Permalänk
Medlem

@aamukh: Har man väl hittat defekter i skärmen är det praktiskt taget omöjligt att få dem ur huvudet igen. Du gjorde rätt i att lämna tillbaka denna tv. Tyvärr kommer motsvarande eller framtida tv troligtvis också dras med dessa problem(eller andra), men då är du medveten om att du köper dem. Mitt tips är att inte titta för noga.

Jag är bildskadad i den mån att 24p bugg, dvd-ryck, clouding, banding, ghosting, påslagen true motion, för låga framerates och input lag gör mig åksjuk, men sen är jag lite känslig och störs rätt mycket av att bli bländad eller flimmer från lysrör och ibland annan belysning också.

Min egen led-lcd tv är jag riktigt nöjd med även om det finns en del clouding som upptäcks främst när jag scrollar på hemsidor med ljus bakgrund. Blir irriterad på mig själv när jag "kommer på" det, för det kan det dröja någon timma innan hjärnan återigen börjar sortera bort det, sen är det borta i en vecka eller så tills jag råkar störas av det på nytt.

Fy fan för att ha filmkväll hos kompisar som har true-motion och sån skit påslagen!

Nästa tv kommer som jag skriver också ha fel, men hoppas du blir mer nöjd ändå

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

Jag är inte riktigt med här, är tvn defekt är det bara lämna tillbaka. Det är 2017 och är tvn dyrare än 10k så kan de inte skylla på tekniken. Då skall det stå i instruktionsboken och säljmaterialet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Jag funderar på denna tv lr en projektor, . Hmm svårt att bestämma mig.

Går den här TV:n (EG910V) att få tag i längre? Den är ju typ tre-fyra generationer gammal? (och dessutom 1080p)
Ska man köpa denna ska det verkligen vara till rätt pris

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

LG OLED 55C8..

Fann i eftertexten på en BD film
röda toner i överkant och minimalt på
båda sidorna av panelen, dock inget jag
uppdagade under filmens gång.

Ska se på bilderna som Jaxione laddade upp
tidigare, för att få bättre bas att utgå ifrån.

Har samma som dig Flash Tec, de syns inget i
tv´s menysystem, men gissar som dig, att de pixlarna
då inte är aktiverade = svarta, medans de i en film
är aktiva = kan visa sina felaktigheter.

Permalänk
Medlem

Stort tack @Jaxione för bildpaketet
som man kunde ladda ner och testa.