Permalänk

Blåst av *Bort*

Undrar bara om det är några fler än jag som verkar har blivit blåst av en R.N i, Uppsala
mejl: r.n@telia.com
Han hade en annons i Blocket på 4st 60Gb IBM 180GPX
och jag förskottsbetalade på hans konto då det är det sätt jag själv använder mig av när jag säljer prylar.

Inlägg om hur klantig jag är ^_^ kan ni lägga någon annanstans.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

adda mig och tjalle på icq sebastian

Visa signatur

*Copyright © 2004, All Human Rights Are Reserved!

Permalänk

hittade ditt icq men inte tjalles.

Permalänk
Medlem

Har precis lagt till det i profilen, kolla igen.

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, det är fortfarande ett brott mot PUL att hänga ut någon. Det gick inte bra i förra tråden, och det går inte bra här

*Tråd redigerad*

Permalänk
Medlem

en sån snubbe skulle man låna mailadressen av och regisrtera sig på en massa pr0n-sajter!!! ABSOLUT inget JAG skulle rekommendera, men ändå!

Nackdelen är väl att han skulle få mailen proppad med skräppost, och det vill man ju inte utsätta någon för...

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk

Skulle bara säga att jag var till polisen i går o gjorde en anmälan..
får se om det händer något.. dom är ju ganska lamers när det gäller datorer...

Permalänk

funderarde på sätta upp en fake annons med likvärdigt mejl som killen..
för att på så sätt få tag i andra som blivit blåsta
fast det är nog olagligt.
att utge sig för någon annan..

Permalänk
Medlem

Tror straffsatsen för det är nog rätt lindrig...

Säkert värt det!

EDIT: "nog" tillkom.

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk

så ja la upp en sida o reggade den på diverse sökmotorer
http://www.nurmela.dyndns.org/

Permalänk
Medlem

jag kommer inte in på sidan...

Permalänk

Kom på att det inte var så smart och ha den på min burk.
tjejen slår av den..

Så här är den nya adressen..

http://hem.bredband.net/nurseb

Permalänk
Medlem

Nu har jag också anmält honom.

Permalänk

Varför i hela världen använder ni inte postföskott?
Då har du rätt att öppna paketet på posten/utlämningsstället och kolla att det är rätt, annars kan du ta tillbaka pengarna och låta det gå i retur...
Är ni så snåla så ni inte vill betala 20 eller 30 spänn extra för den tryggheten..

Permalänk
Medlem

Och om personen inte HAR "postförskottmöjlighet", dvs ett postgiro-konto?

Permalänk

som jag sa typ...
Inlägg om hur klantig jag är ^_^ kan ni lägga någon annanstans

Permalänk
Avstängd

Re: Blåst av R.N i Uppsala

ring telia?
om han nu står på den adressen antagligen inte

Permalänk
Inaktiv

Eftersom han verkar rätt dum så använder han sig av en telia adress- vilket är spårbar (knutet till ett abonemang). Plus att han använder sig av ett bankkonto vilket är spårbart. Plus att jag tror ni har mail kontakter kvar (vilket gör IP sökbart). Plus att Blocket efter polisanmälan får ge ut telefonnummret på den som ringde och betalade annonsen, till polisen (plus det IP som användes vid inlägget av annonsen).

Alltså en rätt stor chans att "idioten" åker dit! Hoppas verkligen att han gör det! Tycker det är tråkigt att man inte kan lita på folk! Hittils har jag bara råkat ut för snälla gubbar Hehe... Har fått Vattenkylningsprodukter och grafikkort och te.x. fått 10dagar på mig att betala efter att paketet har kommit för att se att allt fungerar och är komplett.

När jag säljer saker så kanske jag skickar sakerna en dag efter ibland (efter jag lovat). Är lite lat! Men då underrättar jag "kunden" odh så ber jag om ursäkt.

Hoppas det löser sig!

mvh/DAVID

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjalle
Och om personen inte HAR "postförskottmöjlighet", dvs ett postgiro-konto?

man behöver inte ha ett postgirokonto för att skicka mot postförskott, vart får ni allt tok ifrån=)

Permalänk
Inaktiv

det måste man visst! enligt posten ialla fall!

Permalänk

på postförskott behöver man inget konto, man ger pengar till de i kassa får sitt paket och går därifrån, jag tror inte det spelar någon roll om jag säger att det är fel grej i paketet det har de ingen aning om så jag tror inte man får tillbaka pengar.

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem

Saxat ur postens info om postförskott:
"Mottagaren betalar när brevet hämtas ut, och pengarna sätts in på ditt postgirokonto. Under vissa förutsättningar kan pengarna sättas in på ditt bankgirokonto."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
man behöver inte ha ett postgirokonto för att skicka mot postförskott, vart får ni allt tok ifrån=)

För att kärringen i kassan vägrar utan?

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk

hmm, stämmer väl säkert då, men har för mig att man ska kunna skicka på något liknande sätt ändå..

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kontot i Föreningssparbanken står på hans fru
Jag har båden namn adress ,telefonnummer, personnummer,reg nr på bilen
är det någon som vill ha det maila mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kent2
en sån snubbe skulle man låna mailadressen av och regisrtera sig på en massa pr0n-sajter!!! ABSOLUT inget JAG skulle rekommendera, men ändå!

Nackdelen är väl att han skulle få mailen proppad med skräppost, och det vill man ju inte utsätta någon för...

Tänk om nåååååågon skullre gjort det mot honom, ush vad hämskt. Det hade varit mest opassande om det hade varit male-gay, bondage, bestality, scatt-sex etc. Täääänk om nått sånt skulle hända.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Han har typ 4 olika mailadresser

Permalänk

kan informera att jag har fått besked från åklagarkammaren i uppsala om att RN är åtalad för bedrägeri ^_^