Permalänk
Medlem

Slutat handla onödiga prylar, har börjat bruka mina saker tills de inte går att laga, senaste köp var nytt 2.1 system till datorn efter att ha limmat ihop högtalarna och subwoofern (råkade tappa den 😂) men de blev aldrig 100%

Men visst jag väntar på paket.. 10kg kattmat från Tyskland, nästan halva priset jämfört med fysiska butiker i Sverige för samma foder

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

100st 12mm stålkulor.

Ska användas som rullager i den numera defekta snurrplattan till min gamla reclinerfotölj.

Permalänk
Medlem

Skor, t-shirt och ankelsockar från HM.
TERTIAL skrivbordslampa från IKEA som jag ska göra om till mikrofonarm.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

Väntar på speciell HP ATX-nätdelskabel som jag har väntat 5 månader på nu,
Även en NASA affish från USA som också handlar om ungefär samma period. Båda varorna har kommit till arlanda och registrerats som mottagna enligt postnord, men av någon anledning så blir dessa produkter bortslarvade, trots betala tull-extra moms avgifter.

Så ini helvete trött på alla saker som bara försvinner och ingen vill ta ansvar för, de finns ju uppenbarligen någonstans men kommer aldrig fram..

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Ett paket snus,som vanligt 😋

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

@Oliver91: Nåt tips på butik för kattmat? (har ingen katt men tänkte det kanske finns hundmat också)

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av macmann1:

@Oliver91: Nåt tips på butik för kattmat? (har ingen katt men tänkte det kanske finns hundmat också)

http://www.zooplus.se/

Väntar på mat från ovanstående, eventuellt till mig själv också om pengarna tar slut.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

http://www.bitiba.se köper jag ifrån men kolla zooplus också.

Det fodret jag köper är 20kr billigare på bitiba + billigare frakt än zooplus men jämför innan köp

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Väntar på en AM4 bracket till en liten Cryorig C7 kylare. Köpte kylaren till en kompakt ny ryzen gaming maskin, men då netonnets lager inte verkar vara det mest uppdatterade hade kylaren max stöd för AM3+... Cryorig var dock väl villiga att skicka en ny bracket från ett av sina lager. Hoppas den snart dyker upp!

Visa signatur

*Lite överklockade Ryzens och Xeons.
*R9 kort som alltid brinner upp, men måste ju värma huset på något sätt!
*Custom 3D printad kina & EKWB loop med tillhörande hemförsäkring för vattenskador.

Permalänk
Medlem

Får förhoppningsvis ett par av Lundhags Vandra Mid idag. Får hoppas att modellen passar, har en månad på mig att gå in dem innan semestern börjar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Jag gick faktiskt in på Amazon.de efter jag såg era inlägg och där var vårat kattfoder(Royal Canin) på rea med fri frakt!

Så sparade 150kr kontra zooplus t ex

Permalänk
Medlem

[quote postid="17445214" userid="64917" name="RPGWiZaRD"]
Audeze Mobius Planar Magnetic (gaming) headset med inbyggd headtracking och room emulation med bl.a bluetooth (LDAC) stöd. Phew! mycket teknik i en hörlur
Länk: https://www.indiegogo.com/projects/mobius-immersive-cinematic...
https://preview.ibb.co/hFL5h8/Audeze_Mobius_stor.png

Men dom verkar bara finnas i stängda varianter. Kanske svårt att klämma in all teknik med öppen design. Sen är det onödigt med så Planar Magnetic på ett trådlöst headset men det ser ut som att man kan koppla in sladd.

Permalänk
Medlem

Väntar på en hög 74xxx serie demultiplexer, väntat extremt länge på dem dock sedan jag betalade importavgift från post nord.

Följande T-shirt från qwertee:

En Boxad C64.

Två stycken 1541 Diskdrives

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Just nu väntar jag på 1 paket Mobile Fidelity Original Inner Sleeves, 50st.
Nya sleeves för LP-skivor.

Visa signatur

Fractal Design North | Gigabyte B650 Aorus Elite AX Ice| MSI GeForce RTX 4080 Super

7800X3D | Noctua NH D15S | 32GB DDR5 6000MHz CL30 | M.2 NVME 2000gb | | Corsair RM850X

Fidelio X2 | Sennheiser HD 58X | Mayflower ARC | Vortex Pok3r | Logitech G Pro Wireless | Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

En 24 kg kettlebell.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Väntar på cykeldelar från Tyskland, skulle varit här Torsdagen innan midsommarafton men det hann dom antagligen inte med och tog helg.
I Postnord appen står det fortfarande bara försenad transport, vi får väl se om det kommer idag eller inte.

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Medlem

Väntar på lite ljuddämpar foam skivor jag beställde från ebay skickas från HK. Så har misnt 14 dagars väntan kvar väntat i 4 redan och inte lämnat Kina än om jag förstår rätt

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk

Väntar på en Scott Sub Cross 20-cykel, Synology DS218+ NAS med 2st WD RED 6gb diskar samt nya Corsair K70 MK.2! Spännande

Permalänk
Skribent

Väntar på lite gott och blandat

Till mig själv: En HDD vagga + ribbbon-kabel för 2.5" disk samt ett moderkort för en laptop.
Till min bättre halva: Parfym, presentkort, doftljus & skurmedel.
Småttingarna: "Lite"(40L) sand, ny låda, vattenfontän samt torrfuder/blötmat.

Knepet med att (få) handla leksaker åt sig själv är att samma summa lär gå till sambon/hushållet

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

Fick för mig att jag ska ta MC kort

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Väntar på lite skins till både min macbook och min S9+ från Slickwraps. Har varit längre på postnords lager och skräpar än vad det tog Slickwraps att skicka iväg det och USPS att frakta det hit till Sverige. Legat ca 6 arbetsdagar. Och detta trots att jag betalade avgiften mer eller mindre en timme efter att det blev möjligt.

Vill minnas att förut när jag beställda från utanför EU så fick (när man hade "otur") jag en faktura i efterhand alternativt att jag betalade när jag hämtade ut paketet. Stämmer detta eller är det bara jag som minns helt fel?

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Ett gäng batterier som postnord verkar ha slarvat bort, beställdes för 2½ vecka sen och skickades dagen efter beställningen gjordes.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@micke7406: Mysigt mysigt! Glöm ej tillbehören Såsom Gel-skin osv (Hållarna är ett måste om du inte köper trådlöst )
https://i.imgur.com/u1fLBiU.png

Lite vattenflaskor, de 2 första jag testade sprack under Dreamhack -:-

https://i.imgur.com/IXBLOKI.png

Tack för tipset .

Permalänk
Avstängd

Väntar på bland annat Shure SM58LC och Audient iD14 från Thomann. Tyvärr är postnord sega som en jäkligt gammal kola. Paketet var i Sverige i torsdags (ca 2-3 km från där jag bor för övrigt), fortfarande så har paketet inte kommit till ett utlämningsställe.
De verkar helt enkelt inte veta vad de bör göra med paketen. Fick den här underbara notisen idag (trots att det inte är hemkörning eller liknande inkluderat i frakten):
2018-06-25 12:14
Malmö Norra Sweden Delivery was not possible. The recipient will get a notification with information on where the shipment item will be available for collection.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

@Derox: ska nog fan också beställa en sån kub XD as nice ju

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk
Medlem

+ högtalarkabel + subwooferkabel

Permalänk
Avstängd

Väntar på en sak från Kina, betalade 75:- i avgift och då moms på 8 Kr och 12 öre.

Allt betalades 1 April, men ingen på Postnord har den minsta aning om var det är sedan dess.

Jobbar nu med avsändaren, enligt Postnord måste en omsändning vara tydligt märkt med "ERSÄTTNINGSVARA TULL OCH MOMS BETALD", detta för att slippa betala Postnord´s avgift varje gång det försvinner.

Kan ju försvinna fler gånger än en, som Postnordanställd jag pratade med, ingen läser vad det står på paketen, allt sköts av maskiner och paket hamnar fel hela tiden.

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

supplements får iherb landa i Sverige den 9:e. Har inte sett röken av dem sen dess... skulle ha betalat några dollar extra för DHL.

Permalänk
Inaktiv

Sitter och väntar på en steamlink som ja passade på att beställa nu när den bara kosta 2euro+frakt.
Ska bli skoj att se hur bra det funkar i hemmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon239600:

Sitter och väntar på en steamlink som ja passade på att beställa nu när den bara kosta 2euro+frakt.
Ska bli skoj att se hur bra det funkar i hemmet.

Steamlinken fungerar fint. Steam controller är en riktig killer, olik alla andra controllers, den passar fint till linken.

Själv väntar jag på paket med:

För det fina priset 2222 kr.