Permalänk

Vilken 10-15K-skärm ska jag välja?!

Har nyligen beställt en ny burk från Inet.se. se här: https://www.inet.se/produkt/b1030452/johannes

Det är en Ultrawide Ips jag allra mest skulle vilja ha för lite magnifik spelupplevelse men att bara kunna multitaska och programmera är den största lukrativiteten. Har suttit och frenetiskt och tittat på Youtube för dagens "high end" UWs (pg348q, xp34 etc) samt läst recensioner på Amazon, prisjakt och det gnälls och knorras över den till synes dåliga kvalitéskonttoll med blacklightbleed och usla paneltyper med döda pixlar och dylikt. Inte precis det jag vill råka ut för när jag lägger 10-15k för en sådan skärm.

Vissa verkar ju ha tur med detta men i den prisklassen är det helt barockt att det är på detta vis. Jag vet inte vad jag ska göra?

Ha det fint.

$1/ovårdat språk /screamin-daemon, forumledare
Permalänk
Medlem

Oavsett vilken skärm du väljer kommer du att hitta recensioner och åsikter från folk om något som är fel på den eller trasigt.

Hitta en som du tycker verkar bra och som har överlag bra recensioner, sen är det bara att rulla tärningarna och hoppas på att den skärm du köper är OK. Den perfekta skärmen finns helt enkelt inte.

Permalänk

@lawoftheraw: har själv haft samma dilemma och kunde inte bestämma mig mellan dom två! Sen läste jag att de har 100hz men native 60hz medans alienwares 34” har samma specs men 100hz native till ungefär samma pris!

Permalänk
Skrivet av hg:

Oavsett vilken skärm du väljer kommer du att hitta recensioner och åsikter från folk om något som är fel på den eller trasigt.

Hitta en som du tycker verkar bra och som har överlag bra recensioner, sen är det bara att rulla tärningarna och hoppas på att den skärm du köper är OK. Den perfekta skärmen finns helt enkelt inte.

Tack för svar. Tycker bara det är så fullkomligt fel att eventuellt returnera skärm efter skärm bara för att äntligen få en som kan tänkas fungera i den prisklassen. Dagens I-landsproblem och allt det där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av nilssonbenjamin:

@lawoftheraw: har själv haft samma dilemma och kunde inte bestämma mig mellan dom två! Sen läste jag att de har 100hz men native 60hz medans alienwares 34” har samma specs men 100hz native till ungefär samma pris!

Tack för svar! Kan du ge mig fullständigt modellnummer/länk? (Noob alert)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

åh väck inte monstret.
hur var det nu...
budget
funktion
användingsområde

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Kanske värd att vänta på? Har haft samma skärm fast 2560x1080-varianten och är helnöjd med den!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Skrivet av joppe:

Kanske värd att vänta på? Har haft samma skärm fast 2560x1080-varianten och är helnöjd med den!

Har också titat på dom. Men LG har ju teasat med dom i runt 1 år nu. Jag vet helt ärligt inte vad som kommer att vara bättre? Ser ju ut att vara samma specs som redan existerar idag (100,120oc)

Skickades från m.sweclockers.com