Presentationstråd för nya (och gamla) medlemmar

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Presentationstråd för nya (och gamla) medlemmar

Fick in ett kul förslag från @Henrik S i vårt feedbackforum om att skapa en tråd för nya medlemmar att presentera sig själva.

Sagt och gjort, här är den officiella presentationstråden för den som vill berätta mer om sig själv. Vad har ni för intressen (förutom datorer, duh!), vad gillar ni för mat och vilket husdjur är det bästa?

Tråden är dock inte reserverad för nya medlemmar utan även gamla rävar får givetvis hoppa in och berätta mer om sig själva!

Jag kan börja!

Hej, jag heter Jonas och är 30+ något år. Blev medlem på SweClockers 2002 och gillar, förutom datorhårdvara, spel, hembio/ljud samt film av alla dess slag. Har länge haft ett ohälsosamt förhållande till lövbiff med ketchup samt torra kanelbullar. Hade katt en gång i tiden men föredrar i ärlighetens namn hundar.

Varsågoda och fyll på!

Permalänk
Inaktiv

Me next! Halloj, jag heter Rasmus men du kan kalla mig Bettan (fråga mig inte varför). Har hängt här sen början av året och är lite småtokig i att bygga datorer, likaså containerfynd som plånbokstömmare. I mitt hus blir det absolut INGEN ketchup på lövbiffen under några omständigheter och inte heller några katter. Doggo4lyfe

Permalänk
Medlem

Pontus heter jag! Jag pysslar en del med datormoddning vilket ni kan se på min hemsida samt så ap-skruvas det mycket med bilar. Gärna bmw och absolut med mycket hästar. Hemma har jag en sambo och en liten vovve.

Jag bor i skåne men flyttar om två veckor till Norrtälje. Jag har ännu ej skaffat en lägenhet och är inte speciellt stressad över det heller. Det säger rätt mycket om mig skulle jag tro.
Som yrkesman är jag en Högspännings-elektriker och jobbar för vattenfall. Väldigt intressant och mångsidigt yrke.

Jag är som ni märker jäkligt snäll då jag varigt medlem ett tag men jag fläskar ut tråden lite ändå.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

David, 26 år. Pluggar till stor del pga mitt medlemskap på Sweclockers numera embedded electronics. Önskar jag hade mer tid för spel och hårdvara men till delar majoriteten av den lediga tiden med Sambo och två katter. Hade gärna haft en hund också, varför välja?

Jag är oförskämt förtjust i folköl och dricker oftast hellre det än stark bira. Är sämre än din morsa på CS!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Martin heter jag. Tycker teknik är skoj, därför hönger jag här.

Jobbar med inköp.

Försöker få igång en hobby, går knakigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tjena!

Från Gbg och urgammal läsare av Sweclockers. Kände inte att jag kunde fixa ett konto då jag tidigare var VD för en större ÅF men efter jag hoppat av så blev jag medlem 2013. Född på 60-talet så jag är knappast purung.

Har en massa inlägg (runt 2600) så vill ni veta vad jag tycker och tänker så är det bara att söka. Älskar katter, snabba CPU och GPU:s, snabba bilar (har en Porsche Macan Turbo), hemmabiosystem och TV-apparater, hatar pseudovetenskap, och överdrivet fanboyskap.

Har byggt datorer sedan 486:ans tid och skulle aldrig köpa en färdigbyggd till mig själv. Till farsan däremot är en färdig Lenovo bäst. Har en gamingdator som börjar bli trött i signaturen och en Surface Pro 4 som står för 80% av arbetet. Har hamnat i kollisionskurs med AMD-fanatiker mer än en gång och det får ni tolka hur ni vill.

Kolla in alla fina kissar här: (Katt lika bra som hårvara).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Stockholmsbo utan djur, men tre barn, varav två gamers som man försöker hålla uppdaterade med skaplig hårdvara + sitt egna intresse för datorer. Har däremot intet eget intresse för gaming.
Passiv medlem lång tid men fick ganska nyligen för mig att bli lite aktiv här
Pysslar mestadels med nätverks & brandlarmsdragningar samt lite fiber till yrket, och som intresse finns root/flash/mod av android och har till och från varit väldigt aktiv på XDA.
I övrigt så görs gärna ett försök till lagning innan något slängs, och det händer väl även att man släpar upp nån elpryl från soprummet ibland för att se om något går att laga, så det skruvas en del.
Teknik, teknik, teknik...

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

Östgöte som varit medlem här halva sitt liv, även om sajten då var en aning blåare (och då talar vi inte om politik) och jag i mångt helt ny på samtida datorer. Pluggade till gymnasielärare i svenska och engelska, men hoppade av efter tre år, började plugga datorteknik och idag jobbar jag som linuxsysadmin.
Min största hobby är att slå språknazister på fingrarna och att dra såpass långsökta skämt att jag själv knappt finner dem underhållande.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Flyttade till storstan för två år sedan efter avklarade universitetsstudier. Jobbar med justitiefrågor centralt. I ett tidigare liv spelade jag hockey, men numera är det bara gitarr som gäller. Tänkte gå med i ett punk eller metalband en vacker dag när jag blir för gammal - som 40 års kris eller nåt.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Nicklas, 29 år.
Jobbar som lastbilschaufför och har gjort sen man tog studenten. Trivs bra med jobbet!
Sysslar med det mesta på fritiden, men blir väldigt mycket pillande med datorer, spel och kolla på film/serier. Älskar att laga mat.
Även lite små förtjust i whisky och öl.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

35 år, Göteborgare (typ) som arbetar med logistik. Har några år på Komplett i bagaget, men det var ett tag sen nu. Småbarn och hus så hobbies får lite mindre tid nuförtiden. Men, om tid finnes så lirar jag gärna lite onlinelir med vänner eller spelar golf.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Proffsmoddare

Hello! My name is Justin. Australian, 32yrs, living in Sweden after finding my lovely wife, who I followed back here back in 2009. 2 kids under 5 yrs, work full time at Fotografiska Stockholm as an A/V tech, and work 50% with my own company.

I mod computers as it lets me be creative. Totally the most fun of all previois hobbies!

I frequent SweC daily but mostly on a stalking basis. Not much time over from working 2 jobs and keeping the kids entertained. I am a friendly guy, so if you wish to get some help regarding PC building, just shoot me a PM.

Byebye

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hej, jag heter Jacob och är 29 år. Blev medlem i slutet av år 2007 då jag, likt många andra, skulle bygga min första dator från scratch. Intresset för datorer, teknik och spel har alltid funnits, men det dröjde till jag flyttat hemifrån innan jag kunde förverkliga min inre nörd. Förutom datorer, främst processorer, gillar jag dator- & TV-spel, film, serier och böcker. En bra och gärna mörk handling är viktig. Gillar långa promenader, dock endast när vädret tillåter. Har en son på 5 år.

Jobbar sedan januari 2013 här på SweClockers och dessförinnan skrev jag för NordicHardware. Är i grunden utbildad kock och varvade alltifrån extraknäck till olika anställningsformer inom restaurang från 14 till 21 års ålder. Älskade det, men insåg med åren att min verkliga passion låg i att förmedla kunskap, nyheter och konsumentvägleda. Får jag chansen att stå i kök och laga mat för större sällskap tar jag den gärna.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hjälpsam

Kul initiativ Jonas!

Olof heter jag, är medlem sedan 2004 och 41år gammal. Började med att jag byggde egna datorer och hjälpte polare med allehanda datorproblem och byggen.

Datorer och hårdvara gick från passion till yrke och har jobbat med/för några av de största elektronikbuikerna i Sverige med allt från support till marknadsföring och inköp/prissättning.

Kommer ursprungligen från Göteborg men hittade min kärlek via Imgur och flyttade till Norrland och är idag butikschef för en mindre datorbutik och stortrivs här. Har dessutom ett litet stort intresse för LEGO Star Wars med en gaska bra samling av Millennium Falcons av olika storlekar.

Gift, bonusbarn och en liten valp på 6 månader bor i hus och kör Skoda VRS.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Did you just assume att jag gillar datorer??
Enda datorer duger till är gaming!
Och att låtsas vara författare.
Och titta på film/tv-serier.
Och säkert ett och annat då ja, jag kanske gillar datorer för annat än vad som den innehåller
Använder mest SweC för att se vad som är bra då jag själv knappt kan något alls när det gäller teknik inom datorvärlden.

Marko heter jag, 29år och kör buss i Jönköpings län.
Gillar att skriva på fritiden. Typ färdig med en bok men får se vad som händer med den nu. Drömmen är att släppa den och att den gillas men det är betydligt lättare än sagt.

Är jugge och har bott i Sverige större delen av mitt liv.
Folk har svårt att se att jag är jugge (jag är kort och har i princip felfri svenska i tal och skrift).

Diggar bussar, mer utöver att köra dem, så driver ett litet busskonto på Instagram där bussintresserade följer vad jag gör på jobbet och lite stories jag berättar där om yrket och vad som händer osv.

Utöver det är kebab och choklad nice.
Föredrar katter över hundar men hundar brukar vilja mysa mer än katter så jag borde väl föredra hundar men hundar kräver mer tillsyn så därför vinner katter.

Kan hända att jag är den där jobbiga snubben som tjatar om bussar hela tiden på Discorden!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Tomas heter jag, 35 år fyllda och medlem sedan 2013 men var nog på hemsidan mycket tidigare och läste.
Gillar Hello kitty och Maple Story 2.
Söker brevvänner runt samma ålder och med samma intressen. Lol jk.

Född i värsta hålan i sverige för att 2006 flytta till Västerås och 2008 gick flytten till Stockholm.

Bor ute i natursköna Hässelby gård med sambon.

Jobbar som personlig assistent men försöker sadla om till webbutvecklare.

Herrå hörs.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk

Jukka heter jag och är 51 år, bor mittemellan Stockholm och Uppsala.
Diggar allt inom elektronik.
Började redan på 80-talet skruva i stereos och allt jag kom över.
Första datorn var en 386:a minns ej när
Idag är det mer äldre stereos som gäller, framförallt B&O anläggningar.
Jobbar inom Logistik pga närheten hem, har även varit i byggbranschen med betonghåltagning samt utbildat mig till teletekniker.

Permalänk
Medlem

Jesper heter jag och är 27 år gammal. Vanligtvis Göteborgare men bor sedan ett år tillbaka med sambon i Australien där vi båda studerar. Det är dock på tok för långt till Sverige härifrån så efter årsskiftet blir det en flytt tillbaka till Göteborg för att fortsätta mina studier där. Pluggar psykologi hemma och idrottsvetenskap i Australien, arbetar extra som personlig tränare för pensionärer i en 65+ by - vilket är fantastiskt roligt!

Medlem sedan 2007 då jag byggde min första dator. En Athlon 64 X2 4600 om jag inte minns fel. 2GB RAM, GTX7800 och 500GB HDD i RAID med spegling. Man var kung på lan!

Älskar teknik och hårdvara, olika former av träning samt att jobba med träning, läsa och givetvis hundar (katter är helt okej också), matlagning och jag vill även komma igång med lite mer vildmarksliv och camping när vi flyttar hem då vi älskar att vara i naturen.

Rolig tråd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Erik heter jag och är 20 år gammal. Bor mellan Uppsala och Västerås. På dagarna(och denna sommar även en del nätter) sitter jag i en traktor/hjullastare och utför diverse lantbrukssysslor.

Blev medlem på Sweclockers när jag skulle bygga min första dator, och har varit kvar sen dess. Brukar inte skriva så många inlägg men det händer att man slänger sig in i en diskussion. Förutom teknik så är träning ett stort intresse.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

katt och apple nörd? på Sweclockers????

Tjena!
Maxx Heter jag 25 år gammal och jag har en katt!

puh! då va de ur vägen.

Skämt åsido! Jag blev medlem här på Sweclockers 2011 då jag skulle bygga min första spel dator. De va ungefär vid denna tiden jag insåg att Mac och Windows är bra på olika saker...
Och fortsätter än idag att använda båda operativ systemen då windows är överlägset mycket bättre till att spela med ^^
Händer ibland att man fliker in på någon tråd eller två när humöret faller in, Annars så läser jag mest i forumet och lyssnar fredagspanel

Tillvardags jobbar jag i försvarsmakten och kan verkligen säga att jag stormtrivs!

Mina övriga hobbys förutom teknik (duh!) är bilar och motorcyklar (Host* KTM!!!) som jag gärna skruvar lite på en fredagkväll. Har även snöat in mig mer och mer till att göra Youtube videos för att låta kreativiteten flöda lite extra!
Favorit maten är ost fondue. och pizza är ALLTID godast i sin hemstad!

För att avsluta detta så va min första dator en Macintosh Color Classic från 1995.

Visa signatur

Spel dator: |Intel Core i5 4770K @4,4GHz 1,25V |Zalman CNPS 9900 |Asus Maximus VI hero |Corsair Vengence 4x4GB 1600 mHz |Gigabyte GTX 970 G1 |Samsung 850 evo SSD|Corsair RMX 750W |Razer Deathadder chroma | Bose QC35| Corsair K65|

Allt annat datorn: Macbook Pro 13" late 2017 i5 @ 3,1GHz

Min YouTube Kanal: https://www.youtube.com/user/maxxsorensen

Permalänk
Medlem

Flygsimulator, katt, familj och datorer. :)

Hej

Jag heter Henrik och var den som föreslog denna tråden.
Tack för att ni tog upp min idé.

Jag hör till de lite äldre, med 52 år.
Jag har varit medlem sedan 2013, men har intresserad mig för datorer sedan runt 1995, även provat lite elektronik och kodning långt innan dess.
Har grejat med spel och datorer sen dess, och redan min första AMD K7 provade jag att överklocka, och har inte sett mig tillbaka sedan.

I dag använder jag mest min dator till semi-seriös flygsimulator (DCS, Digital Combat Simulator), och det går nästan åt fler pengar till kontroll-prylarna än till datorn.

Jag tog sent i livet upp mitt intresse, och är i dag Elektronik och Dator Ingenjör.
Vad mer är, jag lyckades också slutligen hitta jobb inom min annan intresse, och jobbar i dag med flygplan i Danmark.

Jag lever i Skåne med min familj och vår söta katt (!), och grundat långt till jobb och behov av tid med familj, blir det tyvärr inte så mycket tid över till dator som jag ibland kunde önska.
(Därav också det sena svaret på denna tråden.)

På SweClockers använder jag mest marknaden till att kolla prylar och priser, den största tiden online använder jag i FB grupper runt mitt flygplan- och simulator intresse.

Permalänk
Medlem

Hej!

Alexander heter jag och har vart medlem sedan 2012 har dock smyghängt hos Sweclockers ett par år innan jag tog steget och blev medlem. Just nu är jag 35 år och har på den tiden hunnit med att skaffa två barn. Är utbildad civilingenjör i kemiteknik och jobbar idag som en blandning av konsult och utvecklingsingenjör med koppling mot IT. Är en migrerad dalmas som nu återfinns i Östergötland.

Tid är definitivt en bristvara men uppskattar film och spel rent generellt. Hänger en del på gymmet, utan att för den skull vara enorm. Har definitivt en förkärlek för He-man/Masters of the Universe... Låter ju sådär att ta upp He-man direkt efter gymmet i sin presentationstext, men jag låter det stå kvar... Älskar även sport/idrott och tävling rent generellt.

Permalänk
Medlem

Hallå! Erik var namnet men går under alias så som: Vikingen ( shorts for vinter! ) Farthinder eller " fred:en" ( dem som vet dem vet )
är en Sen 80-talare med förkärlek till de mesta inom Metal/techno/trance.

Första egna datorn var en " herrejösses maskin " från microstore med en AMD Athlon 64 och ett ATI x1300, som levererades med en defekt CPU
Just nu så brukar jag spela mestadels singelplayer spel så som Skyrim/Fallout4/, men även POE och lite annat gött
Kan hända att man råkar trycka hem en switch på black friday.

på dagarna jobbar jag som IT-Support och administratör i Kungsbacka, Är egentligen inte ens utbildad inom IT/dator, men har intresset för det och fick anställning på så vis ( kan även varit p.g.a rekommendationer )
Är i grund och botten en Reparatör och service mekaniker och har skruvat med bilar sen jag fick körkortet

Så... vill man ha mitt intresse så är det bara nämna: Diablo 2, tyskstuk, Corrado xD

Bor för tillfället i Angered i Göteborg ( ja bror, vaktar orten osv osv ) hos en polare för att spara cash till husköp ^^
Tveka inte att höra av sig! alltid kul att hitta nytt folk

ps. Team Mystic! ds

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Tja!
Jag heter Imad. Jag går i gymnasium och när jag blir vuxen vill jag jobba med datorer! ;P Jag har bott i Sverige (Stockholm) i 10 är nu, och gillar det mesta som har med datorer/teknik/bilar/FPV drönare att göra. Jag har gillat teknik sen jag va runt 5 år gammal, men det vara först under 2016/17 som jag byggde min första system (samma X58 xeon som jag har nu fast med en GTX 460 ).
Under 2017/18 byggde jag min egen trächassis (bilder finns i galleriet). Det var min första dator modifikation/bygg. Min ideologi med datorer brukar vara att bygga så pass billigt som jag kan, med utan att kompensera i prestanda. Det leder till att jag ofta kollar marknaden och använder "gammal" high-end komponenter. xD
Jag brukar *lurka* rätt mycket här på SweClockers.com, men jag är alltid online i geeks/swec discord. Ifall att ni vill prata om bokstavligt vad som helst, PMa

Permalänk
Inaktiv

Är en av de riktigt gamla rävarna här på Sweclockers. Att det redan gått 18 år är helt obegripligt. Närmar mig som sagt 40 års-strecket. Nybliven pappa och det stora intresset har varit genomgående teknik. Allt började med en Atari 1040STE, sen fick jag min första pc, en 486 SX25. Sen blev det en Cyrix för att sedan bygga själv med både Intel och AMD. Överklockning var på en helt annan nivå. Innan ABit BH6 så var man tvungen att modifiera moderkortet med potentiometrar om man ville höja spänningen. Måla L1-bryggor på AMD K7-prollar och man snodde morsans nagellack för att skydda målningen. Nu för tiden sköter man allting i Bios. Sweclockers är den enda site:n jag besökt nästan dagligen sen jag blev medlem.

Permalänk
Medlem

Simon. Hemflyttad efter 11 år I Norge. Snickare. Fru, tvillingar och hund. Varit medlem sen -05.

Stort Teknik--och fulkultur intresse som bara växt sig starkare ju mindre tid till sånt man har! Swec är mitt ankare på webben!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Björn här, nyligen plockat upp det vilande teknik intresset igen efter att det legat och vilat i många år då alla pengar gick till ex-hustruns hästar och inte till mina datorprylar. 2 egna bar och 1 bonusdotter med sambon. Medlem sedan 2014 men egentligen mest aktiv sedan våren 2017. Nybliven testpilot även om jag inte testat något ännu.

Har även hunnit med att ge mig på lite lätt moddning och hade inför WDH18 en svag förhoppning om att ställa ut, men tyvärr så gick allt åt skogen som det går att läsa om i min bygglogg. Kom i vart fall med på Swec bild på DH! Alltid något!

Jobbar annars som enhetschef i äldreomsorgen med en sjuksköterskeutbildning som grund.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Tjo, Daniel heter jag, 29 år ung, vart medlem längre än min profil antyder då jag tappade access till hotmail knuten till mitt ursprungliga konto. Jobbar med tech i alla dess former, byggt datorer för mitt eget nöje sedan 15 år tillbaka minst. Min lägenhet är i princip en verkstad med kök och badrum

Vart en selfish node i internet-kultur i många år- lyssnat men ej talat. Trevligt att vara tillbaka här bland liksinnade människor.

Spelar musik, tränar, spelar spel, försöker lära mig allt som är värt att veta.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Lego Master

Martin heter jag, 35 år gammal. Bor i NV-skåne och jobbar på en bank som sysadm/utvecklare/know-it-all.
Två kids hemma (5 & 2 år), sambo, villa.

Stort teknikintresse överlag, bygger datorer och samlar skräp på loftet.
Intresse i Lego, rollspel, datorspel, airsoft, astrofysik...försöker få barnen intresserade av mer än bara Legot. ^^
Hade tidigare ett brinnande bilintresse, men det har gått över till att jag bara vill att skiten ska fungera.

SweC är en konstant öppen flik i samtliga webbläsare, oavsett enhet.

Köpte för några år sedan en gaminglaptop nära nog endast i syfte att den skulle vara enkel att ta med till DH. Jag har fortfarande aldrig varit på DH.

Har dock tidigare varit med och arrangerat lokala LAN i och runt Halmstad.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Daniel, 30 år. Jobbar med delvis forgivning och design men även som produktansvarig för en svensk IT handelskedja, där jag specialiserar mig inom speldatorer, datorkomponenter och gaming i övrigt.

Alltid vart PC gamer och det har sen ung ålder blivit min passion, hobby fritid och jobb. Har börjat ge mig in i modding och har en kärlek till vattenkylning, high end PC byggnation och modding. Är gamer på heltid också och älskar progressionspel så som Diablo, Factorio, PoE men spelar allt i från CoD till moddat minecraft.

Mig hittar ni lättast i Sweclockers Discorden där jag nickar ggalaxyy.

Visa signatur