"tappade" filer i en VM (Ubuntu) [löst]

Permalänk
Medlem

"tappade" filer i en VM (Ubuntu) [löst]

Jag kör en Ubuntu-VM i VMware Player på Windows.

Hade någon dryg gigabyte filer i urklipp (i Windows) och när jag högerklickade i Ubuntu-VM:en fick den för sig att jag ville kopiera filerna dit.

Den växlade till en svart skärm med en grå progress bar som visade hur kopieringen fortskred och respektive filnamn (gick inte att stoppa).

Problemet nu är att jag kan se att diskutrymmet minskat med motsvarande antal megabyte men jag hittar inte filerna någonstans. Har letat bland senast modifierade filer etc och även sökt på exakta filnamn men dom finns liksom inte någonstans.

Någon som har en bra idé om hur man ska hitta dom?

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Lösning:

sudo su

cd \

find . -iname "filnamn.zip"

filen fanns i: ./home/användarnamn/.cache/vmware/drag_and_drop/slumpatkatalognamn/filnamn.zip

cd /home/användarnamn/.cache/vmware/drag_and_drop/

rm -rf slumpatkatalognamn/filnamn.zip

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX