ASUS ROG Centurion True 7.1 Headset - uppdatera Firmware och Software

Permalänk
Inaktiv

ASUS ROG Centurion True 7.1 Headset - uppdatera Firmware och Software

Tja!

Jag skulle vilja rekommendera alla som köpt ROG Centurion 7.1 headset att uppdatera både firmware och mjukvaran om man inte redan gjort det.
Framför allt ljudkvalitén på Mikrofonen förbättras och öppnar upp för bättre justering av noise gate. Rekommenderar även att prova ändra noise gate nivån för att hitta bästa nivån för din gaminghörna.

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/Accessory/Headset/ROG71_MCU1...

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/Accessory/Headset/ROG71_Setu...

Permalänk
Avstängd

Har kvalitén på micken förbättras något mer?

Är sugen på att köpa ett men vill gärna att mina polare ska höra vad jag säger Speciellt i denna prisklass.

@Asus.David

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv

@Lagerlöf:
Hej!

Nej, ingen ny Firmware efter den som är släppts.
Det jag själv märkt efter att testa runt med detta headset är att det är "Noise Gate'n" som är dåligt förinställd. Problemet är att mjukvaran bryter av ljudet alldeles för ofta. Så att reducera Noise Gaten eller ta bort den helt i mjukvaran hjälper mycket har jag märkt.

Som alternativ har vi även släppt en ny Headset serie som heter ROG Strix Fusion 300/500/700 där vi har använt en ny mjukvara för 7.1 som e riktigt bra. Det är inte ju såklart inte samma sak som ROG Centurion som har 10 separata membran men kanske något att kika in.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asus.David:

@Lagerlöf:
Hej!

Nej, ingen ny Firmware efter den som är släppts.
Det jag själv märkt efter att testa runt med detta headset är att det är "Noise Gate'n" som är dåligt förinställd. Problemet är att mjukvaran bryter av ljudet alldeles för ofta. Så att reducera Noise Gaten eller ta bort den helt i mjukvaran hjälper mycket har jag märkt.

Som alternativ har vi även släppt en ny Headset serie som heter ROG Strix Fusion 300/500/700 där vi har använt en ny mjukvara för 7.1 som e riktigt bra. Det är inte ju såklart inte samma sak som ROG Centurion som har 10 separata membran men kanske något att kika in.

Tack för svar

Sitter på ett G933 just nu så är mest intresserad av steget till riktig 7.1.

Visa signatur

Mr. Scriptman