Permalänk
Medlem

AKG N90Q köpråd?

Hej jag kan få ut dessa för runt 6k via jobbet och undrar om det är värt eller om jag bör lägga dom pengarna på något bättre?

Permalänk
Medlem

Alla tester på nätet talar väl för dem förutom priset och nu när du fått en kanondeal på dem är ju det inte ett lika stort bekymmer.
Har du någon bra setup för dem? Nu har ju den en egen DAC så de driver bokstavligen sig själv men för att maximera lurarnas potential behövs nog en hörlursförstärkare.

Sist vad tycker du? kostar ju en del och sen är det ju upp till hur mycket du uppskattar dem

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

@Fuskobot: Jag har ingen speciell setup, just nu har jag SteelSeries H Wireless.
Vad skulle du rekommendera för hörlursförstärkare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Alla tester på nätet talar väl för dem förutom priset och nu när du fått en kanondeal på dem är ju det inte ett lika stort bekymmer.
Har du någon bra setup för dem? Nu har ju den en egen DAC så de driver bokstavligen sig själv men för att maximera lurarnas potential behövs nog en hörlursförstärkare.

Sist vad tycker du? kostar ju en del och sen är det ju upp till hur mycket du uppskattar dem

Lolwut, tror du att du kör en USB kabel från datorn till hörluren, RCA/AUX från hörluren till en amp och sedan AUX tillbaka till hörluren?
Självklart har den en inbyggd DAC+AMP.

Permalänk
Medlem

@xerno: Om du inte ska ha dess brusreducering / andra DSP saker så är den inget särskilt.
För 6k kan du få mycket bra saker för desktop.

Permalänk
Medlem

@Sinery: vad har du för tips. Dom jag använder nu funkar men ljudet känns inte levande samt att dom är open back. Vill gärna ha något som stänger ut ljud.

Permalänk
Medlem

@xerno: M1060C. Vete tusen hur dom är att få i Sverige, finns inte på Amazon ännu.