Grafikkortet dött, hur byta till integrerat?

Permalänk
Medlem

Grafikkortet dött, hur byta till integrerat?

Ja, nu har mitt gamla GeForce kort till slut gett upp, luktar bränd elektronik i hela lägenheten så känner inte direkt för att ge mig på några återupplivningsförsök. Däremot så behöver jag kunna använda min dator för att skriva på och liknande innan jag kan få fram ett nytt kort.

Min CPU har ett integrerat grafikort (eller vad det nu kallas) och jag undrar hur i helvete jag ska få igång det? Är det bara skruva ur det rökta kortet och hoppas?

Allt jag hittar är att byta åt andra hållet eller räknar med att man kan fixa med drivrutiner innan vilket är lite svårt när man inte kan se ett skit.

Anyway, all hjälp uppskattas.

Permalänk
Medlem

Ja, det ska bara vara att rycka ur det trasiga grafikkortet och koppla in skärmen i moderkortet istället. Om du inte själv ställt in något annat i BIOS så ska det integrerade grafikkortet då användas automatiskt. Drivrutiner borde Windows fixa självt.

Permalänk
Medlem

Ja, ta bort ditt grafikkort och koppla din skärm direkt till moderkortet.

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen! Tyvärr visade det sig att det var CPU:n och troligtvis moderkortet som gett upp, så jag får rädda det jag kan och börja spara till nybygge. Men tack iallafall!

Skickades från m.sweclockers.com