Permalänk
Medlem

Ingen som lagt upp en bild på ett tag, och jag kom av någon underlig anledning att tänka på det här spelet från sent 90-tal.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

@Tenchi: Jag tror att vi kanske kommer att behöva en ledtråd här. Jag tycker mig känna igen plåtskäggis så jag har nog sett spelet någonstans, men en titel kan jag inte komma på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

@Tenchi: Jag tror att vi kanske kommer att behöva en ledtråd här. Jag tycker mig känna igen plåtskäggis så jag har nog sett spelet någonstans, men en titel kan jag inte komma på.

Absolut, den här är inte lätt.
Spelet bygger på en tysk opera från slutet av 1800-talet. Spelet är från 1998. Det släpptes bla i en helsvensk utgåva.
Blev det lättare?

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

@Tenchi: Tysk opera? Är det Nibelungen eller vad det nu heter?

Ah, jag hittade det på Mobygames, Ringen hette det visst på svenska. Vad besvikna kunderna måste ha blivit på att Frodo inte var med i det överhuvudtaget.

Lade till andra stycket.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

@Tenchi: Tysk opera? Är det Nibelungen eller vad det nu heter?

Ah, jag hittade det på Mobygames, Ringen hette det visst på svenska. Vad besvikna kunderna måste ha blivit på att Frodo inte var med i det överhuvudtaget.

Helt rätt!
Nibelungens ring hette operan, spelet hette Ring: The Legend of the Nibelungen.
Jo, den svenska distributören lär nog ha räknat med att folk skulle ta fel på titeln.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ledtråd: Det här spelet fick utmärkelsen Worst Game of the Year av Computer Games Magazine.

Permalänk
Medlem

Hmm är det möjligen det där kristna FPS spelet?
Catechumen tror jag det hette. (har inte spelat )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Nej, det har inget samband med religion.

Permalänk
Medlem

Jag tog mig faktiskt igenom det där skräpet, Dungeon Lords.

Permalänk
Medlem

@Xtreeem: Då är du uthålligare än mig, för jag orkade bara till första staden tror jag. Fullständigt rätt, din tur!

Permalänk
Medlem

Då kör vi på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xtreeem:

Då kör vi på detta.

[urlBild[/url]

Men det där är väl ändå Dragon Force?

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem

@MrH4U: Prexis prexis, bara att rulla bollen vidare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag får ingen bild?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, jag får ingen bild?

Nu fungerar det lite bättre, var visst jag som var lite trött när jag ladda upp till Imgur

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara påminna om att egentligen så ska spelen vara +10 år gammla

Permalänk
Medlem

Hand of fate!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xtreeem:

Tänkte bara påminna om att egentligen så ska spelen vara +10 år gammla

Det måste jag visst ha missat igår kväll

Skrivet av vikben:

Hand of fate!

Det är korrekt!

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem

@MrH4U: GÖtt

Permalänk
Medlem

@vikben Liero

Edit: Är 99,9% säker på att det är korrekt. Så här kommer en ny:

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

@vikben Liero

Edit: Är 99,9% säker på att det är korrekt. Så här kommer en ny:
http://forumbilder.se/H8CON/spel-1.png

Alltså varför tog du inte battle chess, så hade jag haft en chans

Permalänk
Medlem

@Nioreh83: >Oh nej... inte det spelet... 7th Guest?

Plågades utav det som ung och lär inte glömma ögat i förstahand.

Men inväntar svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xtreeem:

@Nioreh83: >Oh nej... inte det spelet... 7th Guest?

Plågades utav det som ung och lär inte glömma ögat i förstahand.

Men inväntar svar

Korrekt!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Då rullar vi på med en gammal klassiker

Permalänk
Medlem

Jag har suttit och stirrat på gamla MMO på Mobygames och skulle gissa på att det kanske kan vara Dark age of Camelot, men ärligt talat var största skillnaden att det spelet hade lila text.

Permalänk
Medlem

@Telperion: Helt korrekt, lite sottiga Albs ute och farmar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ledtråd: Det här spelet utvecklades i en av de forna öststaterna.