Permalänk

Jädrans snyggt! Grymt imponerad!

Permalänk
Skrivet av hakd:

Kul ide men GPU över nätdelens luftintag, känns mindre genomtänkt

Håller med hade du haft en blowout kylare hade jag fattat. Men tror i långa loppet det blir dålig luftintag och genomföring av luften likaså.

Men fantastiskt snyggt. Tyckte du gjorde bra jobb. Stilrent med svart färg ibland är det, det snyggaste

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Kul ide men GPU över nätdelens luftintag, känns mindre genomtänkt

Titta på bilderna en gång till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Håller med hade du haft en blowout kylare hade jag fattat. Men tror i långa loppet det blir dålig luftintag och genomföring av luften likaså.

Men fantastiskt snyggt. Tyckte du gjorde bra jobb. Stilrent med svart färg ibland är det, det snyggaste

Titta en gång till, nätagget har inte insuget mot grafikkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

[quote postid="17512458" userid="36116" name="warh0g"]
Titta en gång till, nätagget har inte insuget mot grafikkortet.

[size="smaller"]Skickades från okej missade det sorry. Asbra jobbat

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Känslan för symmetri och passform gör att man fasen får ståfräs <3 som gammal svarvare/fabrikatör så blir man varm i hjärtat, haha snyggt, stilrent och inte massa lull-lull bra jobbat

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av webbson:

Riktigt snyggt, när kan vi köpa såna på IKEA då?

Ja du, tror kanske det är lite nishad marknad för IKEA kanske? vem vet? kanske ska ta och pitcha idén här inne

Skrivet av Viktorph:

Oerhört läckert! Hur lång tid tog alltihop att knåpa ihop? Underbart att se datorbygge och Makita-prylar i samma bild! 10/10 Noctua-fläktar till dig!

Tackar! Det tog ca 40 timmar effektiv tid med all CAD, bearbetning samt skärning. Makita is the shit

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av backfeed:

Nice!

Du får försöka pusha på IKEA att ta upp den i sortimentet med något lustigt namn (Plåtulf?) och sälja det som platt paket.

Det vore helt underbart, tack för det fina namnet hahaha

Skrivet av circedge:

Det är väl fint fast det är nog mest färgen, men undrar på placeringen av nätagg. Känns som onödig värmezon att ha den och GPU intill varandra. Bakfläkten kanske fixar det vad vet jag.

Nätagget är som dock vänt så att det suger luft från moderkortet och spottar ut det i bakkant

Skrivet av Sveklockarn:

@DuRac3ll: Coolt projekt! Intressant lösning att "stapla" nätagget mellan moderkort och GPU! Är det aluminiumplåt eller går det att hänga på magnetiska dammfilter? Hur kommer det sig att du valde att skruva istället för att nita/punktsvetsa ihop chassit?
Jag skulle dock inte köpa det av IKEA. Dels skulle inte delarna passa 100%, och sen skulle det saknas proprietära monteringsdetaljer som inte gick att få tag på när man kommit halvvägs.

Skrivet av hakd:

Kul ide men GPU över nätdelens luftintag, känns mindre genomtänkt

Nätagget är som dock vänt så att det suger luft från moderkortet och spottar ut det i bakkant
Chassit är gjort av 2mm tjockt alu, så blir svårt att fästa dammfilter i, men kanske kan ha det skruvar på fläktarnas baksida?

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Håller med hade du haft en blowout kylare hade jag fattat. Men tror i långa loppet det blir dålig luftintag och genomföring av luften likaså.

Men fantastiskt snyggt. Tyckte du gjorde bra jobb. Stilrent med svart färg ibland är det, det snyggaste

Precis som "warh0g" säger, det är vänt så det suger luft från moderkortet.

Skrivet av warh0g:

Titta en gång till, nätagget har inte insuget mot grafikkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Farthinder:

Känslan för symmetri och passform gör att man fasen får ståfräs <3 som gammal svarvare/fabrikatör så blir man varm i hjärtat, haha snyggt, stilrent och inte massa lull-lull bra jobbat

Tack för alla fina kommentarer från alla, det värmer verkligen <3 Kanske får ta och göra mig en till låda, Kanske nästa gång ett helt skrivbord eller något som passar för en IKEA-möbel?

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Skrivet av DuRac3ll:

Precis som "warh0g" säger, det är vänt så det suger luft från moderkortet.

Tack för alla fina kommentarer från alla, det värmer verkligen <3 Kanske får ta och göra mig en till låda, Kanske nästa gång ett helt skrivbord eller något som passar för en IKEA-möbel?

Köp ett skrivbord på fyndhörnan i Ikea och bygg in den där jag har tanke o göra det men har en klåfingrig1 åring hemma så det går inte i alla fall nu

En fråga vad kostade det att göra lådan? Med materialkostnad etc

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Köp ett skrivbord på fyndhörnan i Ikea och bygg in den där jag har tanke o göra det men har en klåfingrig1 åring hemma så det går inte i alla fall nu

En fråga vad kostade det att göra lådan? Med materialkostnad etc

Ja det låter som en kul idé jag har själv två små så jag vet hur det är. du får bygga något takmonterat, varför inte i en taklampa :)?

Ja du inte en aning, jag hade materialet på jobbet så vet faktiskt inte, men beställde svarteloxerade m4 insexskruvar, dem gick på ca 200kr för 150st

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Skrivet av DuRac3ll:

Ja det låter som en kul idé jag har själv två små så jag vet hur det är. du får bygga något takmonterat, varför inte i en taklampa :)?

Ja du inte en aning, jag hade materialet på jobbet så vet faktiskt inte, men beställde svarteloxerade m4 insexskruvar, dem gick på ca 200kr för 150st

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe vilken lyx. Hm taklampa var faktiskt inte sån dum idé. Drivs av lampsladden. Rgb belysning agerar lampan. Däremot trådlös USB och trådlös HDMI eller displayport är väldigt dyrt och stora saker. Har du ngt förslag där?

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt.. var det några som helst problem med passformen mellan bitarna? Tänkte där du har böjt plåtarna och så?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Hehe vilken lyx. Hm taklampa var faktiskt inte sån dum idé. Drivs av lampsladden. Rgb belysning agerar lampan. Däremot trådlös USB och trådlös HDMI eller displayport är väldigt dyrt och stora saker. Har du ngt förslag där?

Det låter riktigt coolt ja det är ju det, det enda jag kan komma på är att streama via trådlös eller lång HDMI?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoltar:

Riktigt snyggt.. var det några som helst problem med passformen mellan bitarna? Tänkte där du har böjt plåtarna och så?

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar! Nej var faktiskt helt perfekt passform. Vi har stora bockmaskiner där vi kan ställa deformation och k-faktor som jag kan sedan använda när jag räknar radier i bokningen i CAD-programmet.

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk

Riktigt fränt bygge

Du får beställa hem lite material och sälja kit här på Sweclockers marknad

5/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuRac3ll:

Det låter riktigt coolt ja det är ju det, det enda jag kan komma på är att streama via trådlös eller lång HDMI?

Skickades från m.sweclockers.com

Borde kunna gå med 802.11ad eller 802.11ay både i burken och i en IP baserad dockningsstation. Hög bandbredd och väldigt låg fördröjning ☺️ Extra fördel är ju att du kan köra trådlöst till VR headsetet då också.

Permalänk
Skrivet av Zoltar:

Borde kunna gå med 802.11ad eller 802.11ay både i burken och i en IP baserad dockningsstation. Hög bandbredd och väldigt låg fördröjning ☺️ Extra fördel är ju att du kan köra trådlöst till VR headsetet då också.

Sant vafan taklampedator kan vara kul. Ska börja rita lite har en tanke på det.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Proffsmoddare

Schysst jobbat!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Sant vafan taklampedator kan vara kul. Ska börja rita lite har en tanke på det.

https://www.sweclockers.com/galleri/9081-taklampa-med-socket-... Det är redan gjort Folks fantasi är häpnadsväckande.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag kommer ner och lägger en beställning om det är ok.

Visste inte att modellverkstan börjat göra chassin också. ;P

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Lozz:

https://www.sweclockers.com/galleri/9081-taklampa-med-socket-... Det är redan gjort Folks fantasi är häpnadsväckande.

Hm ja den var cool men hade tänkt ngt annat.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk

Jag säger bara en sak: Wow!

Permalänk
Medlem

Såg ut som botten i chassit var perforerad. Hade nog försökt få till någon form av damm filter i botten och i fronten. Kan tänka mig att det blir rätt damigt annars. Införskaffade svarta damfilter med plastram där man kunde ta av och på damfiltret efter ha stansat ut hål i botten på Antec Sonata chassi för några år sedan.

I övrigt mycket fint chassi, snyggt.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk

Väldigt imponerande bygge! Det jag undrar är varför du använde ATX när du ändå täcker alla PCI-e portar med nätagget? Eller är det för att kunna återanvända alla komponenter från gamla chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag kommer ner och lägger en beställning om det är ok.

Visste inte att modellverkstan börjat göra chassin också. ;P

Ja gör det kul att hitta en kollega på Swec. Hehe ja det vore trevligt om dem gjorde chassin också, nu var det jag själv som fick snickra ihop det inne i verkstaden själv

Skrivet av NightFred:

Såg ut som botten i chassit var perforerad. Hade nog försökt få till någon form av damm filter i botten och i fronten. Kan tänka mig att det blir rätt damigt annars. Införskaffade svarta damfilter med plastram där man kunde ta av och på damfiltret efter ha stansat ut hål i botten på Antec Sonata chassi för några år sedan.

I övrigt mycket fint chassi, snyggt.

Det är perforerat i botten, ja gahr gjort en ram med ett damfilter i nu som sitter på undersidan av chassit och limmat fast magneter och "tunn stålplåt" så det kan fästa

Skrivet av Slewentogzz:

Väldigt imponerande bygge! Det jag undrar är varför du använde ATX när du ändå täcker alla PCI-e portar med nätagget? Eller är det för att kunna återanvända alla komponenter från gamla chassit?

Yes det var det som var den primära anledningen. För att jag hade komponenter men samt att jag tyckte det var utmanande att använda mig av ATX och göra det så litet som möjligt

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

Nice layout. Inte sett den varianten innan.
Bra jobb, man är lite avundsjuk på att man inte har tillgång till den där utrustningen.
Förtjänar att bli månadens galleri, synd att det var lite extremt motstånd denna månaden.

Permalänk
Medlem

Jag gillar värkligen hur stark och robust och funktionell den ser ut att vara.. inte massa löjligt ufo lullul bling bling skräp som de flesta konsument vänliga chassin har..

Kan du inte göra en till mig?

Visa signatur

ok

Permalänk
Avstängd

Önskar det fanns att köpa eller något liknande

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi! 5/5 möjliga +1!
Jag ser Be Quiet CPU "fläkt" men ingen fläkt, kör du med passiv kylning? Jag undrar vad GPU och CPU ligger på i temperatur, både belastad och idle om du har siffror på det!
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Nice layout. Inte sett den varianten innan.
Bra jobb, man är lite avundsjuk på att man inte har tillgång till den där utrustningen.
Förtjänar att bli månadens galleri, synd att det var lite extremt motstånd denna månaden.

Tack så mycket, ja det var verkligen extremt motstånd, dock är jag väldigt glad att jag ens kom med

Skrivet av Frankoz:

Jag gillar värkligen hur stark och robust och funktionell den ser ut att vara.. inte massa löjligt ufo lullul bling bling skräp som de flesta konsument vänliga chassin har..

Kan du inte göra en till mig?

Hade jag haft tiden så hade jag absolut gjort fler Tack för dem fina orden!

Skrivet av gabriel15:

Önskar det fanns att köpa eller något liknande

Önskar tiden fanns till att göra fler

Skrivet av Hangnail:

Snyggt chassi! 5/5 möjliga +1!
Jag ser Be Quiet CPU "fläkt" men ingen fläkt, kör du med passiv kylning? Jag undrar vad GPU och CPU ligger på i temperatur, både belastad och idle om du har siffror på det!
Tack på förhand!

Tackar!

Yes jag kör "passivt" på själva kylaren. Annars är ju fläktarna fram och bak PWM-styrda så den är riktigt tyst. CPU idle 35c load 65-70c på 4 ghz samt GPU på idle 50c och load ca 75c

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp