Releasedatum för sf450/sf600 platinum i sverige

Permalänk
Medlem

Releasedatum för sf450/sf600 platinum i sverige

Hej!
Väntar på att de uppdaterade versionerna av era sfx psu ska börja säljas. Inet skrev först början av juli, därefter 22a juli och nu inget datum alls. Vet du corsairjohan när aggen släpps här?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nu står det 12 augusti på Inets sida, men om det stämmer vet inte jag. Kontaktat Inet och frågat?

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Senast jag hörde med dem (det var den 25 juli) gäller 13 augusti (12 är en söndag) som leveransdatum. Jag bad Inet skälla lite på Corsair men jag vet inte om de har gjort det.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Det skulle vara intressant att höra vad @Corsair Johan har att säga om saken. Varför har leveransdatumet skjutits upp?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Det kommer med 100% säkerhet sluta med att jag köper v2 trots att jag har v1 när det kommer in på lager..

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Det skulle vara intressant att höra vad @Corsair Johan har att säga om saken. Varför har leveransdatumet skjutits upp?

Nu är inte jag Corsair Johan men det enda jag kan komma på är att importören inte fått in dem på lager ännu. Troligtvis förseningar i tillverkningen. Men detta är min gissning.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

ingen ny datum än på inet.se, bara en gul plupp och försenad leverans.
Detta är isf tredje förseningen vilket är lite tradigt. Till mig har inet svarat (vid en av de tidigare förseningarna) att corsair sagt att de haft problem att möta den stora efterfrågan. Inget logiskt svar, eftersom jag inte vet om någon som fått den.

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan Nu vill jag höra ett uttalande. Jag bokade ett agg hos Inet den 17 juli med beräknat skicka-datum den 24 juli. Det försenades till den 13 och nu är leveransen uppskjuten igen; den här gången på obestämd tid. Såvitt jag har sett på Prisjakt är @Inet det enda företaget som har skrivit leveransdatum. Vad har ni sagt till Inet och varför kan ni inte hålla det?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

så, då var det 27/8 som är nästa datum.
Ändrad utan mer info från leverantör än att de inte kunde leverar till den förra.

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

@Corsair Johan Nu vill jag höra ett uttalande. Jag bokade ett agg hos Inet den 17 juli med beräknat skicka-datum den 24 juli. Det försenades till den 13 och nu är leveransen uppskjuten igen; den här gången på obestämd tid. Såvitt jag har sett på Prisjakt är @Inet det enda företaget som har skrivit leveransdatum. Vad har ni sagt till Inet och varför kan ni inte hålla det?

Skrivet av Hariet:

så, då var det 27/8 som är nästa datum.
Ändrad utan mer info från leverantör än att de inte kunde leverar till den förra.

Det är just därför jag vill höra från @Corsair Johan vad Corsair har sagt till @Inet eftersom de hela tiden tvingas skjuta upp leveransen. Det kan inte vara så svårt att räkna ut hur många nätagg som tillverkas per dag samt hur många som har beställts hittills eller har Corsair ett priosystem där större återförsäljare får förtur vid nya beställningar?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

nytt datum från inet.se 2018-09-12.
Vem tror på detta denna gången?

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hariet:

nytt datum från inet.se 2018-09-12.
Vem tror på detta denna gången?

DustinHome anger 2018-09-25 för SF600 v2
Komplett anger 2018-09-12 för SF450 v2/SF600 v2

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hariet:

nytt datum från inet.se 2018-09-12.
Vem tror på detta denna gången?

Bara på SF600. SF450 har inte fått något nytt datum än.

Skrivet av Krokarn:

DustinHome anger 2018-09-25 för SF600 v2
Komplett anger 2018-09-12 för SF450 v2/SF600 v2

På Kompletts hemsida har varken SF600 eller SF450 något datum.

Jag är tveksam och tycker illa om att Corsair är så tysta om det här. Jag vill veta vad som händer.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Bara på SF600. SF450 har inte fått något nytt datum än.

På Kompletts hemsida har varken SF600 eller SF450 något datum.

Jag är tveksam och tycker illa om att Corsair är så tysta om det här. Jag vill veta vad som händer.

Jag kollade via Prisjakt. Jag tror(observera tror) så har inte @Corsair_Johan något alls med inköp till Sverige att göra, utan det sköts från annat håll. Om han sen kan kolla upp såna saker kan jag inte svara på. Har lite kontakt med honom då och då men han är svår att få tag på, och blir svårare och svårare att få svar av honom. Han har fullt upp misstänker jag.

La till mer text
Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Jag kollade via Prisjakt. Jag tror(observera tror) så har inte @Corsair_Johan något alls med inköp till Sverige att göra, utan det sköts från annat håll. Om han sen kan kolla upp såna saker kan jag inte svara på. Har lite kontakt med honom då och då men han är svår att få tag på, och blir svårare och svårare att få svar av honom. Han har fullt upp misstänker jag.

Ja, antagligen är han en upptagen herre. Sen kan jag tycka att även om han inte är inköpsansvarig är han Corsairs representant här på forumet och torde kunna gräva lite. Någonstans måste Corsair grovt ha missbedömt efterfrågan men likväl torde de kunna kommentera läget så att vi slipper sitta här i ovisshet och bara hoppas.

Jag mejlade Corsairs kundtjänst för några dagar sen men har inte fått svar därifrån heller än.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det har något med missbedömd efterfrågan att göra. Vad jag läst på internationella forum har aggen inte släppts i några länder än. Jag tror att de blivit återkallade/försenade av någon anledning. Förmodligen därför som Corsair inte säger något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jops:

Jag tror inte att det har något med missbedömd efterfrågan att göra. Vad jag läst på internationella forum har aggen inte släppts i några länder än. Jag tror att de blivit återkallade/försenade av någon anledning. Förmodligen därför som Corsair inte säger något.

Jag ville inte gå in på konspirationsteorier men har heller inte kollat runt på nätet för mer information. Däremot låter det du skriver rimligt i alla fall sett till att Komplett nu har satt 2 november som preliminärt datum för SF450 V2 om än med reservation för att de anser det vara ett osäkert datum.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

@Corsair Johan Nu vill jag höra ett uttalande. Jag bokade ett agg hos Inet den 17 juli med beräknat skicka-datum den 24 juli. Det försenades till den 13 och nu är leveransen uppskjuten igen; den här gången på obestämd tid. Såvitt jag har sett på Prisjakt är @Inet det enda företaget som har skrivit leveransdatum. Vad har ni sagt till Inet och varför kan ni inte hålla det?

Även jag har ett nätaggregat beställt från Inet. Jag hoppade på tåget i slutet av juli och hat hittills varit med om förseningar enligt följande:

  • 13: augusti skjuts upp till den 27:e augusti

  • 27:e augusti augusti skjuts upp till den 28e augusti , varpå jag efter att ha skickat mail fick höra att de hade fått leveransen och mitt nätaggregat skulle gå iväg dagen därpå

  • 28:e augusti, försening igen till den 12:e september

Jag har under hela denna tiden inte kunnat få ur Inet något om huruvida de faktiskt har en fungerande väg från leverantör och de vill inte heller meddela mig vad leverantören ger dem för information. Just nu får jag känslan att Inet bara skjuter upp datumet med två veckor varje gång utan att det finns någon substans bakom det hela.

Det är klart att det i slutändan är Corsair som måste leverera nätaggregat för att butikerna skall kunna leverera men jag tycker att det känns som om @Inet har skött detta ruttet då deras datum uppenbarligen inte betyder något och andra butiker antingen väljer att inte uppge något datum eller som i fallet Komplett sätta det i november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Även jag har ett nätaggregat beställt från Inet.
[...]
Jag har under hela denna tiden inte kunnat få ur Inet något om huruvida de faktiskt har en fungerande väg från leverantör och de vill inte heller meddela mig vad leverantören ger dem för information. Just nu får jag känslan att Inet bara skjuter upp datumet med två veckor varje gång utan att det finns någon substans bakom det hela.

Det är klart att det i slutändan är Corsair som måste leverera nätaggregat för att butikerna skall kunna leverera men jag tycker att det känns som om @Inet har skött detta ruttet då deras datum uppenbarligen inte betyder något och andra butiker antingen väljer att inte uppge något datum eller som i fallet Komplett sätta det i november.

Jag vill inte kasta skit åt något håll men det är tydligt att kommunikationen mellan Corsair och Inet har brustit, liksom kommunikationen till kunderna.

Jag vill fortfarande gärna ha nätagget och Inet har varit trevliga i sin kommunikation även om de inte har kunnat svara på mina frågor... men hade jag i juli vetat att det skulle dröja till november hade jag inte beställt resten av datorn i somras. Det känns sådär att ha en komplett dator utan ström ståendes i cirka tre och en halv månad (om man av någon anledning litar på Kompletts preliminära datum).

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Jag vill inte kasta skit åt något håll men det är tydligt att kommunikationen mellan Corsair och Inet har brustit, liksom kommunikationen till kunderna.

Jag vill fortfarande gärna ha nätagget och Inet har varit trevliga i sin kommunikation även om de inte har kunnat svara på mina frågor... men hade jag i juli vetat att det skulle dröja till november hade jag inte beställt resten av datorn i somras. Det känns sådär att ha en komplett dator utan ström ståendes i cirka tre och en halv månad (om man av någon anledning litar på Kompletts preliminära datum).

Japp jag är i samma sits. Har en dator som är för liten för ATX-aggregat s jag köpte i somras. Nätaggregat kom aldrig så nu måste jag ha sidopanelen öppen och ett ATX-nätaggregat stående utanför lådan med långa kablar in i den. Riktigt fult. Hade Inet varit tydliga i kommunikationen så hade jag avbeställt alternativt aldrig beställt och nöjt mig med första generationen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu säger Inet 31a oktober... Verkar ha strulat nåt galet i tillverkningen hos OEM. Kunde aldrig ana att jag skulle få tag i Ghosten innan jag fick tag i ett vettigt nätagg...

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Ursäkta för att jag inte svarat i tråden, det har varit väldigt mycket events och annat som gjort att jag inte haft möjlighet att vara så aktiv här på Sweclockers.

Som det ser ut nu så kommer SF450/600 Platinum inte till butiker förrän slutet av oktober början av november.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Välkommen till tråden! Bättre sent än aldrig... fast just den här gången är jag lite tveksam. Det var ett väldans stort icke-svar. Det har vi kunnat se på Prisjakt.

Två viktiga frågor kvarstår att besvara:

Varför har aggen försenats?

Vad har ni att säga till oss som köpte vår dator i somras och tvingas vänta flera månader innan den blir komplett?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaycobicious:

Kunde aldrig ana att jag skulle få tag i Ghosten innan jag fick tag i ett vettigt nätagg...

Samma här. Beställningsdatum: 2018-08-06 21:50.

Å andra sidan förväntar jag mig fler förseningar för Spöket, så fan vet om de inte dyker upp samtidigt i slutändan

Permalänk

SF600 Platinum verkar finnas tillgänglig för beställning på Corsairs hemsida fr.o.m idag!

https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Power-Supply-Units/Power-Supply-Units-Advanced/SF-Series/p/CP-9020182-EU

Lade en beställning, får se om något dyker upp i brevlådan nästa vecka

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk

Tog bara två dagar, har nu fått hem mitt SF600 v2. Kan bara säga att allting i kartongen bara skriker kvalitet, och de individuellt sleevade kablarna är riktigt fina. Enligt manualen börjar fläktarna snurra vid 240W på SF600, och 180W för SF450.

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk
Medlem

Fick min SF600 V2 idag efter att ha beställt från Webhallen och avbokat min beställning från Inet. Nätaggregatet är sjukt fint och som ovanstående talare så skriker det verkligen kvalitet. En tre månader lång väntan och grymt besviken på Inets kommunikation, men nu har man i vart fall sin SFF-dator fungerande!

Permalänk
Medlem

bokat hos inet, nu är den försenad åter igen. Deras leverantörer verkar inte ens kunna inskaffa saker när de finns i lager hos tillverkaren...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

bokat hos inet, nu är den försenad åter igen. Deras leverantörer verkar inte ens kunna inskaffa saker när de finns i lager hos tillverkaren...

När bokade du? Nu ska den finnas i lager enligt deras hemsida och mitt är på väg.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

När bokade du? Nu ska den finnas i lager enligt deras hemsida och mitt är på väg.

Du har beställt 450 wattarn antar jag? Vad jag kan se så står det försenad leverans på den andra. Men som jag skrev tidigare så har webhallen fått in sina.

Skickades från m.sweclockers.com