Fel sker. Framförallt med start-ups. Viktigare att se hur företag hanterar fel än att något annat.
Ja, fast det är väl just det som är saken? Det sköts inte snyggt.
Ovan här har vi någon som har mailat dom angående att byta leveransadress, inget svar.
Här har vi två grejor jag har fått feedback på:
@BasseBaba vi söker dem under dagen för att höra med dem hur möjligheterna ser ut.
Detta var alltså angående demo-chassin hos Webhallen för att kunna se innan färgval.
Det har gått ungefär en månad sedan det inlägget, ingen återkoppling.
Bra spaning, låt oss fundera lite på detta och återkomma med en lösning.
Detta var angående att jag påpekade problemet med leverans i juli, återigen nästan en månad senare, ingen återkommen lösning.
Tycker du det är snyggt skött? Är ju just exakt det här jag är sur på, det kommer problem efter problem efter problem och det är famejfan aldrig en snygg lösning.
Vidare, återigen, "jobbigt" att ha rätt så ofta:
Hittar inte så jag kan citera, men någon här i tråden svarade mig:
"Bassebaba chilla, du kommer få göra dit färgval, vad spelar det för roll? Produktion är ju inte förens i juni.", när jag var trött på att färgvalet drog ut på tiden.
Men det var ju just exakt detta, nu har det uppkommit problem med färgvalen. Hade färgvalen gjorts tidigare så hade med lite tur problemen upptäckts tidigare.
Det är ALDRIG, ALDRIG bra att göra skit "last minute", (förutom när vi snackar LEAN, men gå gäller det att man är kapabel till att klara av LEAN).
Marginaler.
Jag sitter ju inte och säger det jag säger för jag tycker det är kul, jag säger det med runt 20 års erfarenhet i ryggen.
Jag förstår att detta är Kickstarter. Jag förstår att oväntade saker händer. Men min högst personliga ANALYS är att dom både tagit sig vatten över huvudet, saknar viss kompetens i teamet, samt verkar vara kraftigt underbemannade. Dessa saker -borde- man ha kunnat identifiera, och framförallt nu när skit har skitit sig dom senaste typ 3-4 månaderna, försökt göra nått åt.
Försökt vaska fram en dedikerad community-manager/kundtjänst t ex.
Edit: Testade lite själv nu, frågorna är många:
1) Länken jag fick för att göra mitt färgval, fungerar nu igen. Lixom. Wtf? Jag har ju redan gjort mitt val, varför funkar länken och låter mig gå in och göra en ny order?
2) Hur "loggar" man in? Går man hit https://louqe.myshopify.com/ så verkar det ju halvtrasigt?
Hur gör man alltså för att logga in, se & ändra sin order?
Jag tror att (1)+(2) i kombination har lett till att folk som velat göra ÄNDRINGAR i sin order helt enkelt har slutat med en ny order...