Permalänk
Medlem

Uppgradera grafikkort!

Tänker köpa mig en 144 hz. Är det värt att köpa en helt ny skärm och inte begagnat?
Samt är 24" curved nice eller ser det bara konstigt ut? Tack!
Kommer jag kunna använda 144hz och är det g-sync eller free-sync jag ska ha?
https://gyazo.com/de6443c0348c9368e058d8d6fc9f90f1
Ja jag vet grafikkortet är varmt, vet inte vad jag ska göra åt det!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Du byter kylpasta och blåser rent dammet, det är vad du gör åt ett varmt grafikkort annars så kommer den att sakta ner för att inte behöva stänga av datorn.

för 2.2k så titta begagnat, skärm kan också vara värt att köpa begagnat.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Hej. Förlåt men jag ändrade texten lite! Kommer förmodligen inte uppgradera grafikkortet. Men klarar mitt 770 av 144 hz? Spelar mesta dels fortnite

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixHou:

Tänker köpa mig en 144 hz. Är det värt att köpa en helt ny skärm och inte begagnat?
Samt är 24" curved nice eller ser det bara konstigt ut? Tack!
Kommer jag kunna använda 144hz och är det g-sync eller free-sync jag ska ha?
https://gyazo.com/de6443c0348c9368e058d8d6fc9f90f1
Ja jag vet grafikkortet är varmt, vet inte vad jag ska göra åt det!

Ett 980 ti går väl runt 2500 kr idag. Presterar nära ett 1070.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixHou:

Hej. Förlåt men jag ändrade texten lite! Kommer förmodligen inte uppgradera grafikkortet. Men klarar mitt 770 av 144 hz? Spelar mesta dels fortnite

Nvidia = Gsync
AMD = Freesync

Klara av 144 hz kommer den göra galant men om den klarar att leverera så många fps är en annan fråga men det är ju också därför man har Gsync - för att ha det behagligt även på lite mindre fps.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

Köpt både grafikkort och 144hz skärm (samt flertalet andra skärmar) begagnat, utan några större bekymmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

@Grumie: Om jag köper 980ti kommer jag behöva uppgradera resten av datorn då också eller kan jag bara byta grafikkort?

Permalänk

@FelixHou: det är bara att byta grafikkortet, se bara till att ditt nätaggregat klara det nya kortet, ca 450-500W räcker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brevlada-00:

@FelixHou: det är bara att byta grafikkortet, se bara till att ditt nätaggregat klara det nya kortet, ca 450-500W räcker

Hur vet jag hur mycke W mitt nätaggregat har?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@FelixHou: det står på nättagget hur många watt den har.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixHou:

Hur vet jag hur mycke W mitt nätaggregat har?

Du öppnar datorn och kollar vad det står på sidan av nätagget. Vill du ha hjälp att tolka vad alla siffror betyder så kan du alltid lägga upp ett foto på nätagget här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FelixHou:

@Grumie: Om jag köper 980ti kommer jag behöva uppgradera resten av datorn då också eller kan jag bara byta grafikkort?

Skrivet av Brevlada-00:

@FelixHou: det är bara att byta grafikkortet, se bara till att ditt nätaggregat klara det nya kortet, ca 450-500W räcker

Enligt NVIDIA själva så drar både GTX 770 och GTX 980 Ti lika mycke ström, 250W vardera. Utgår man från de så kan @FelixHou driva ett GTX980 Ti utan att behöva uppgradera nätaggregat.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.