Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gheyrippir:

Fel sker. Framförallt med start-ups. Viktigare att se hur företag hanterar fel än att något annat.

Ja, fast det är väl just det som är saken? Det sköts inte snyggt.
Ovan här har vi någon som har mailat dom angående att byta leveransadress, inget svar.

Här har vi två grejor jag har fått feedback på:

Skrivet av PaChalski:

@BasseBaba vi söker dem under dagen för att höra med dem hur möjligheterna ser ut.

Detta var alltså angående demo-chassin hos Webhallen för att kunna se innan färgval.
Det har gått ungefär en månad sedan det inlägget, ingen återkoppling.

Skrivet av PaChalski:

Bra spaning, låt oss fundera lite på detta och återkomma med en lösning.

Detta var angående att jag påpekade problemet med leverans i juli, återigen nästan en månad senare, ingen återkommen lösning.

Tycker du det är snyggt skött? Är ju just exakt det här jag är sur på, det kommer problem efter problem efter problem och det är famejfan aldrig en snygg lösning.

Vidare, återigen, "jobbigt" att ha rätt så ofta:
Hittar inte så jag kan citera, men någon här i tråden svarade mig:

"Bassebaba chilla, du kommer få göra dit färgval, vad spelar det för roll? Produktion är ju inte förens i juni.", när jag var trött på att färgvalet drog ut på tiden.
Men det var ju just exakt detta, nu har det uppkommit problem med färgvalen. Hade färgvalen gjorts tidigare så hade med lite tur problemen upptäckts tidigare.
Det är ALDRIG, ALDRIG bra att göra skit "last minute", (förutom när vi snackar LEAN, men gå gäller det att man är kapabel till att klara av LEAN).
Marginaler.

Jag sitter ju inte och säger det jag säger för jag tycker det är kul, jag säger det med runt 20 års erfarenhet i ryggen.
Jag förstår att detta är Kickstarter. Jag förstår att oväntade saker händer. Men min högst personliga ANALYS är att dom både tagit sig vatten över huvudet, saknar viss kompetens i teamet, samt verkar vara kraftigt underbemannade. Dessa saker -borde- man ha kunnat identifiera, och framförallt nu när skit har skitit sig dom senaste typ 3-4 månaderna, försökt göra nått åt.
Försökt vaska fram en dedikerad community-manager/kundtjänst t ex.

Edit: Testade lite själv nu, frågorna är många:
1) Länken jag fick för att göra mitt färgval, fungerar nu igen. Lixom. Wtf? Jag har ju redan gjort mitt val, varför funkar länken och låter mig gå in och göra en ny order?
2) Hur "loggar" man in? Går man hit https://louqe.myshopify.com/ så verkar det ju halvtrasigt?
Hur gör man alltså för att logga in, se & ändra sin order?

Jag tror att (1)+(2) i kombination har lett till att folk som velat göra ÄNDRINGAR i sin order helt enkelt har slutat med en ny order...

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Ja, fast det är väl just det som är saken? Det sköts inte snyggt.
Ovan här har vi någon som har mailat dom angående att byta leveransadress, inget svar.

Det är möjligt att det inte sköts snyggt. Jag har inte försvarat Louque på något sätt. Tolkade du det så har jag varit otydlig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NaturMackan:

En ärgad Ghost 100 år senare, i sann Fallout stil, måste se ganska episk ut.

Svågern jobbar med CNC och har lovat att fixa ett chassi i materialet Cortén. I slutändan kommer jag nog beställa ett chassi för att få alla kablar, knappar osv så jag slipper meck där, men tror det kan bli riktigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Svågern jobbar med CNC och har lovat att fixa ett chassi i materialet Cortén. I slutändan kommer jag nog beställa ett chassi för att få alla kablar, knappar osv så jag slipper meck där, men tror det kan blir riktigt bra
http://static.flickr.com/2351/2223450194_f357bf882b.jpg

Det hade varit riktigt snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@BasseBaba, håller med om att webbformuläret för produkt- & färgval är/var riktigt uselt. Tar man fram ett sådant så MÅSTE man göra allt man kan för att minimera risken för felaktiga val, annars kommer det alltid att uppstå problem, utan undantag.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte någon deadline på färgvalen (hade verkligen uppskattat några bilder på de olika färgalternativen), så jag har medvetet avvaktat att välja färg eftersom det tidigare lät som att det skulle dyka upp bilder. Någon som vet om det finns något sagt datum? Har själv inte varit aktiv på slack så det kanske finns något sagt där?

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av pback:

Jag hittar inte någon deadline på färgvalen (hade verkligen uppskattat några bilder på de olika färgalternativen), så jag har medvetet avvaktat att välja färg eftersom det tidigare lät som att det skulle dyka upp bilder. Någon som vet om det finns något sagt datum? Har själv inte varit aktiv på slack så det kanske finns något sagt där?

Angående bilder. Det är sagt på slack (5:e Juni) att dom snart kommer få slutgiltiga produktionsexemplar av chassit och därmed också kunna visa upp bilder på de slutgiltiga färgerna. Min gissning är att dom dyker upp vilken dag som helst nu. Rimligtvis kommuniceras det också ut någon deadline för färgval/byte i samband med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pback:

Jag hittar inte någon deadline på färgvalen (hade verkligen uppskattat några bilder på de olika färgalternativen), så jag har medvetet avvaktat att välja färg eftersom det tidigare lät som att det skulle dyka upp bilder. Någon som vet om det finns något sagt datum? Har själv inte varit aktiv på slack så det kanske finns något sagt där?

Tja, med tanke på att det står såhär i mailet:

”This is causing significant problems for us and is affecting the timeline negatively.”

Samt att enligt Slack, så var det senaste dom sagt att orders ska skeppas/eta 10 juli = ungefär om 20 dagar, så skulle jag säga att det är i grevens tid stt göra sina färgval nu?

Finns nog ingen mening med att vänta längre? Foton och Webhallen verkar ju inte hända?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Tja, med tanke på att det står såhär i mailet:

”This is causing significant problems for us and is affecting the timeline negatively.”

Samt att enligt Slack, så var det senaste dom sagt att orders ska skeppas/eta 10 juli = ungefär om 20 dagar, så skulle jag säga att det är i grevens tid stt göra sina färgval nu?

Finns nog ingen mening med att vänta längre? Foton och Webhallen verkar ju inte hända?

Ser ingen anledning att göra mitt färgval än när de tydligt sagt att det inte är någon brådska och inte heller angett någon deadline och dessutom sagt att bilder ska komma. Kommer dock bli jävligt pissed om det visar sig att jag missar första leveransen p.g.a. deras usla kommunikation...

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Tja, med tanke på att det står såhär i mailet:

”This is causing significant problems for us and is affecting the timeline negatively.”

Samt att enligt Slack, så var det senaste dom sagt att orders ska skeppas/eta 10 juli = ungefär om 20 dagar, så skulle jag säga att det är i grevens tid stt göra sina färgval nu?

Finns nog ingen mening med att vänta längre? Foton och Webhallen verkar ju inte hända?

En bättre beskrivning: "Our lack of, and very confusing, communication in combination with the change of all the colours the same day that we started production, has affected the timeline negatively. And also our selection form sucked. We are sorry..."

Permalänk
Medlem

@PaChalski Kommer det komma nån form av foton eller sätt att se hur färgerna ser ut? När måste man välja? Jag vill inte välja innan man vet hur de ser ut.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Ser ingen anledning att göra mitt färgval än när de tydligt sagt att det inte är någon brådska och inte heller angett någon deadline och dessutom sagt att bilder ska komma. Kommer dock bli jävligt pissed om det visar sig att jag missar första leveransen p.g.a. deras usla kommunikation...

Skrivet av easy_j:

En bättre beskrivning: "Our lack of, and very confusing, communication in combination with the change of all the colours the same day that we started production, has affected the timeline negatively. And also our selection form sucked. We are sorry..."

Håller med er till 100%. Men som ni är inne på så får man nog ta det säkra för det osäkra.
Sjukt att som ni säger, dom gör bort sig gång på gång, men sen var det _kunderna_ som gjort felaktiga val som sinkr produktion. Right.

Inte för att det är er till hjälp kanske, men jag valde med uteslutningsmetoden...
Silver är inget för mig, grön känns för risky -> Ash

Permalänk
Medlem

Hänger jag med rätt nu. Om jag inte har valt färg och top-hat. Kommer jag då att få mitt chassi senare? Eller skickas alla chassin samtidigt för de som har valt?

Vad händer om jag bestämmer mig idag, då lär jag få mitt chassi i första "batchen" antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

Hänger jag med rätt nu. Om jag inte har valt färg och top-hat. Kommer jag då att få mitt chassi senare? Eller skickas alla chassin samtidigt för de som har valt?

Vad händer om jag bestämmer mig idag, då lär jag få mitt chassi i första "batchen" antar jag?

Pga dålig kommunikation från louqe så vet ingen.

Permalänk
Medlem

@Wasp: Okej! Tack för ett direkt svar.

Vill själv se fotografier så jag får en uppfattning om hur chassit ser ut. Renderingar säger inte så mycket. Speciellt färger då de alltid skiljer sig något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

@wasprocker: Okej! Tack för ett direkt svar.

Vill själv se fotografier så jag får en uppfattning om hur chassit ser ut. Renderingar säger inte så mycket. Speciellt färger då de alltid skiljer sig något.

Fotografier säger dock inte mycket in det inte är i studio miljö eller bara neutralt ljussätta med korrekt vitbalans. Annars kan man lätt bli lurad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

@wasprocker: Okej! Tack för ett direkt svar.

Vill själv se fotografier så jag får en uppfattning om hur chassit ser ut. Renderingar säger inte så mycket. Speciellt färger då de alltid skiljer sig något.

Skrivet av Monarchy:

Fotografier säger dock inte mycket in det inte är i studio miljö eller bara neutralt ljussätta med korrekt vitbalans. Annars kan man lätt bli lurad

Skickades från m.sweclockers.com

Hur ofta när man köper chassis i andra sammanhang har det vart just det, ex. Studio bilder.
De är väl alltid bilder likt de som presenteras i webbshoppen.

Jag tror man får gå på magkänslan eller göra som basse köra uteslutningsmetoden. Men tror defintivt att man blir utan i första leveransen om man vill vänta på fler bilder.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Kör på det säkra kortet. Det bleven Ash, Medium top-hat med ketchup.

Permalänk
Medlem

Jag har ständigt haft och har fortfarande stort förtroende för LOUQE, samtidigt är tystnaden från
@PaChalski oroväckande då senaste aktivitet på officiella kontot hos SWEC var den 31 maj.

Vore betryggande med en uppdatering gällande de backare som har valt färg etc på ett korrekt vis, och hur tidsplanen ser ut framledes med leverans osv.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag har ständigt haft och har fortfarande stort förtroende för LOUQE, samtidigt är tystnaden från
@PaChalski oroväckande då senaste aktivitet på officiella kontot hos SWEC var den 31 maj.

Vore betryggande med en uppdatering gällande de backare som har valt färg etc på ett korrekt vis, och hur tidsplanen ser ut framledes med leverans osv.

Mvh

Jag tar ett litet break från fotbollen och vilar pulsen och fliker in här

Jag tycker det är väldigt dålig respons och svar den senaste tiden i den här tråden. All förståelse för att man säkert har 1000 saker att tänka på och det är för få timmar på dygnet. Men... Med tanke på att chassit (så vitt jag förstår) har utvecklats ifrån oss medlemmar här inne via feedback osv till största del, så är det anmärkningsvärt att man inte tar 5 min kolla upp flödet här inne.

Är många frågor som folk vill ha svar på.
@PaChalski
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jag tar ett litet break från fotbollen och vilar pulsen och fliker in här

Jag tycker det är väldigt dålig respons och svar den senaste tiden i den här tråden. All förståelse för att man säkert har 1000 saker att tänka på och det är för få timmar på dygnet. Men... Med tanke på att chassit (så vitt jag förstår) har utvecklats ifrån oss medlemmar här inne via feedback osv till största del, så är det anmärkningsvärt att man inte tar 5 min kolla upp flödet här inne.

Är många frågor som folk vill ha svar på.
@PaChalski
Skickades från m.sweclockers.com

Skrota Slack, förstår inte syftet med det, och uppdatera Kickstarter-feeden istället. Vill man ha feedback krävs en mer inarbetad plattform. Jag hade aldrig hört talas om Slack innan det här projektet och har inte tid för ännu fler registreringar och hålla koll på ytterligare ett flöde.

Kickstarter-uppdateringar når ju alla backers, så det är minsta gemensamma nämnaren. Om man sedan vill vara aktiv på flera plattformar skulle jag tro att SC står för lejonparten av alla ursprungliga backers, jämfört med andra forum/flöden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Skrota Slack, förstår inte syftet med det, och uppdatera Kickstarter-feeden istället. Vill man ha feedback krävs en mer inarbetad plattform. Jag hade aldrig hört talas om Slack innan det här projektet och har inte tid för ännu fler registreringar och hålla koll på ytterligare ett flöde.

Kickstarter-uppdateringar når ju alla backers, så det är minsta gemensamma nämnaren. Om man sedan vill vara aktiv på flera plattformar skulle jag tro att SC står för lejonparten av alla ursprungliga backers, jämfört med andra forum/flöden.

Jo iofs. Men med tanke på hans tidigare frekventa aktivitet här inne så har man ju vant sig vid uppdateringar, att sen bara ha ett uppehåll på snart 1 månad blir bara konstigt tycker jag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jo iofs. Men med tanke på hans tidigare frekventa aktivitet här inne så har man ju vant sig vid uppdateringar, att sen bara ha ett uppehåll på snart 1 månad blir bara konstigt tycker jag.

De mår väl fint på nån båt i medelhavet nu. 2 millar räcker till en skaplig semester

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

De mår väl fint på nån båt i medelhavet nu. 2 millar räcker till en skaplig semester

Beror nog på vilken båt man köpt
Men jo, kan ju också vara så enkelt som du säger att han tagit lit ledigt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag kan meddela att de inte är speciellt frekventa på Slack heller...

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

En vecka gammal post på Twitter, så någon aktivitet är det.

https://twitter.com/LouqeSweden/status/1008333574200811520

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

Sökte lite i tråden här samt på YouTube/Kickstarter efter äldre bilder på chassit och hittade följande som kan vara till hjälp för de som inte valt färg än (de har förmodligen gjort några ändringar på färgerna men detta bör ge ett hum om vad man får hem):

Limestone

https://www.youtube.com/watch?v=aUrhcovJZss&feature=youtu.be&...

Ash Grey

Långt ifrån ideala bilder (samt inga på Pangea) men det är något vi får jobba med helt enkelt!

Själv är jag lite split mellan Ash Grey och Limestone. Har just nu ett silver NCASE M1 och kan tänka mig att Limestone blir lite vitare, men Ash Grey ser ju riktigt bra ut den också (speciellt sett till varianten JayzTwoCents fick, se bilderna ovan)!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Geeks Gaming

Tog det säkra som många och valde Ash, var själv lite sugen på silver/aluminium men tror båda blir riktigt bra, tror produktionen tagit längre tid än vad de själva trodde och därför saknas bilder på de färdiga färgvalen. Såg något om att de gjort ash lite ljusare än vad vi först såg den som, gissar att det JayZTwoCent fick var just den varianten. Det ser iaf bra ut hoppas bara de produktionen går bra och att de kommer igång. Byggde nyligen om vanliga datorn med itx moderkort och noctua kylaren så är det ännu enklare att komma igång med Ghost sen

Permalänk
Medlem

@serdyllon: Sverige och USA låg högst på listan bland de som backat kickstartern, så det är väl SweC samt något amerikanskt/internationellt SFF-forum som varit mest involverade i projektet.

Permalänk
Medlem

Hur vet jag om jag gjort ett felval vid beställning? Ska jag gå in på gamla länken och göra en till beställning?

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |