Ghost S1 - prestanda, format, community

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Gheyrippir:

Fel sker. Framförallt med start-ups. Viktigare att se hur företag hanterar fel än att något annat.

Ja, fast det är väl just det som är saken? Det sköts inte snyggt.
Ovan här har vi någon som har mailat dom angående att byta leveransadress, inget svar.

Här har vi två grejor jag har fått feedback på:

Skrivet av PaChalski:

@BasseBaba vi söker dem under dagen för att höra med dem hur möjligheterna ser ut.

Detta var alltså angående demo-chassin hos Webhallen för att kunna se innan färgval.
Det har gått ungefär en månad sedan det inlägget, ingen återkoppling.

Skrivet av PaChalski:

Bra spaning, låt oss fundera lite på detta och återkomma med en lösning.

Detta var angående att jag påpekade problemet med leverans i juli, återigen nästan en månad senare, ingen återkommen lösning.

Tycker du det är snyggt skött? Är ju just exakt det här jag är sur på, det kommer problem efter problem efter problem och det är famejfan aldrig en snygg lösning.

Vidare, återigen, "jobbigt" att ha rätt så ofta:
Hittar inte så jag kan citera, men någon här i tråden svarade mig:

"Bassebaba chilla, du kommer få göra dit färgval, vad spelar det för roll? Produktion är ju inte förens i juni.", när jag var trött på att färgvalet drog ut på tiden.
Men det var ju just exakt detta, nu har det uppkommit problem med färgvalen. Hade färgvalen gjorts tidigare så hade med lite tur problemen upptäckts tidigare.
Det är ALDRIG, ALDRIG bra att göra skit "last minute", (förutom när vi snackar LEAN, men gå gäller det att man är kapabel till att klara av LEAN).
Marginaler.

Jag sitter ju inte och säger det jag säger för jag tycker det är kul, jag säger det med runt 20 års erfarenhet i ryggen.
Jag förstår att detta är Kickstarter. Jag förstår att oväntade saker händer. Men min högst personliga ANALYS är att dom både tagit sig vatten över huvudet, saknar viss kompetens i teamet, samt verkar vara kraftigt underbemannade. Dessa saker -borde- man ha kunnat identifiera, och framförallt nu när skit har skitit sig dom senaste typ 3-4 månaderna, försökt göra nått åt.
Försökt vaska fram en dedikerad community-manager/kundtjänst t ex.

Edit: Testade lite själv nu, frågorna är många:
1) Länken jag fick för att göra mitt färgval, fungerar nu igen. Lixom. Wtf? Jag har ju redan gjort mitt val, varför funkar länken och låter mig gå in och göra en ny order?
2) Hur "loggar" man in? Går man hit https://louqe.myshopify.com/ så verkar det ju halvtrasigt?
Hur gör man alltså för att logga in, se & ändra sin order?

Jag tror att (1)+(2) i kombination har lett till att folk som velat göra ÄNDRINGAR i sin order helt enkelt har slutat med en ny order...

OBS! Mina inlägg ska, där applicerbart, ses som mer allmänt filosoferande och avspeglar långt ifrån alltid min personliga åsikt i frågan. Sådär, nu slipper vi personpåhopp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av BasseBaba:

Ja, fast det är väl just det som är saken? Det sköts inte snyggt.
Ovan här har vi någon som har mailat dom angående att byta leveransadress, inget svar.

Det är möjligt att det inte sköts snyggt. Jag har inte försvarat Louque på något sätt. Tolkade du det så har jag varit otydlig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av NaturMackan:

En ärgad Ghost 100 år senare, i sann Fallout stil, måste se ganska episk ut.

Svågern jobbar med CNC och har lovat att fixa ett chassi i materialet Cortén. I slutändan kommer jag nog beställa ett chassi för att få alla kablar, knappar osv så jag slipper meck där, men tror det kan bli riktigt bra

A4-SFX v2 | Intel Core i3 8350K | ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING | Titan Xp Galactic Empire Edition | HyperX 32Gb DDR4 2133Mhz | Acer X34P | Razer Lancehead | Apple Magic Keyboard Numpad Space Gray | Steelseries Wireless H

Gallerier om Star Wars och välgörenhet:
Klicka här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017
Skrivet av dix_xib:

Svågern jobbar med CNC och har lovat att fixa ett chassi i materialet Cortén. I slutändan kommer jag nog beställa ett chassi för att få alla kablar, knappar osv så jag slipper meck där, men tror det kan blir riktigt bra
http://static.flickr.com/2351/2223450194_f357bf882b.jpg

Det hade varit riktigt snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

@BasseBaba, håller med om att webbformuläret för produkt- & färgval är/var riktigt uselt. Tar man fram ett sådant så MÅSTE man göra allt man kan för att minimera risken för felaktiga val, annars kommer det alltid att uppstå problem, utan undantag.

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016

Jag hittar inte någon deadline på färgvalen (hade verkligen uppskattat några bilder på de olika färgalternativen), så jag har medvetet avvaktat att välja färg eftersom det tidigare lät som att det skulle dyka upp bilder. Någon som vet om det finns något sagt datum? Har själv inte varit aktiv på slack så det kanske finns något sagt där?

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av pback:

Jag hittar inte någon deadline på färgvalen (hade verkligen uppskattat några bilder på de olika färgalternativen), så jag har medvetet avvaktat att välja färg eftersom det tidigare lät som att det skulle dyka upp bilder. Någon som vet om det finns något sagt datum? Har själv inte varit aktiv på slack så det kanske finns något sagt där?

Angående bilder. Det är sagt på slack (5:e Juni) att dom snart kommer få slutgiltiga produktionsexemplar av chassit och därmed också kunna visa upp bilder på de slutgiltiga färgerna. Min gissning är att dom dyker upp vilken dag som helst nu. Rimligtvis kommuniceras det också ut någon deadline för färgval/byte i samband med det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av pback:

Tja, med tanke på att det står såhär i mailet:

”This is causing significant problems for us and is affecting the timeline negatively.”

Samt att enligt Slack, så var det senaste dom sagt att orders ska skeppas/eta 10 juli = ungefär om 20 dagar, så skulle jag säga att det är i grevens tid stt göra sina färgval nu?

Finns nog ingen mening med att vänta längre? Foton och Webhallen verkar ju inte hända?

OBS! Mina inlägg ska, där applicerbart, ses som mer allmänt filosoferande och avspeglar långt ifrån alltid min personliga åsikt i frågan. Sådär, nu slipper vi personpåhopp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av BasseBaba:

”This is causing significant problems for us and is affecting the timeline negatively.”

Samt att enligt Slack, så var det senaste dom sagt att orders ska skeppas/eta 10 juli = ungefär om 20 dagar, så skulle jag säga att det är i grevens tid stt göra sina färgval nu?

Finns nog ingen mening med att vänta längre? Foton och Webhallen verkar ju inte hända?

Ser ingen anledning att göra mitt färgval än när de tydligt sagt att det inte är någon brådska och inte heller angett någon deadline och dessutom sagt att bilder ska komma. Kommer dock bli jävligt pissed om det visar sig att jag missar första leveransen p.g.a. deras usla kommunikation...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av BasseBaba:

En bättre beskrivning: "Our lack of, and very confusing, communication in combination with the change of all the colours the same day that we started production, has affected the timeline negatively. And also our selection form sucked. We are sorry..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

@PaChalski Kommer det komma nån form av foton eller sätt att se hur färgerna ser ut? När måste man välja? Jag vill inte välja innan man vet hur de ser ut.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Infiniti:

Ser ingen anledning att göra mitt färgval än när de tydligt sagt att det inte är någon brådska och inte heller angett någon deadline och dessutom sagt att bilder ska komma. Kommer dock bli jävligt pissed om det visar sig att jag missar första leveransen p.g.a. deras usla kommunikation...

Skrivet av byskebon:

En bättre beskrivning: "Our lack of, and very confusing, communication in combination with the change of all the colours the same day that we started production, has affected the timeline negatively. And also our selection form sucked. We are sorry..."

Håller med er till 100%. Men som ni är inne på så får man nog ta det säkra för det osäkra.
Sjukt att som ni säger, dom gör bort sig gång på gång, men sen var det _kunderna_ som gjort felaktiga val som sinkr produktion. Right.

Inte för att det är er till hjälp kanske, men jag valde med uteslutningsmetoden...
Silver är inget för mig, grön känns för risky -> Ash

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Hänger jag med rätt nu. Om jag inte har valt färg och top-hat. Kommer jag då att få mitt chassi senare? Eller skickas alla chassin samtidigt för de som har valt?

Vad händer om jag bestämmer mig idag, då lär jag få mitt chassi i första "batchen" antar jag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Freffo:

Hänger jag med rätt nu. Om jag inte har valt färg och top-hat. Kommer jag då att få mitt chassi senare? Eller skickas alla chassin samtidigt för de som har valt?

Vad händer om jag bestämmer mig idag, då lär jag få mitt chassi i första "batchen" antar jag?

Pga dålig kommunikation från louqe så vet ingen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

@wasprocker: Okej! Tack för ett direkt svar.

Vill själv se fotografier så jag får en uppfattning om hur chassit ser ut. Renderingar säger inte så mycket. Speciellt färger då de alltid skiljer sig något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av Freffo:

Vill själv se fotografier så jag får en uppfattning om hur chassit ser ut. Renderingar säger inte så mycket. Speciellt färger då de alltid skiljer sig något.

Fotografier säger dock inte mycket in det inte är i studio miljö eller bara neutralt ljussätta med korrekt vitbalans. Annars kan man lätt bli lurad

i7 950 | Corsair A50 | ASUS STRIX GTX 960 4GB | 12GB Corsair DDR3 1600MHz | ASUS Sabertooth X58 | Crucial MX100 512gb | Fractal Design R3 | EVGA SUPERNOVA G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Freffo:

Skrivet av Monarchy:

Fotografier säger dock inte mycket in det inte är i studio miljö eller bara neutralt ljussätta med korrekt vitbalans. Annars kan man lätt bli lurad

Hur ofta när man köper chassis i andra sammanhang har det vart just det, ex. Studio bilder.
De är väl alltid bilder likt de som presenteras i webbshoppen.

Jag tror man får gå på magkänslan eller göra som basse köra uteslutningsmetoden. Men tror defintivt att man blir utan i första leveransen om man vill vänta på fler bilder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Kör på det säkra kortet. Det bleven Ash, Medium top-hat med ketchup.