bruden köpte fel tangentbord i present vad ska jag göra ?

Permalänk

bruden köpte fel tangentbord i present vad ska jag göra ?

Som det står i titeln så köpte min tjej ett tangentbord till mig i present ett corsair k55 vilket är ett o mekaniskt tangentbord vilket jag inte gillar även inte en modell som jag vill ha. Men dum som jag är så spela jag med när jag fick det och sa att det var precis det jag ville ha osv.......

Hur löser man detta vill verkligen köpa mig ett annat tangentbord.

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Medlem

Beställde hon de på nätet är de ju bara o packa ner de och skicka tillbaka det hoppas på dom inte gör avdrag, om du nu har haft de inom tiden som brukar vara 14 dagar

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Säg att DU missförstod vilket tangentbord du ville ha så att du inte skuldbelägger henne. Sedan får du väl be om kvittot och byta upp dig genom att betala mellanskillnaden.

Permalänk
Medlem

Säg att det inte var dom brytarna du trodde, och att efter ha spelat lite känner att du vill byta

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Jobbig situation, som konflikträdd svensk hade jag använt det till dess att det var gammalt nog att hon inte reagerat på att man bytt ut det. Tror du hon skulle bli sårad av att du bytte ut det får du avgöra om relationen eller tangentbordet är viktigast.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

va glad att du fick nått i överhuvudtaget

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Inaktiv

Va ärlig och säg som det är och börja inte ljug för din tjej.

Permalänk
Medlem

Var en man! Om din kvinna ger dig saker du inte vill ha eller tycker att du gör något fel, så är det bara ändra åsikt och göra som hon säger;) Nej gör som föreslaget att säg att det inte var som du trodde och byt till ett annat om det inte redan är för sent, eller vänta på att hon tröttnar på ljudet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är bara att svälja din frid och skriva passivt-aggressivt på den resten av livet.
Källa: Gift.

Permalänk
Medlem

Byt ut det och om hon frågar så säg att du spillde ut kaffet i det
Källa: Skild

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Byt ut det. Hon har glömt vad det var för modell hon gav dig.

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem

Om du inte kan med att be henne returnera eller om det inte går att returnera det så sälj det och köp det du ville ha, mellanskillnaden bör du själv ta för det är bara dumt att prata om det i så fall om du gillar tjejen, du kan berätta det som en rolig historia för era barn nån gång i framtiden i stället

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Säg sanningen!
Du ville inte såra henne men det blev fel, inga konstigheter!

Börja inte trixa med vita lögner osv det finns det ingen mening med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Det var nog hennes sätt att säga att hon inte vill höra på tangentbordsslammer dagarna i ända. Behåll det, mekaniska bord är överskattade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

byt tjej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Va ärlig och säg som det är och börja inte ljug för din tjej.

Det låter som att du är singel
Man ska iofs inte ljuga i syfte att vara elak, men sanningen behöver justeras lite ibland...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av teejee:

Det låter som att du är singel
Man ska iofs inte ljuga i syfte att vara elak, men sanningen behöver justeras lite ibland...

Fast då gör du ju saker du inte borde göra om du ser det det så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Påminner om när ens förälder ska ut på uppdrag och köpa åt en och det blir fel helt klart.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Jobbig situation, som konflikträdd svensk hade jag använt det till dess att det var gammalt nog att hon inte reagerat på att man bytt ut det. Tror du hon skulle bli sårad av att du bytte ut det får du avgöra om relationen eller tangentbordet är viktigast.

haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Det låter som att du är singel
Man ska iofs inte ljuga i syfte att vara elak, men sanningen behöver justeras lite ibland...

Låter som att ditt förhållande inte är så bra...

TS: Om du är rädd för att berätta sanningen, spela kortet med att det var fel brytare. Det är ju en grej som är väldigt individuellt och rimligt som anledning till byte.

Permalänk
Medlem

som ngn redan föreslagit, säg att du spillde ngt på det och köp ett nytt

vänd blad och gå vidare i livet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Det låter som att du är singel
Man ska iofs inte ljuga i syfte att vara elak, men sanningen behöver justeras lite ibland...

Vist behöver den justeras ibland, men kanske inte med rena lögner, vist det kanske kan funka men i längden så skiter det sig nog mer än det gör nytta.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

en luring

@needthatgaming: med detta ser hon inte skillnad tror jag

Microsoft SideWinder X4 - tangentbord 295 kr som är otroligt skönt för gaming

Visa signatur

AMD Phenom II X4 980 Black Edition Socket-AM3, Quad Core, 3,7Ghz, 6MB - Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - MSI Radeon R9 270X Gaming 4GB GDDR5.

☼ ♫ ☼ World of warships ☼ ♪ ☼

Permalänk
Medlem

Har varit med om (nästan) samma problem och det slutade med att jag höll käften och fick snusa upp en stock ettan lös.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

En teknisk önskelista består förslagsvis även av artikelnummer(och länkar) så att icke intresserade flickvänner och fruar har något konkret att gå på

Min fru blev nästan galen när jag använde ett mekaniskt tgb till datorn i sovrummet när hon skulle sova. Så det kan ju gå att provocera fram en reaktion

"Det låter mer än vad jag trodde, vill byta till ett tystare" är väl en fin vit lögn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Nytt förhållande? Hon kommer inte respektera dig i längden om du inte visar vad du vill ha och tassar på tå för du är rädd för att såra henne? eller är det konflikt du är rädd för?

Vad du än är rädd för så bryt den trenden. Håll dig till sanningen, annars blir det en vana att undvika denna sortens situation och det gagnar inte nån av er i längden.
Nu har du redan ljugit dock, så kanske smart att dra en vit lögn med att tangentbordet kändes inte så bra som du trodde eller nått.
Öva i framtiden på att få bort rädslan för att säga det du tycker. Det är inte så lätt men behövligt.

Permalänk
Medlem

Som redan sagt jag hade skyllt på brytarna att du trodde dom skulle vara bra, lägger skulden på dig och tgbt inte på tjejen. Sen byt till ett annat. Fan vi byter ju datorgrejer som dom byter skor så nog förstår dom att det inte blir rätt alltid.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk

Problemet är att hon köpte det för hon stör sig på att mina förra brytare lät för mycket.......

lyckades lösa det med att jag sa att bror min köpt också ett tangentbord också i present så gick jag o köpte ett asus rog tangentbord till mig själv. fick också broshan att spela med. Så nu är hon lack på honom istället för mig. Ganska innovativt av mig skulle jag säga

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Medlem
Skrivet av needthatgaming:

Problemet är att hon köpte det för hon stör sig på att mina förra brytare lät för mycket.......

lyckades lösa det med att jag sa att bror min köpt också ett tangentbord också i present så gick jag o köpte ett asus rog tangentbord till mig själv. fick också broshan att spela med. Så nu är hon lack på honom istället för mig. Ganska innovativt av mig skulle jag säga

Bra med ärlighet och uppriktighet i det förhållandet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

I fortsättning bör du bara önska dig pengar av din flickvän.
Och förståelse.....