Permalänk
Medlem

Kolink Rocket Mini-ITX

Åkte på ett gammalt hederligt LAN i höstas hemma hos ett par gamla gymnasiekompisar och insåg att, fasiken, det var rätt kul. Vill gärna göra om det i framtiden, men det finns ett problem - de bor över 60 mil ifrån mig i dag.

Av någon anledning trodde jag att jag skulle få ner mitt miditower i en trosspackning men det fick bli en IKEA-kasse på tåget, vilket kändes sisådär.

Dessutom är det ca 6 år sen jag senast byggde min rigg förutom grafikkortet, så det kändes som om det var dags.

Bytte jobb nu i våras och fick ut semesterpengarna från förra jobbet, så när de rullade in på kontot så satte jag igång och beställde lite grejer.

Specifikationerna är följande:
Grafikkortet har jag ägt sen 1080-serien släpptes, så den fick helt enkelt följa med i nya datorn.

  • Chassi: Kolink Rocket Mini-itx (Dan Case A4 SFX kopia)

  • CPU: Intel i7 8700K

  • CPU-kylare: Cryorig C7

  • GPU: Geforce GTX 1080 Founders Edition

  • RAM: G.Skill TridentZ RGB 16GB DDR4 3200Mhz

  • Moderkort: ASUS Strix Z370-i Gaming

  • SSD: WD Blue 1TB M.2 + Samsung 970 Evo NVME 500GB M.2

  • HDD: 2x Seagate Barracuda 2TB Laptop 2,5" 7mm slim

  • PSU: Corsair SF600 Gold-certifierad

Besök galleriet här

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt litet bygge! Hur ligger temperaturerna?
Undrar hur stor skillnad det skulle bli med ett grafikkort av vanlig modell och inte blower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rywern:

Mycket trevligt litet bygge! Hur ligger temperaturerna?
Undrar hur stor skillnad det skulle bli med ett grafikkort av vanlig modell och inte blower.

Tack! Ja, det är definitivt smidigare än min förra burk, och samtidigt kraftfullare.
Det enda jag saknar är front audio jack så jag kan separera hörlurarna från högtalarna.

Idle ligger jag på ca 45-50 grader, PSUn skiftar mellan låga RPM och stillastående, som t.ex när man surfar.

När man kör lite tyngre spel ligger jag på ca 70-75 grader.

Körde ett stresstest i Prime95, var uppe på 80-81 grader och vände tillfälligt innan det gick ner till 75 grader igen.
I ett annat forum sa de att processorn thermalthrottlat, men jag fick för mig att det inte borde ske förrän över 90 grader i alla fall?

Har stängt av multicore-enhancement(?) i BIOS, känns som om det hade blivit för bra med full turboboost på alla kärnorna.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Skrivet av Olaeli:

Åkte på ett gammalt hederligt LAN i höstas hemma hos ett par gamla gymnasiekompisar och insåg att, fasiken, det var rätt kul. Vill gärna göra om det i framtiden, men det finns ett problem - de bor över 60 mil ifrån mig i dag.

Av någon anledning trodde jag att jag skulle få ner mitt miditower i en trosspackning men det fick bli en IKEA-kasse på tåget, vilket kändes sisådär.

Dessutom är det ca 6 år sen jag senast byggde min rigg förutom grafikkortet, så det kändes som om det var dags.

Bytte jobb nu i våras och fick ut semesterpengarna från förra jobbet, så när de rullade in på kontot så satte jag igång och beställde lite grejer.

Specifikationerna är följande:
Grafikkortet har jag ägt sen 1080-serien släpptes, så den fick helt enkelt följa med i nya datorn.

  • Chassi: Kolink Rocket Mini-itx (Dan Case A4 SFX kopia)

  • CPU: Intel i7 8700K

  • CPU-kylare: Cryorig C7

  • GPU: Geforce GTX 1080 Founders Edition

  • RAM: G.Skill TridentZ RGB 16GB DDR4 3200Mhz

  • Moderkort: ASUS Strix Z370-i Gaming

  • SSD: WD Blue 1TB M.2 + Samsung 970 Evo NVME 500GB M.2

  • HDD: 2x Seagate Barracuda 2TB Laptop 2,5" 7mm slim

  • PSU: Corsair SF600 Gold-certifierad

Besök galleriet här

Riktigt snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilket läckert litet bygge!

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge! Har själv Dan Case A4 SFX V2 och har själv upplevt de saker som du nämnt i tråden.

Dock en fråga, vad för musmatta är det du har?:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawelio:

Snyggt bygge! Har själv Dan Case A4 SFX V2 och har själv upplevt de saker som du nämnt i tråden.

Dock en fråga, vad för musmatta är det du har?:

Hej, tack så mycket! Gillar de här små chassina. Funderade på ett Dan Case A4 först, men det kostar över 3000kr vad jag har kunnat se, och detta gick på 1700kr, så jag valde att ta risken. Det finns några konstruktionsmissar, men inget jag inte kan leva med.

Musmattan är en sådan här: Command Center

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av newburger:

Riktigt snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av tBiorrith:

Vilket läckert litet bygge!

Tack! Jag tycker det behövs mer SFF-byggen här, så fick bidra med mitt eget.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Det finns några konstruktionsmissar, men inget jag inte kan leva med.

Tjena! Går själv i köptankar och är mycket nära att klippa en Kolink Rocket själv. Verkar finnas en del negativa åsikter om chassit på olika forum men jag tycker själv att de verkar ganska obefogade så jag tänkte nog köpa ett ändå. Vilka konstruktionsmissar är det du har upplevt? Kan vara bra att veta till själva bygget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chozley:

Tjena! Går själv i köptankar och är mycket nära att klippa en Kolink Rocket själv. Verkar finnas en del negativa åsikter om chassit på olika forum men jag tycker själv att de verkar ganska obefogade så jag tänkte nog köpa ett ändå. Vilka konstruktionsmissar är det du har upplevt? Kan vara bra att veta till själva bygget

Jag har knappt sett några åsikter om chassit alls, och flera av Youtube-reviewsen är ju direkt felaktiga (drar PCI Expresskabeln ovanför Cpu-kylaren, wtf liksom?!) så jag bara köpte det istället för att lägga ut ca 3k på ett Dan Case A4 SFX, som det kostar i Sverige

Det finns en hårddisksläde inbyggd i botten på chassit som rymmer 2st 2,5" enheter, 9 eller 7mm tjocka. Jag har införskaffat 2st 2TB Seagate HDD som är just 7mm tjocka. Däremot är det i princip omöjligt att få dit kablarna med resten av datorn monterad, så jag misstänker att jag kommer behöva plocka ut moderkort och grafikkort för att ha en chans att få dit kablarna, det är två små fyrkantiga hål att dra kablarna igenom.

Det går rätt fort, men känns omständligt.

Det andra är att man får skruva av aluminiumdelen när man monterar nätaggregatet, men när man monterat nätaggregatet och ska sätta tillbaka fronten är det en skruv som blir helt omöjlig att få på plats eftersom nätaggregatet sitter så kloss intill.

Dessutom saknar jag faktiskt front audio uttag så man kan separera hörlurar från högtalare utan att behöva byta hela tiden.

Annars är det väldigt trevligt chassi, aluminiumet vibrerar under fingrarna. Ångrar det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chozley:

Tjena! Går själv i köptankar och är mycket nära att klippa en Kolink Rocket själv. Verkar finnas en del negativa åsikter om chassit på olika forum men jag tycker själv att de verkar ganska obefogade så jag tänkte nog köpa ett ändå. Vilka konstruktionsmissar är det du har upplevt? Kan vara bra att veta till själva bygget

Tänk på att eventuellt införskaffa dig skrädarsydda kablar också till PSUn, annars kommer det bli en mardröm.

Själv går jag ifrån min Dan Case A4 SFX V2 nu, till lite större. Satt kommer inom kort lägga upp mitt Corsair SF600 med skräddarsydda kablar till den, för just detta chassi, om du skulle vara intresserad m.m.

Det är det enda jag kan komma att tänka på - samt att ta din tid. Då chassit är så pass smått, så är det otroligt mycket svårare och böckigare att få in allting. Satt den tiden man tar på ett fullstort chassi, ska man ta minst dubbla tiden här. Sedan kan det bli frustrationer om/när saker inte vill gå in osv. Men bara att ha tålamod

Andra frågor och funderingar du möjligen må ha, är du välkommen att ställa

Permalänk
Medlem

@Dawelio: Fan mannen jag tryckte precis iväg ordern, kommer köra ett SF450 med en Ryzen 2600 och ett 1060. Hur mycket säljer du ditt SF600 för? Låter ju himla trevligt med rätt kabellängder. Behåller du din A4 eller kommer du sälja den också?
Får hursomhelst tacka för hjälpen grabbar så hoppas jag kunna lägga upp ett album när det hela är klart

Permalänk
Livsnjutare 😎

Nu blev man sugen...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Skulle man få plats med ett ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming i detta chassi ?, eller är det precis för stort ? (blockerar fläktarnas förmåga att ta in luft etc)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Skulle man få plats med ett ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming i detta chassi ?, eller är det precis för stort ? (blockerar fläktarnas förmåga att ta in luft etc)

Det är 2 kortplatser som gäller på grafikkortssidan, har för mig det är max 50mm tjocklek på grafikkortet som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Skulle man få plats med ett ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming i detta chassi ?, eller är det precis för stort ? (blockerar fläktarnas förmåga att ta in luft etc)

Det kortet får tyvärr inte plats, då det kortet är 2.5 PCI slots brett. Chassit tar endast 2 tror jag.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Dawelio:

Det kortet får tyvärr inte plats, då det kortet är 2.5 PCI slots brett. Chassit tar endast 2 tror jag.

Alright, då får vi se på det..

Tack för info!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Alright, då får vi se på det..

Tack för info!

Planer på att bygga mini-itx?

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Olaeli:

Planer på att bygga mini-itx?

Jo det har jag väl, men det drar snabbt iväg i pengar...
Chassin är dyrare.
Moderkort är dyrare.
Grafikkorten behöver vara utav en speciell modell / speciella mått.

Nja, vi får se.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jo det har jag väl, men det drar snabbt iväg i pengar...
Chassin är dyrare.
Moderkort är dyrare.
Grafikkorten behöver vara utav en speciell modell / speciella mått.

Nja, vi får se.

Beror helt på vilka komponenter du vill ha. Det finns chassin från ca 400kr och uppåt, moderkort från 800kr och uppåt.
Ja, om du ska ha just ett sådant här chassi blir du begränsad i grafikkortets storlek men det finns vanliga mini-towers som ger dig helt andra möjligheter att bygga SFX med "vanliga" delar.

Om jag inte hade råkat ha ett sådant här grafikkort vet jag inte om jag hade byggt på ett Fractal Define Nano S istället eller försökt kanske byta mig till ett passande grafikkort.
Jag var faktiskt inne på att bygga Nano S först, med custom vattenkylning.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jo det har jag väl, men det drar snabbt iväg i pengar...
Chassin är dyrare.
Moderkort är dyrare.
Grafikkorten behöver vara utav en speciell modell / speciella mått.

Nja, vi får se.

Finns ju alltid någon som eventuellt har något för försäljning... Nu vet inte jag vad exakt Sweclockers regler säger om detta utanför Marknaden, dock har jag ett Dan Case A4 SFX v2, ett Corsair SF600 (med skräddarsydda kablar för moderkortet härnäst) och även ett AMD mini ITX ASUS moderkort som jag snart ska slänga upp för försäljning. Tillsammans med ett M.2 SSD också.

Dvs om ett eventuellt intresse skulle finnas

Permalänk
Skrivet av Olaeli:

Annars är det väldigt trevligt chassi, aluminiumet vibrerar under fingrarna. Ångrar det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Tjena, drar iväg en fråga på chans här. Köpte hem detta chassi från Inets fyndhörna och när det anlände var två av frontpanelens sladdar av. Är tanken att de verkligen ska vara limmade till powerknappen? Det känns väldigt B och inte alls hållbart i längden. Jag löser det nog med lite pill med som sagt, känns inte ok för ett chassi för 1700 spänn.

Edit: googlade lite bilder och det ser onekligen ut som knappen är byggd så. Hot glue på frontpanelkablarna. say what!?

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

Tjena, drar iväg en fråga på chans här. Köpte hem detta chassi från Inets fyndhörna och när det anlände var två av frontpanelens sladdar av. Är tanken att de verkligen ska vara limmade till powerknappen? Det känns väldigt B och inte alls hållbart i längden. Jag löser det nog med lite pill med som sagt, känns inte ok för ett chassi för 1700 spänn.

Edit: googlade lite bilder och det ser onekligen ut som knappen är byggd så. Hot glue på frontpanelkablarna. say what!?
https://static1.caseking.de/media/image/thumbnail/gekl-036_gekl_036_08_800x800.jpg

Jo, kollade på en av mina bilder och det verkar som om kablarna till min knapp också är limmad med hotglue.
Dock inget jag reagerade på förrän du sa det, och inget som stört mig.

Visst kan du få bättre kvalitet med ett DanCase A4 SFX, men ett nytt sådant här i Sverige kostar nästan det dubbla.

Dock är det ju inte ok att dom kablarna gått av.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk

@Olaeli: Fick inte ordning på det så det blir en reklamation. Två veckors väntan för två avslitna sladdar... thanks Kolink

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

@Olaeli: Fick inte ordning på det så det blir en reklamation. Två veckors väntan för två avslitna sladdar... thanks Kolink

Trist att du inte fick rätt på det.
Hoppas att det var ett måndags-exemplar du fick tag i, så inte vart och vartannat chassi ser ut på samma sätt...

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk

EDIT: ta bort

Fråga redan besvarad
Permalänk
Skrivet av Olaeli:

Trist att du inte fick rätt på det.
Hoppas att det var ett måndags-exemplar du fick tag i, så inte vart och vartannat chassi ser ut på samma sätt...

Nu står den på skrivbordet bredvid mig i all sin prakt. Det må vara ett "budget"chassi för den här formfaktorn men det är rätt så gediget ändå. Skar mig några gånger på de skarpa kanterna och fick lära mig att stoppa i kablar i prylarna innan jag satte dem på plats men annars var det rättframt att bygga i. Temperaturerna känns inte helt orimliga heller för det lilla utrymmet. Överlag mycket nöjd!

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

Nu står den på skrivbordet bredvid mig i all sin prakt. Det må vara ett "budget"chassi för den här formfaktorn men det är rätt så gediget ändå. Skar mig några gånger på de skarpa kanterna och fick lära mig att stoppa i kablar i prylarna innan jag satte dem på plats men annars var det rättframt att bygga i. Temperaturerna känns inte helt orimliga heller för det lilla utrymmet. Överlag mycket nöjd!

Kul att det har blivit till det bättre!

Vad kör du för processor och kylare?
Jag har ju Cryorig C7 och i7 8700k men blir nog byte av fläkten, för den låter faktiskt en hel del när den varvar upp, vilket den gör till och från trots att man har provat sig fram lite med fläktkurvor.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Skrivet av Olaeli:

Kul att det har blivit till det bättre!

Vad kör du för processor och kylare?
Jag har ju Cryorig C7 och i7 8700k men blir nog byte av fläkten, för den låter faktiskt en hel del när den varvar upp, vilket den gör till och från trots att man har provat sig fram lite med fläktkurvor.

Kör 6600K med Noctua L9i. Jag var i valet och kvalet mellan den och C7 men gissade att Noctuan skulle bli det bättre valet då jag dels bara kör 4 trådar och dels läst en del om att C7 är just rätt högljudd. Utan att ha tweakat fläktarna särskilt mycket är den lilla chassifläkten det som låter överlägset högst tätt följt av grafikkort och långt under det, CPU kylaren. Så egentligen bet jag inte hur stor skillnad det gör när allt annat brötar men det är ju trevligt att ha en tyst dator i idle i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Ganska snyggt chassi.

Skickades från m.sweclockers.com