Permalänk
Medlem

SweClockers pubträff i Linköping

Har följt senaste tidens diskussioner i några trådar gällande att träffas och njuta av en bit mat och god dryck.
I tråden gällande träffen i Gävle idag så var det även många förutom jag själv som nämnde Linköping (med omnejd).

Skapar därför upp en tråd för att se över ett eventuellt intresse för en pubträff här i Linköping!
Spontant kanske i augusti/september någon gång, beroende på vad som fungerar bäst, vi får se.
Tänker som så att många är tillbaka på jobbet/i studierna, höstkänslorna gör sig påminda.. kanske en pubträff skulle sitta extra fint då.

  • Vad? God mat och dryckeshäng för glada Sweclocker's. Ytterligare aktivitet?

  • Var? Linköping. Ställe och tidpunkt är ej bestämt. Förslag?

  • När?Datum är inte bestämt, förslagsvis augusti/september?

Som sagt, tråden är i första hand för att se över ett eventuellt intresse.
Fyll på med förslag om tid och plats om ni kommer på.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag bor i Gävle, och kommer därmed vara närvarande på den träffen. Men vi har en filial även i Linköping. Man kanske skulle vara tvungen att göra en tjänsteresa ner dit i Augusti då

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Jag bor i Gävle, och kommer därmed vara närvarande på den träffen. Men vi har en filial även i Linköping. Man kanske skulle vara tvungen att göra en tjänsteresa ner dit i Augusti då

Tjänsteresa var det ja. Haha, men det låter bra!

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man flyttade från linkan i årsskiftet, hade gärna deltagit annars.

Hoppas ni väljer ett ställe så folk från norrköping enkelt kan ta sig hem efter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle absolut försöka komma på det!
Smidigt att vara någonstans längs Ågatan eller början på St Larsgatan, typ De Klomp(De har till om med klocka över tågavgångar ) så det är nära till station för folk

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Tråkigt att man flyttade från linkan i årsskiftet, hade gärna deltagit annars.

Hoppas ni väljer ett ställe så folk från norrköping enkelt kan ta sig hem efter

Skickades från m.sweclockers.com

Inget ställe är bestämt än, får se lite vad som föreslås. Som Sonywalk nämner nedan så är De Klomp väldigt nära stationen och har avgångar skyltade (inte för att det är svårt att kolla upp, men alltid ett litet plus för de som ska resa ).

Skrivet av Sonywalk:

Skulle absolut försöka komma på det!
Smidigt att vara någonstans längs Ågatan eller början på St Larsgatan, typ De Klomp(De har till om med klocka över tågavgångar ) så det är nära till station för folk

Jo men precis! Vi får se lite vad som föreslås och sen skapar jag en omröstning helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Eftersom @Jacob verkade sköta det så ypperligt i Gävle och att det "inofficiellt" tillsammans med @emilakered ser ut att bli något i Linköping framöver så får vi kanske en ny tråd om det hela.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av MrShizzle:

Eftersom @Jacob verkade sköta det så ypperligt i Gävle och att det "inofficiellt" tillsammans med @emilakered ser ut att bli något i Linköping framöver så får vi kanske en ny tråd om det hela.

Ber om ursäkt att jag råkade kapa ditt initiativ, det är precis sånt här vi vill se mer av! Men då vi fått sån överväldigande respons om just Linköping måste lasset gå dit nästa gång. Hoppas det är okej.

@PlogarN97 Norrköping... Flyttat?! Ha!! De där 5 milen är ju inget, du bor ju praktiskt taget kvar i Linkan. Skämt åsido (jag var dock ganska allvarlig) håller jag med om att ha nära tågstation är en bra idé. Linköping blir liksom "östgötaträffen" rent geografiskt, sen tar det nog ett tag innan vi kör en medlemsträff i mitt och @emilakered hemlän igen. Skyller på att Sverige är stort och avlångt med många platser att avverka!

@Sonywalk Mm... Klompen... Måste var 6 år sen sist, men har bara goda minnen!

@Xyborg Fortsätter det så här blir vi aldrig av med varandra.

Jag pingar alla er i denna tråd när vi offentliggör nästa tillfälle!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Nåt sånt här har jag tänkt på också, även om inte jag orkat ta på mig rollen som drivande.
Klompen ligger ju nära resecentrum som sagt, har väl rätt bra mat också. Däremot är jag osäker på storleken? Kanske minns fel, men är det inte rätt litet? Träffen kanske inte blir jättestor förvisso.

Blir det något och det ligger rätt i tid så är jag på, speciellt om SweC-redaktionen dyker upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobberman:

Nåt sånt här har jag tänkt på också, även om inte jag orkat ta på mig rollen som drivande.
Klompen ligger ju nära resecentrum som sagt, har väl rätt bra mat också. Däremot är jag osäker på storleken? Kanske minns fel, men är det inte rätt litet? Träffen kanske inte blir jättestor förvisso.

Blir det något och det ligger rätt i tid så är jag på, speciellt om SweC-redaktionen dyker upp

Jag bokade in en AW på Klompen i höstas, då var vi 36 anmälda. Är man bara ute i god tid så går det säkerligen att lösa.
Bokade bord med större sällskap brukar vara ett extra klirr i kassan för uteställen/restauranger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Jag bokade in en AW på Klompen i höstas, då var vi 36 anmälda. Är man bara ute i god tid så går det säkerligen att lösa.
Bokade bord med större sällskap brukar vara ett extra klirr i kassan för uteställen/restauranger.

Ah, dåså. Då finns det plats iaf!

Skickades från m.sweclockers.com