Fjärrstyrningsprogram ,likt teamviewer ?

Permalänk
Medlem

Fjärrstyrningsprogram ,likt teamviewer ?

Hej!

Har installerat teamviewer på lite släktingars datorer för att hjälpa dom då o då, men nu har programmet börjat o varna att man ska köpa licens ... Fick nej ifrån teamviewer dom tyckte det var kommersiellt .

Vad för andra alternativ finns där ?

Vill gärna ha datorerna i en lista precis som teamviewer , så det bara är att dubbelklicka så blir man uppkopplad.
Samt slippa öppna en massa portar i routers osv

??

Permalänk
Medlem

Under 00-talet använde jag mig endast av Radmin. Skillnaden mellan TeamViewer och Radmin, är att du måste ange datorns IP-adress för att kunna ansluta till datorn. Detta medför lite problem med portar och sånt, men det är en väldigt bra tjänst!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem

Jag kör med Real VNC, jag har något gammalt jag laddade ner för länge sedan, de har inte samma produkt kvar nu men de har VNC connect för upp till fem datorer för privat användning.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

@foppson: realvnc verkar smidigt ,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lansen:

@foppson: realvnc verkar smidigt ,

Jag har inte testat den som ansluter via molnet likt TeamViewer så att man slipper en DDNS-tjänst men det lär vara snarlikt TeamViewer.
Kör själv VNC Enterprise av tvivelaktig karaktär så jag använder inte moln utan använder DDNS-tjänst, kör det på allt som det går, men har jag locket stängt på laptopen med Windows10 så får jag svart skärm med VNC, då funkar TeamViever, har även problem med en Linux-burk, den går det inte att komma in på med VNC om man inte loggar in först med TeamViewer.

Har själv börjat få varningar från TeamViewer fast jag bara använder det mellan tre datorer, dock dagligen, har brutit knät och min bärbara ligger i sovrummet, bökig att hämta om man ska pilla med något, den ska ersätta min stationära tids nog så all migrering tar tid.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Verkar gå i perioder, ett tag blev jag alltid ifrågasatt när jag anslöt till min Windows 7 burk. Men det har gått bort. Kan nog gå ett halvår nu innan TeamViewer tjatar igen

Skickades från m.sweclockers.com