte med ögon och hjärna, det är för begränsande så ni kanske aldrig hittar den rätta i så fall. Grip chansen när ni ser den och våga var er själv bara, fejk och överdrift, slår bara tilbaks. PS en bio och en matbit på et lugnt ställe är fortfarande trevligt, och alkohol kan snabbt försämra bilden av hvem du verkligen är så vänta länge (veckor minst) med det. Idag varnar vi våran dotter från att gå i fällan med badboys och fina bilar som ytliga lockbeten, det är fasader som blir borta när livet börjar på allvar. Och inte minst, gå inte in i en relation om inte båda har som mål at man ska kämpa för at få det att funka.. Det är tilräckligt med barn med flera hem. Lägg ner energi på att hitta lösningar på saker, inte på att hitta svagheter för att avsluta en relation så fort det blir motigt.

Permalänk
Medlem

I didn't

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

Hittade även min på Happy Pancake 😋

Samma här! Min fru och jag har varit tillsammans i 8 år nu

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Skäggig legend

Beror väl på hur man ser det. Jag snackade med min flickvän ett litet tag på badoo, sen av en slump sågs vi på Gröna lund. Efter den natten kan vi knappt vara utan varandra. Så, internet och slump?

Min förra var igenom vänner och annat. Höll i 7 år - hon var helt galen ser jag i efterhand...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Hittade min sambo på Lunarstorm för 12-13 år sen.
Vi pratade i drygt 1 år, sen hade vi lite delade åsikter, jag kallade henne en slampa, vi slutade prata i nästan 1 år. Sen började vi skriva igen, tror det var hon som tog kontakt. Så här i efterhand har jag fått reda på att det var för att hennes kompis var intresserad av mig, men hon hade kille.
Åkte ca 60 mil för att träffa henne efter en lång tid av skrivande, vi var tillsammans 3 månader, men ung som man var så ville jag hitta något annat, var isär i 6 månader, sen sov jag över där innan en resa till Rhodos med ett ex (som hade skaffat ny kille). Eftersom det var så mycket närmare till Arlanda. Någon månad senare så var vi tillsammans igen.
Nu har vi varit tillsammans 8 år, har en son på 2½ år och en katt

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Jobbade med min sambo för många år sedan, inget hände då. Många utekvällar och random tjejer senare så fann vi varandra genom min syster som blivit bästa vän med henne. Nu är vi sambos å blickar in mot framtiden!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Lunarstorm, för ca 15-16 år sedan. Började bara som en ren slump då man kunde se vilka som besökt ens sida om jag minns rätt. Jag hade trillat in på hennes och vi började snacka lite lätt.

Nu har vi varit ihop i 15 år, gifta i 8 år, två barn, en katt och nyligen köpt hus..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Mötesplatsen. Frugan (yep! ) var så smart/snål att hon photoshoppade in sin msn adress i hennes tatuering på ryggen. Mötesplatsen vill ha pröjs om man ska kontakta varandra annars.

Jag tycker det är viktigt att tänka på vissa fördelar när det kommer till nätdating kontra afk dating.
Du har möjlighet att sålla bort ev. bottennapp innan du lägger tid på dem är ett exempel.
Du kan inleda relationen nykter i din trygga vrå istället för full o jävlig på en nerpissad krogtoa.
Det är sjukt häftigt att träffa personen du legat vaken o chattat med för första gången

Många tänker att "Vi träffades på nätet" låter sjukt tråkigt och osexigt. Kanske ur andras ögon, men när du hittat din partner så är det en lika go känsla som om du skulle plockat upp hennes glas-sko på balen.

Permalänk

Vi träffades på universitetet, men eftersom det inte var ett alternativ så tog jag "krogen" eftersom det var där vi kom på att vi gillade varandra...

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

Träffade min sambo på festival i Budapest.
Vi bodde bredvid varandra på campingen, tyckte hon var en dryg jävel och önskade jag bodde bredvid någon annan de första 7dagarna på festivalen.
Sen skadade hon sig och låg i min hammock jag hade när jag kom tillbaka full och glad ensam, vi började prata mer seriöst och insåg att hon var en underbar människa med ett otroligt fint hjärta.
Vi träffades fram och tillbaka i 9 månader vilket innebar resor för mig och henne till Sverige, Holland, Tyskland och Canada. Hon var på resande fot hela tiden.
Bestämde oss att skita i våra känslor för varandra då vi bodde i olika länder och ingen ville köra på distans men de var då vi insåg båda två att vi älskade varandra så någon månad senare träffades vi igen och bestämde oss för att försöka.
Nu har vi varit sambos här i Sverige sedan januari och har aldrig mått så här bra.

Spännande att se när hon är klar med sitt internship här, vart vi hamnar någonstans i världen då hon skall plugga master nu efter.

Har innan det träffat mitt ex på badoo och de fungerade i 3 år och är ännu vänner.

Man kan träffa folk vart som helst men en viktigt sak jag lärt mig är att inte söka efter ett förhållande, det kommer om det kommer annars är det bara köra på och testa sig fram som med allt annat i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Lunarstorm, för ca 15-16 år sedan. Började bara som en ren slump då man kunde se vilka som besökt ens sida om jag minns rätt. Jag hade trillat in på hennes och vi började snacka lite lätt.

Nu har vi varit ihop i 15 år, gifta i 8 år, två barn, en katt och nyligen köpt hus..

Samma story för mig, Lunarstorm för 14 år sedan. Skrev något otroligt torftigt på klotterplanket, och där börjar resten av vårt gemensamma liv.
Idag har vi ett barn på 5 år och ett till på väg.

Permalänk
Medlem

Jag va trött på att va singel, började gå prommisar med en tös med bra intressen (gaming, D&D och hundar) och klistrade fast mig i 12 månader tills hon inte längre kunde ta sig loss. <3

It's love, baby.

Permalänk
Medlem

På en restaurang i Turkiet.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Uteställe i city. Hon lämnade av sina vänner. Jag som lämnade mina vänner, tillsammans gav vi oss ut på stadens gator. Snart 4 år sedan

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk

Jag och min sambo träffades också på Happypancake. Det är nog bra att gå in med inställningen att du ska ha tur för att hitta "den rätta", det finns allt möjligt folk där och du kommer nog få träffa en hel del innan du hittar någon som du klickar med.

Men jag tror definitivt att chansen är bättre där än tex på krogen.

Permalänk
Inaktiv

Grannen

Permalänk
Inaktiv

Borde lägga in ett alternativ för typ studier, så träffade jag min tjej och de flesta jag känner har gått tillväga på liknande sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteSweden:

Vem behöver fruntimmer när det finns katt, billigare med.

En katt har ingen inkomst.

Träffade min tjej via min bästa kompis, kompis. Det tycker jag var kamratligt

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Jag och min fru träffades på mIRC, på den tiden det var mer ovanligt att träffas på nätet. 16år tillsammans varav 10 som gifta.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

På krogen utomlands. 10 år tillsammans

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Inget av alternativenAv en slump. Var på stranden utomlands, tog mod i att gå fram och prata med henne och vips 8 år senare är vi fortfarande tillsammans och bor ihop!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

På universitet. Vi läser samma program och skriver nu kandidatarbete tillsammans.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Kingston Fury DDR5 6000 MHz 64GB | Asus RTX 4080 16 GB TUF Gaming | be quiet! Dark Power 12 1000W | be quiet! Dark Base 700 | 2x Western Digital M.2 SN850X 2TB | Samsung 870 QVO 2TB | Creative Sound Blaster X-Fi | Acer Predator XB323QKNV 32" | 2x Acer XB271HU 27" | Mionix Naos 7000 | Corsair Gaming K70 Rapidfire MX Speed | Sennheiser GAME One