Telltale Games: "Sista säsongen av The Walking Dead kan fortfarande bli av"

Permalänk
Melding Plague

Telltale Games: "Sista säsongen av The Walking Dead kan fortfarande bli av"

Efter nyheten om att Telltale Games lägger ned meddelar utvecklaren att det ännu finns hopp för sista säsongen av The Walking Dead, något som mötts av både positiva och negativa reaktioner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Självklart vill man se att spelet blir färdigt men jag håller med att man först och främst bör se till att personalen får avgångsvederlag. Sedan tror jag inte heller att inkomsterna från spelet kommer att hjälpa med det, även om hela säsongen blir färdig.

Finns inte mycket Telltale kan göra nu för att rätta till situationen.

Permalänk
Medlem

Om man som mig då køpt sista sæsongen, hur kan man få refund? Via Steam? Går det ens?

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Om tillräckligt många köper spelet: går det att rädda studion då?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Om tillräckligt många köper spelet: går det att rädda studion då?

Klart det går men tror inte det kommer ske. Har de sålt för dåligt tidigare så vet tror jag inte folk blir mer sugna på spelen nu bara för att de ska konka.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raQblad:

Om man som mig då køpt sista sæsongen, hur kan man få refund? Via Steam? Går det ens?

Givetvis inte, för vem ska betala dessa hade du tänkt?

Permalänk
Medlem

Om vi då håller oss till spel? Jag tror oavsett inte de partners som alltså vill gå in och hjälpa till att färdigställa (=lägga pengar på det, för del av vinsten) lika gärna vill lägga pengar på avgångsvederlag, så det är en fånig diskussion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Moderator
Forumledare

Hade varit kul om CDPR hade kört igång en humblekampanj med spelet för de anställda

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Var tvungen att scrolla upp igen för att förstå vad tråden egentligen handlade om 👌

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Man kan ju undra hur det kommer sig att de fortsatt köpa in dyra licenser att göra spel på om de inte gått plus sen de första få spelen de gjorde...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Hedersmedlem

Rensade bort sidospåret om arbetsvillkor i USA. Återgå till ämnet.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?