Permalänk
Medlem

Mini-ITX rigg med det lilla extra

Lägger upp lite bilder på färdigställandet av ett ITX-bygge som jag har plockat ihop åt min flickvän i 25-årspresent med avsikten att leda in henne på lite "tyngre" spel.

Själva byggandet gick väldigt smidigt sånär på att jag var tvungen att ta bort silikondämpningen till 120mm fläkten på Noctuakylaren för att få plats med den (bilder kommer längre ner).

Allt som allt är jag grymt nöjd med bygget. Fokus har varit god prestanda utan att för den sakens skull tulla på ljudnivå och kylförmåga. Har inte hunnit att hårdtesta riggen ännu, men de första intrycken verkar lovande!

Specifikation:
Mobo: Asus Z97i
CPU: Intel i5 4690K
GPU: Asus GTX970 Strix
PSU: Fractal Design Integra 550M
RAM: Corsair Venegace 1333 8GB
Lagring: 2x Corsair GT 128GB i RAID0
Chassi: Fractal Design Node 308 White
Kylning: 2x Noctua 92mm PWM, 1x Noctua 140mm PWM och Noctua D-14 kylare

Vill be om ursäkt för dåliga bilder - tiden och ljusförhållandena var knappa.

Mini-ITX rigg med det lilla extra

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

cool lösning med fläkten sådär. Osäker på exakt vilken "dämpning" du tvingades ta bort. Har det gjort något negativt för ljudnivån som du märkt?
Hur blir grafikkorts temps?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

cool lösning med fläkten sådär. Osäker på exakt vilken "dämpning" du tvingades ta bort. Har det gjort något negativt för ljudnivån som du märkt?
Hur blir grafikkorts temps?

Sitter två silikonsträngar på tornkylaren mellan själva fläkten och flänsarna. Inget som jag har märkt påverkar något ljud eller liknande.
Temps på grafikkortet har jag inte, frugan har inte något program för det installerat och det är ju ändå hennes dator Men den rullar på än och grafikkortet kyler passivt så länge man inte spelar.

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |