Valve: "Vi är redo att börja satsa på spel igen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Snälla, gör inte ett HL3... Även om det skulle bli världens bästa spel kommer det *aldrig* att leva upp till förhoppningarna.

Ett fullt fungerande, full-längds spel i VR genom Vive och Oculus skulle nog definitvt leva upp till förväntningarna.

De flesta har inte testat VR, och det har inte kommit ett spel som har satsat multimiljoner på att utveckla ett spel till VR ännu. Så skulle de vara först ut med ett AAA-VR spel så tror jag nog att förhoppningarna både är slagna och förbigångna.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Half Life 3: Battle Royale blir det.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radolov:

Half-life 3 kommer aldrig släppas då förväntningarna är för stora på det. Handlingen har trots allt redan släppts p.g.a att allt hopp om Episode 3 eller Half-life 3 är mer eller mindre borta. Varför ska de lägga ner en massa tid på att utveckla något, som i slutändan bara kommer få folk att skriva arga kommentarer online? Speciellt när man kan lägga ner inte alltför mycket tid på dota och få ut ~660 miljoner sek utan någon större ansträngning. De har även större satsningar på VR som fungerar bra.

Mig gör det dock inget längre. När jag ser på spel som DOOM-eternal så känner jag mig mer hypad än för half-life 3, och jag vet att det spelet kommer komma ut någon gång inom en snar framtid.

Folk blir arga över allt nuförtiden, det är inne att klaga på spel redan innan de lanseras.
Fallout 76 = online, boooo!, BF V = inte historiskt korrekt till 100% och kvinnor är med, booo!, Cyberpunk = FPS och för mycket naket, booo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Vill ha Half Life 1 remake.
Det känns som en ny förbättrad story kring hur det började behövs och inte bara mer utspätt med att skjuta monster.

Helt missat "Black Mesa"? Det är fantastiskt bra.

EDIT: Sorry, en annan hann före.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kokkojambo:

Helt missat "Black Mesa"? Det är fantastiskt bra.

EDIT: Sorry, en annan hann före.

Tackar för tipset den måste jag testa. Half life 1 för så många minnen tillbaka på flera sätt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Radolov:

Half-life 3 kommer aldrig släppas då förväntningarna är för stora på det. Handlingen har trots allt redan släppts p.g.a att allt hopp om Episode 3 eller Half-life 3 är mer eller mindre borta. Varför ska de lägga ner en massa tid på att utveckla något, som i slutändan bara kommer få folk att skriva arga kommentarer online? Speciellt när man kan lägga ner inte alltför mycket tid på dota och få ut ~660 miljoner sek utan någon större ansträngning. De har även större satsningar på VR som fungerar bra.

Mig gör det dock inget längre. När jag ser på spel som DOOM-eternal så känner jag mig mer hypad än för half-life 3, och jag vet att det spelet kommer komma ut någon gång inom en snar framtid.

Doom är ett konsolfierat spel. Har ingen som helst koppling till originalet annat än att de använder monster.

Permalänk
Medlem

Team fortress 3 please

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Med stor säkerhet kommer spelet släppas för Linux också, med tanke på allt Valve gör för Linux-gaming! Time will tell vad det blir för spel.

Permalänk
Medlem

Valve är enligt mig vad spelvärlden inte vore utan just Valve, titta på alla hemskheter som händer i spelvärlden.

Om dom börjar så kanske andra lägger av med tramsiga fasoner.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

@Icte & @Farthinder
Half-life 3 är definitivt bekräftat, titta bara:

33+3 bra inlägg måste ju betyda det

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av djazz:

Med stor säkerhet kommer spelet släppas för Linux också, med tanke på allt Valve gör för Linux-gaming! Time will tell vad det blir för spel.

De gav ju nyss upp Linux.

Med Swine-påhittet gick det från hälsosamma 3% till 0%.

Största utvecklingsargumentet mot DX dessutom borta. GG Valve.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

HL3 kanske blev sannolikare efter det massiva intresset Shenmue 3 ådragit sig.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Snälla, gör inte ett HL3... Även om det skulle bli världens bästa spel kommer det *aldrig* att leva upp till förhoppningarna.

Skrivet av alex_farnstrom:

vill inte ha ett HL3, vi har alla så stora förväntningar på spelet, att det kommer inte klara det, även om det kommer förhoppningsvis bli ett bra spel, så känner jag att det inte kommer klara allt som det måste göra.

mest är man väll orolig att de kommer göra som alla andra nu "multiplayer till folket" och ingen ordentlig singelplayer kampanj.

mest är jag orligt över att få en half life 1 remastered, skulle inte gå, skulle ta bort hela känslan och nostalgin över det gamla!

Ärligt... jag vill mest spela klart det. Bryr mig ärligt inte om de så gör det på samma gamla motor, med samma grafik. Could not care less... Storyn är det jag vill ha.

Finns så många spel idag som är så tokiga på att de ska ha perfekt grafik, och här är tusentals personer som skriker efter fortsättningen på ett spel 10+ år senare. Graphics does not matter - For a good game...

Och @alex_farnstrom ang HL1 remastered, det görs redan.
https://store.steampowered.com/app/362890/Black_Mesa/
Det är dock fan-made omskapning, med HL2 motorn som är open source. Och Zen har de jobbat på länge nu, när det är redo, vet jag inte, men jag vet att jag också väntar på det. Allt fram till du hoppar genom den portalen, är dock klart... och det är underbart även 2018.

Du har multiplayer om du vill med fullt mod-stöd, men du har också en 10 timmar lång story, som HL1 en gång var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

vill inte ha ett HL3, vi har alla så stora förväntningar på spelet, att det kommer inte klara det, även om det kommer förhoppningsvis bli ett bra spel, så känner jag att det inte kommer klara allt som det måste göra.

Jodå... Vi har alla glömt vad bra spel är tack vare företag som EA. Det gör att vår bild av ett hypat HL3 egentligen bara är helt rimlig.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Half-Life 3 har ju redan varit under utveckling i över ett år

https://www.projectborealis.com/

? Kan inte se att det är valve som jobbar på det där?
Verkar ju vara ett fanmade hopkok.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

kunde bry mig mindre om nåt sketet kortspel som är sämre kopia av heartstone... nä släpp för fan HL3!

Permalänk

Kul!

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem

Skulle hellre se ett nytt portal än någonting annat

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

Half life 3 med native VR-stöd. Fyfan säger jag. Det hade varit nice

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

- Video Killed the Radio Star
- Hype Killed Half-Life 3

Jag har låga förhoppningar på HL3 även om jag ser framemot det. Varför skjuta sig själv i foten med onödig hype? Det blir kul med HL3 och förhoppningsvis dör Gordon Freeman så det blir ett "avslut".

Dagens "gnällkultur" i spelvärlden gör det ju inte heller roligare för de flesta spelutvecklare precis!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av Terrell:

Kommer bli ett Battle Royale

Team Fortress : Battle Royal

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Äntligen nånting, som man har väntat.

Permalänk
Medlem

Gillar att Gabe omfamnat den meme relaterat till honom och siffran 3

Permalänk
Medlem

Varför vill folk bara ha uppföljningar på gamla spel? Jag vill ha helt nya spel från grunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Varför vill folk bara ha uppföljningar på gamla spel? Jag vill ha helt nya spel från grunden.

Fast det är lite skillnad på uppföljning och uppföljning.

En uppföljare till Call of Duty 2341237 känns lite onödigt. En uppföljare till t.ex. Half Life där storyn inte är avslutad är däremot en helt annan sak.

Det är ungefär som att man beslutade sig för att inte släppa den sista säsongen av Game of Thrones. Skulle inte bli så populärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Fast det är lite skillnad på uppföljning och uppföljning.

En uppföljare till Call of Duty 2341237 känns lite onödigt. En uppföljare till t.ex. Half Life där storyn inte är avslutad är däremot en helt annan sak.

Det är ungefär som att man beslutade sig för att inte släppa den sista säsongen av Game of Thrones. Skulle inte bli så populärt.

Så en uppföljning 10 år senare är okej?

Permalänk
Medlem

Artifact? Är det att satsa på spel? Valley of gods? Vad blir det härnäst, ett biljardspel och zuma deluxe?
Tror på när jag ser det, ifall Valve någonsin kommer leverera kvalitetsspel igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Dem lär jue knappast sakna resurser kan man tycka, jag hoppas som de flesta andra på ett Half-Life 3

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Så en uppföljning 10 år senare är okej?

Ja, blir alltid perfekt: http://www.metacritic.com/game/xbox-360/duke-nukem-forever

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Varför vill folk bara ha uppföljningar på gamla spel? Jag vill ha helt nya spel från grunden.

För det kan man inte räkna med. Både spel och filmer tycks ha fastnat i detta träsk. Det är lättare och billigare att göra en remake eller uppföljare än att hitta på nya historier.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |