Vad ska ni göra ISTÄLLET för att kolla fotboll? (Sverige - Schweiz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Har en känsla av att de som beskriver fotboll ”som 22 pojkar som jagar en luft i en läderboll” inte direkt är några atleter.

Till skillnad från de som sitter hemma och trycker chips, dricker öl och skriker på sin TV.

Permalänk
Medlem

Sverigematcherna kolla jag ju men dom andra är inte så intressanta.
Jag ska bygga en sådan här med grabben.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Tog hand om mina förkylda dotter på 1månad och lirade lite Baldurs Gate EE.
Rätt ok eftermiddag, minus att jag själv börjar bli sjuk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Något annat som är positivt med VM är också att det driver upp försäljningen av nya och större TV-apparater. Det öka produktionen och får ner den enskilda kostnaden på de nya teknikerna (OLED).

dvs det blir billigare att köpa en OLED-TV när jag har fått tummen ur

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Det är ju absolut bäst med fotboll/hockey-VM!

Det är då man passar på att storhandla, klippa sig, gå till Apoteket och alla andra tråkiga saker där det i vanliga fall alltid är massa jobbiga människor som är i vägen.
Förra matchen gick jag till frisören, helt tomt

Apropå ingenting, tänk om man kunnat hitta ett ställe som tar 200kr för en klippning. 400+ tycker jag är rena rama rånet, speciellt när det bara tar 20 min att klippa mitt hår.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Hatar spott gör som jag bruka göra sitta och chilla framför dator och dricka massa läsk spela och se på film.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Jobbade...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Proffsmoddare

Jag var i verkstan och fixade med bilen, blir nog samma nästa match med.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Köpte Zoo Tycoon på Xbone till sambon, så där är det upptaget.

Ska ta och fortsätta mitt "fågelhusbygge" i 3D-skrivaren och sedan dra till gymmet och svettas.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Ni vet att Sverige gick vidare va?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Jag kollade en replay av en Supreme Commander-match på tuben med ljudet på mute. För jag lyssnade givetvis på fotbollsmatchen på radio

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Misär att ha ett jobb där man inte helt enkelt kan säga att man går hem för att titta på matchen. Varje gång någon säger att de måste fejka sjukdom för att gå hem så blir man påmind om att aldrig jobba så igen.

Nu har jag turen att kunna styra rätt mycket över mina arbetstider själv, men ja, förstår vad du menar.

Å andra sidan, känns ohållbart att stänga ner produktionen bara för att linepersonalen vill åka hem och kika på fotboll, världen stannar inte upp bara för att det är VM.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@tBiorrith:
Grattis ska ni ha!

Tack så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Apropå ingenting, tänk om man kunnat hitta ett ställe som tar 200kr för en klippning. 400+ tycker jag är rena rama rånet, speciellt när det bara tar 20 min att klippa mitt hår.

Jag klipper mig för 150:- + var 10e gratis.

Nu är det inte heller en posh hårsalong iofs.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Det har aldrig varit några problem för mig att inte kolla på VM. Har ingen TV Jag kollar in målen på scoreboard (resultatsida) istället så slipper jag vänta på när målen ska komma. Jag bruka försöka göra egna stryktipssystem som jag lägger ut på sharps

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Vet inte när matchen är men sitter väl och klickar runt på olika sidor på webben, spelar eller kollar på Netflix:D

Permalänk
Medlem

Att sitta inne och glåma på en TV när det är högsommarvärme gör jag inte, jag jobbar hellre även om jag skulle få se matcherna på arbetstid. Igår klippte jag gräset iaf.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Proffsmoddare

Detta VM är första gången jag tittat fotboll på bra länge, tycker det är en ganska händelselös sport och stör mig enormt på allt filmande, är däremot en stor hockey-fantast där man faktiskt får röra varandra och buffla lite.

Men, detta VM tycker jag ändå varit lite spännande att följa för Sverige har äntligen börjat spela lagspel och inte bara försöka få bollen till Zlatan. Sen har jag många bekanta som tittar så då blir de mera en umgängesgrej, äta lite grillat, dricka lite pilsner.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Inaktiv

@frong: Jag tar hellre lite högre priser än att sponsra svartjobb / knarkhandel, men det kanske bara är jag.

@Mocka: Där jag bor finns det ofta möjlighet att köpa "putsning" för runt 150 när en hel klippning kostar runt 400. Bra för oss som kör lite kortare klippta sidor som behöver snyggas till oftare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tBiorrith:

Vara hos min bebis på BB

Välkommen till föräldralivet. Se till att hålla toaletten i bra skick. Det är din enda frizon du kommer ha i några år framöver.

Have fun!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

@frong: Jag tar hellre lite högre priser än att sponsra svartjobb / knarkhandel, men det kanske bara är jag.

Tror du jag kan betala extra och få en joint istället för en kopp kaffe under klippningen?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon81912:

@frong: Jag tar hellre lite högre priser än att sponsra svartjobb / knarkhandel, men det kanske bara är jag.

@Mocka: Där jag bor finns det ofta möjlighet att köpa "putsning" för runt 150 när en hel klippning kostar runt 400. Bra för oss som kör lite kortare klippta sidor som behöver snyggas till oftare.

Vart nämndes de att de var svartjobb?

Jag klipper mig också för runt 200kr, varit nöjd varje gång.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Inaktiv

@frong: Om du vet hur du frågar är det nog inga problem

Skrivet av C4B12:

Vart nämndes de att de var svartjobb?

Om du kan köra en hel klippning på 45 - 60 minuter för 150 kronor står inte allt rätt till. Antingen jobbar personalen ideellt (föga troligt), tvättar pengar (mer troligt) eller så stoppar de helt enkelt pengarna rakt ner i fickan och jobbar svart (mycket troligt).

Jag säger inte emot att man inte kan vara nöjd med klippningen, oavsett vilken arbetsform man kör kan man ändå vara en bra frisör.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anon81912:

@frong: Om du vet hur du frågar är det nog inga problem

Om du kan köra en hel klippning på 45 - 60 minuter för 150 kronor står inte allt rätt till. Antingen jobbar personalen ideellt (föga troligt), tvättar pengar (mer troligt) eller så stoppar de helt enkelt pengarna rakt ner i fickan och jobbar svart (mycket troligt).

Jag säger inte emot att man inte kan vara nöjd med klippningen, oavsett vilken arbetsform man kör kan man ändå vara en bra frisör.

Brukar ta max 15min när jag klipper mig så kan nog ha mycket med de att göra isåfall.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Inaktiv

@C4B12: Ja det låter mer rimligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

"Sorry, akuten är stängd ett tag, Sverige spelar"

Skrivet av Krabbtumme:

Nu har jag turen att kunna styra rätt mycket över mina arbetstider själv, men ja, förstår vad du menar.

Å andra sidan, känns ohållbart att stänga ner produktionen bara för att linepersonalen vill åka hem och kika på fotboll, världen stannar inte upp bara för att det är VM.

Haha, jag är medveten om att det finns ställen där det kan vara svårt att gå ifrån. Jag har haft sådana och vill verkligen bara inte ha det igen, även om det kanske var att ta i att kalla det misär. Jag gillar fotboll, tycker det är kul att jag har möjlighet att se matcherna, men världen rasar inte om jag skulle missa någon.

Å andra sidan tycker jag det verkar som många på kontor som inte borde ha några problem att flytta de arbetstimmarna till annan tidpunkt verkar ha svårt att lämna också. Det är ju i så fall bara ogint av arbetsgivaren och inte heller en arbetsplats jag skulle stanna länge på.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Har en känsla av att de som beskriver fotboll ”som 22 pojkar som jagar en luft i en läderboll” inte direkt är några atleter.

Bryr mig inte särskilt mycket om klubbfotboll men VM/EM njuter jag av. Riktigt bra detta år och några otroliga prestationer. Att lilla Sverige kommit såhär långt är en riktig bedrift.

Skickades från m.sweclockers.com

Aj, nu tog jag nästan åt mig.
Men menar du att bara för att man är ointresserad av fotboll så måste man vara en tjock soffpotatis?
Du vet att det finns andra sporter och att fotboll är den nästa största sporten i Sverige (ridsport är större).
Själv är jag kampsportare (med ett EM-guld bakom mig).
Så dra inte alla fotbollshatare över samma kant.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Avstängd

Game of Thrones marathon, blir väl 3-4 avsnitt per dag (återhämtar mig från flunsan)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Spela Pubg!

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

"Vad ska ni göra ISTÄLLET för att kolla fotboll?"
Problemet med frågan är att jag som inte är intresserad av fotboll inte heller vet när de spelar diverse matcher. Senaste matchen fick jag höra om efter att den har varit.

Så jag planerar inte in något speciellt utan lever som vanligt.
Typ lite som när melodifestivalen går på tv.

Skickades från m.sweclockers.com