Gigabyte Geforce RTX 2080 Gaming OC

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av LeVvE:

Lite synd att det inte finns andra kort som 1080 Ti FTW3, Gaming X, Strix etc med i testerna.

Skrivet av Samlooh:

Håller med! Vet inte varför det sällan är så att många tester endast görs med FE-korten. De flesta har ju ett kort med en "tredjeparts"-kylare från t.ex ASUS, MSI, Gigabyte m.m.

Minns jag rätt är det ett gäng till på ingång, @JonasT och @Kenneth betar av allt eftersom korten landar i brevlådan!

Skrivet av Tomika:

Varför inga staplar med 1080ti och 1080? Kan vara kul jämföra direkt när man läser testet. Att jämföra ett 2080 mot ett annat eller 3 blir ju meh, eller att 3 olika 2080ti ligger i toppen, otippat? Så vad ska man jämföra produkten emot?

Gärna lite AMD staplar också <3

Hm, inte helt på vad du menar här faktiskt. Vilken jämförelse tänker du på?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av anon34034:

Förstår inte logiken med att det bästa på marknaden kan anses som dyrt.. är en rymdraket dyr för att den kostar mycket? Varför ska jag betala så mycket när jag lika gärna kan cykla...

Kanske för att det bästa på marknaden kostade mycket mindre förut? Är det verkligen svårt att förstå att folk reagerar på priserna (även om många överreagerar)?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag tycker det är rimligt att 2080 kostar lite mer än 1080 ti eftersom det är lite bättre. Däremot ty ker jag inte det är rimligt att jämföra det mot 1080 så länge det kostar mer än 1080 ti.

Precis vad jag också menar - så¨där håller vi alltså med och igen; ber om ursäkt för att jag inte läste ordentligt innan min första kommentar.

Visa signatur

Main | R7 5800x3d@4.45ghz | 128GB 3200mhz | 3TB NVME | GeForce RTX 4090
Secondary | i7 2600k@4.4ghz | 32GB 1866mhz | 2TB SSD | GeForce 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Förstår inte logiken med att det bästa på marknaden kan anses som dyrt.. är en rymdraket dyr för att den kostar mycket? Varför ska jag betala så mycket när jag lika gärna kan cykla...

Bättre jämförelse: Du kan välja mellan flera olika raketer som kan ta olika mycket last. Låt säga att den raket som tar mest last, tar 20% mer än den näst bästa, men kostar dubbelt så mycket. Då är den dyr, och bara värt det om du verkligen behöver 20% mer last.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaZman:

Det "bör" kosta precis vad Nvidia prissätter det som. Gillar du inte prisökningen behöver du inte köpa kortet men det ändrar inte faktumet att det ersätter 1080.

Så resonerar folk som håller på Intel och Apple också!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Minns jag rätt är det ett gäng till på ingång, @JonasT och @Kenneth betar av allt eftersom korten landar i brevlådan!

Hm, inte helt på vad du menar här faktiskt. Vilken jämförelse tänker du på?

https://www.sweclockers.com/test/26325-gigabyte-geforce-rtx-2... saknar jämförelser mot tidigare grafikkort.

(Min webbläsare hängde upp sig eller buggade ur för kunde inte se hela listorna i övriga tester, men nu i överklockade testerna så ser jag fortfarande bara 2080 modellerna)

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bulan75:

Givet köp ... om det kostade 4tkr

Skickades från m.sweclockers.com

Fett värt ju!

Tredjepart 2080 presterar ju som ett 1080Ti fett hype. Klart man betalar mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Lite synd att det inte finns andra kort som 1080 Ti FTW3, Gaming X, Strix etc med i testerna.

Skrivet av Samlooh:

Håller med! Vet inte varför det sällan är så att många tester endast görs med FE-korten. De flesta har ju ett kort med en "tredjeparts"-kylare från t.ex ASUS, MSI, Gigabyte m.m.

Skrivet av emilakered:

Minns jag rätt är det ett gäng till på ingång, @JonasT och @Kenneth betar av allt eftersom korten landar i brevlådan!

@emilakered: Tror du läste lite fel där i farten . Det som efterfrågas är något fabriksöverklockat kort från förra generationen, vore intressant att se hur fabriksöverklockade 1080 och 1080 Ti står sig mot fabriksöverklockade 2080 och 2080 Ti.

Permalänk
Medlem

Ni la aldrig så här mycket fokus på grafikkort för prosumers som låg i samma prisintervall som dessa? Varför ger ni dessa kort så mycket fokus? Det är att normalisera prissättningen så att konsumenter tror att det här är ett segment med acceptabel prissättning.

Jag skulle hellre se test på exempelvis RX 580 4GB "med Samsung 4 GB minne". Varför väljer man att precisera att det är minne från just samsung? Och varför är kortet billigare än alla andra? Är minnet på något sätt sämre än från övriga tillverkare? Det är den typen av frågor som skulle vara intressant om ni grävde i. Alltså kort som folk faktiskt köper.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/s...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Är säkert för de inte har hunnit testa mer än "stock" korten men tycker just dessa varianter är intressanta då de presterar mycket bättre än 1080 Ti FE och ligger på bra pris jämfört med 2080 så om man inte bryr sig så mycket om RTX så kan man få en fin deal.

Det jag menar är att man bör jämföra mot äldre 1080ti/1080-korten med tredjepartskylare - och inte bara mot FE då de flesta ändå inte har ett FE-kort.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ni la aldrig så här mycket fokus på grafikkort för prosumers som låg i samma prisintervall som dessa? Varför ger ni dessa kort så mycket fokus? Det är att normalisera prissättningen så att konsumenter tror att det här är ett segment med acceptabel prissättning.

Jag skulle hellre se test på exempelvis RX 580 4GB "med Samsung 4 GB minne". Varför väljer man att precisera att det är minne från just samsung? Och varför är kortet billigare än alla andra? Är minnet på något sätt sämre än från övriga tillverkare? Det är den typen av frågor som skulle vara intressant om ni grävde i. Alltså kort som folk faktiskt köper.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/s...

Misstänker att det har något med miners att göra. För spel tror jag inte du märker stor skillnad mellan ett som har samsung och ett som har hynix minne.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Varför inga staplar med 1080ti och 1080? Kan vara kul jämföra direkt när man läser testet. Att jämföra ett 2080 mot ett annat eller 3 blir ju meh, eller att 3 olika 2080ti ligger i toppen, otippat? Så vad ska man jämföra produkten emot?

Gärna lite AMD staplar också <3

Men där var väll staplar med 1080 och 1080Ti? eller vad menar du?

Jag blir i vilket falls som helst upphetsad över dessa priser och att det börjar trilla ner tredjeparts kort nu, väntar med spänning på STrix kortet. Kanske är tomten snäll iår, vi får se

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ni la aldrig så här mycket fokus på grafikkort för prosumers som låg i samma prisintervall som dessa? Varför ger ni dessa kort så mycket fokus? Det är att normalisera prissättningen så att konsumenter tror att det här är ett segment med acceptabel prissättning.

Jag skulle hellre se test på exempelvis RX 580 4GB "med Samsung 4 GB minne". Varför väljer man att precisera att det är minne från just samsung? Och varför är kortet billigare än alla andra? Är minnet på något sätt sämre än från övriga tillverkare? Det är den typen av frågor som skulle vara intressant om ni grävde i. Alltså kort som folk faktiskt köper.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/s...

1080 ti innehas av lite drygt tre gånger så många steamanvändare som RX 580. Så uppenbarligen är det här prisklassen av "kort som folk faktiskt köper"

https://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Wolfkin:

@emilakered: Tror du läste lite fel där i farten . Det som efterfrågas är något fabriksöverklockat kort från förra generationen, vore intressant att se hur fabriksöverklockade 1080 och 1080 Ti står sig mot fabriksöverklockade 2080 och 2080 Ti.

Haha, oups! Ja, nej, det är rent praktiskt. De gamla siffrorna går inte att använda (no shit..), och vi har inte ens kvar majoriteten av korten. Kan gå att putta in några i efterhand, kanske - lämnar åt @JonasT och @Kenneth att klura på det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Tomika:

https://www.sweclockers.com/test/26325-gigabyte-geforce-rtx-2... saknar jämförelser mot tidigare grafikkort.

(Min webbläsare hängde upp sig eller buggade ur för kunde inte se hela listorna i övriga tester, men nu i överklockade testerna så ser jag fortfarande bara 2080 modellerna)

Ah, nej, OC har bara ett fåtal kort. Helt enkelt för att det blir så nedrans långt annars, och det intressanta är ändå skillnaden själva klockningen gör. Men, tar med feedback såklart!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Men 2080 är ju ointressant, alla och deras moster har redan reviews på dom... Kommer vi se review på 2070? Ska ju bara vara dagar till dom släpps och har inte hört ett pip om dom på länge :/

Permalänk
Medlem

2080 ligger i samma prisklass som 1080Ti. Klart man jämför det med det. Att jämföra 2080 mot 1080 är orimligt då de är i helt olika prisklasser.

20xx-serien är helt klart inte prisvärt någonstans. Men så länge folk tycker dessa priser är bra så... ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Det måste vara jobbigt att gnälla på prestanda/krona varje generation. För det har inte hänt något nytt, samma gamla historia upprepar sig som vanligt. Det gamla måste säljas ut och har således bättre prestanda/krona, vem sjutton skulle vilja köpa gammalt om det nya presterar bättre och kostar mindre?

Nytt har fördelen att det har nya funktioner, nya arkitekturer etc.

Vart med här på Swec sedan 7970/680-tiden iaf och jag har faktiskt aldrig upplevt något direkt gnäll varje ny generation? Klart det alltid finns någon men inget man reagerar på för generellt har inget extremt hänt. (Halo produkter som Titan är nog undantaget men de kom ju med extrem prestanda ingen väntade sig också) tvärtom har det vart mycket folk som är glada över nya grejer bara...fram tills nu dvs...

Faktum är att det är en oroande utveckling och det är väl bra att folk sparkar bakut? Som konsumenter är det allt vi kan göra, och hoppas på förändring. Så vi visar Nvidia att vi inte tycker detta är ok. Vi uttrycker missnöje och vi slutar kasta pengar på dem.

Du förespråkar kanske att dra ner byxorna, böja sig framåt och ta det liksom och det kan jag respektera, egoistiskt kanske men inget fel i det egentligen. Har man råd så har man ju. Men det ger ju inte Nvidia rätt signaler direkt.

Så jag förstår inte varför du blir triggad av att många faktiskt reagerar och uttrycker sitt missnöje över en oroande utveckling.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Vart med här på Swec sedan 7970/680-tiden iaf och jag har faktiskt aldrig upplevt något direkt gnäll varje ny generation? Klart det alltid finns någon men inget man reagerar på för generellt har inget extremt hänt. (Halo produkter som Titan är nog undantaget men de kom ju med extrem prestanda ingen väntade sig också) tvärtom har det vart mycket folk som är glada över nya grejer bara...fram tills nu dvs...

Faktum är att det är en oroande utveckling och det är väl bra att folk sparkar bakut? Som konsumenter är det allt vi kan göra, och hoppas på förändring. Så vi visar Nvidia att vi inte tycker detta är ok. Vi uttrycker missnöje och vi slutar kasta pengar på dem.

Du förespråkar kanske att dra ner byxorna, böja sig framåt och ta det liksom och det kan jag respektera, egoistiskt kanske men inget fel i det egentligen. Har man råd så har man ju. Men det ger ju inte Nvidia rätt signaler direkt.

Så jag förstår inte varför du blir triggad av att många faktiskt reagerar och uttrycker sitt missnöje över en oroande utveckling.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, jag förespråkar inte våldtäkt och vet faktiskt inte varför folk ska blanda in analsex när man ska diskutera saker.

Nvidia har skapat kort som är bättre än tidigare och således dyrare än det tidigare. Vad jag vet finns det ingen medmänsklig rättighet att alla ska kunna ha råd att köpa det dyraste teknikprylarna hela tiden. Har man inte råd köper man begagnat, går ner till en nivå som passar sig eller låter bli.

Du är ett praktexempel på vad jag tycker är fel, istället för att säga "jag tycker priset är för högt, jag väntar tills det går ner lite". Så är det omedelbart: "Nvidia är våldtäktsmän och alla som köper utav dem gillar att bli våldtagna i röven". Om det är så vi ska ha det på Sweclockers så fort det kommer ny teknik som kostar lite så vill jag inte vara kvar här.

Uttryck gärna ditt missnöje, men gör det med värdighet när du skriver, och rösta med din plånbok. Kasta skällsord och annan goja är bara barnsligt.

Själv tycker jag att rent tekniskt är 2080 värt den extra 1000-lappen som det kostar extra jämfört med 1080Ti när man kollar på det extra man får i kretsen. Hade det varit sämre, dyrare och inga nya funktioner så hade jag inte tyckt det.

2080Ti säljer Nvidia mer än de tillverkar, folk står i kö och väntar på sina kort, och om det kommer in något annat på lager så försvinner de direkt. Lägre pris hade bara skapat längre köer. Alternativet till det är att de aldrig skulle släppt kortet och vi hämmar utveckling, om vi som är teknikintresserade anser att det är det bästa så kan vi lika gärna gå tillbaka att bo i grottor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ni la aldrig så här mycket fokus på grafikkort för prosumers som låg i samma prisintervall som dessa? Varför ger ni dessa kort så mycket fokus? Det är att normalisera prissättningen så att konsumenter tror att det här är ett segment med acceptabel prissättning.

Jag skulle hellre se test på exempelvis RX 580 4GB "med Samsung 4 GB minne". Varför väljer man att precisera att det är minne från just samsung? Och varför är kortet billigare än alla andra? Är minnet på något sätt sämre än från övriga tillverkare? Det är den typen av frågor som skulle vara intressant om ni grävde i. Alltså kort som folk faktiskt köper.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/s...

RX 580 är ju ett omdöpt 480 och där har Swec testat totalt 7 st grafikkort. Ser inte hur det skulle ge något mervärde att testa ett 8:de. Man gjorde ju t o m orginaltestet av 480 eftersom AMD hade schabblat till det med första drivrutinen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

RTX serien som helhet är svårmotiverad till följd av skyhög prestanda per krona, 1080TI kan komma att bli långlivad och förhoppningsvis till reducerat pris.

Du menar väl motsatsen? Prestandan är ju väldigt låg i förhållande till priset.

Misstänker även att GTX 1080 Ti inte kommer gå ner nämnvärt i pris:
Initialt är efterfrågan tillräckligt stor att hålla uppe priserna. Sedan (eller redan?) avslutas tillverkningen.
Kvarvarande exemplar reas som regel inte ut annat än undantagsvis, utan priserna ligger först kvar för att sedan gå upp.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ni la aldrig så här mycket fokus på grafikkort för prosumers som låg i samma prisintervall som dessa? Varför ger ni dessa kort så mycket fokus? Det är att normalisera prissättningen så att konsumenter tror att det här är ett segment med acceptabel prissättning.

Acceptabel för vem? Korten säljer som smör i solsken så uppenbarligen är prissättningen rätt.
Pascal säljer fortfarande massvis så det är ju på en nivå som marknaden accepterar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Nvidia har skapat kort som är bättre än tidigare och således dyrare än det tidigare. Vad jag vet finns det ingen medmänsklig rättighet att alla ska kunna ha råd att köpa det dyraste teknikprylarna hela tiden. Har man inte råd köper man begagnat, går ner till en nivå som passar sig eller låter bli.

Du är ett praktexempel på vad jag tycker är fel, istället för att säga "jag tycker priset är för högt, jag väntar tills det går ner lite". Så är det omedelbart: "Nvidia är våldtäktsmän och alla som köper utav dem gillar att bli våldtagna i röven". Om det är så vi ska ha det på Sweclockers så fort det kommer ny teknik som kostar lite så vill jag inte vara kvar här.

Uttryck gärna ditt missnöje, men gör det med värdighet när du skriver, och rösta med din plånbok. Kasta skällsord och annan goja är bara barnsligt.

Själv tycker jag att rent tekniskt är 2080 värt den extra 1000-lappen som det kostar extra jämfört med 1080Ti när man kollar på det extra man får i kretsen. Hade det varit sämre, dyrare och inga nya funktioner så hade jag inte tyckt det.

Jag lade mig bara på din nivå. Tyckte det var passande? Du kritiserar folk för att de "gnäller" över priser och jag kritiserade då dit gnäll över "gnället" bara. Du tycker alltså inte det leder någon vart? Hmm....varför ägnar du dig själv åt det då tro?

Ditt första inlägg anser jag ligger under "Kasta skällsord och annan goja är bara barnsligt." nämligen. Så svarade med något liknande.

Förespråkar ingen våldtäckt och skulle aldrig göra förövrigt. Det var något du tolkade så för att få lite krystad dramatisk effekt i ditt svar bara.

Men till saken, varför ska folk behöva vänta tills saker ligger i reabacken? Nvidia badar i pengar. Klart som korvspad vi kan vara kritiska till deras taktik då? Är ingen mänsklighet att köpa de senaste prylarna men nog fan har folk rätt att ogilla utvecklingen utan att bli kallade för gnällspikar av tex dig? Hade Nvidia gått på knäna hade nog ingen sagt något. Men de skrattar liksom hela vägen till banken nu.

Du tycker det är värt en tusenlapp extra. Många håller inte alls med, de tycker det är flera tusen för dyrt. Båda sidor är väl ok egentligen. Problemet jag såg/reagerade på, anledningen till min första kommentar mot dig, var att du gillar inte de som gnäller och inte håller med dig om priset typ.

Läst mycket kring 2080 och 2080ti och det är tonläget från de som gladeligen köper sakerna iaf som är mest hätsk tycker jag. Noll förståelse för andra sidans reservationer utan de har råd så ur vägen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Du menar väl motsatsen? Prestandan är ju väldigt låg i förhållande till priset.

Misstänker även att GTX 1080 Ti inte kommer gå ner nämnvärt i pris:
Initialt är efterfrågan tillräckligt stor att hålla uppe priserna. Sedan (eller redan?) avslutas tillverkningen.
Kvarvarande exemplar reas som regel inte ut annat än undantagsvis, utan priserna ligger först kvar för att sedan gå upp.

Helt korrekt låg prestanda per krona givetvis, skyller på en lång arbetsdag och brist på sömn!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit intressant med en graf där prestandaindex och pris~~ för korten står jämte varandra? Då får man som konsument en ganska bra överblick över vad man får för sina pengar i ren prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Skillnaden mot kortet det ersätter är enorm. På samma sätt som skillnaden mellan 1080Ti och dess ersättare är enorm.

Ok, så vad är den enorma skillnaden om det inte handlar om prestanda och varför ska jag i så fall bry mig om den?

Permalänk
Medlem

Se där ja, sitter nog på mitt 1080Ti ett par år till då.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Lite på grund av det här man ville se 1080 Ti med i testerna men tillverkarna kanske inte ville det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Lite synd att det inte finns andra kort som 1080 Ti FTW3, Gaming X, Strix etc med i testerna.

kolla up joker productions han jämför 1000 och 2000 serien. känns som att sweclockers har blivit lite väl lata i sina tester.
https://www.youtube.com/watch?v=--UHIlV11wg
https://www.youtube.com/watch?v=BxoX34erPu0&t=969s

Permalänk
Avstängd

Produkten är bra men inte prisvärd!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |