Funkar denna router med fiber? Behöver jag något mer?

Permalänk

Funkar denna router med fiber? Behöver jag något mer?

Tjena!
Jag har grymt dålig koll på det här med fiber och nätverk så jag vänder mig till er. Idag drar stadsnätet fiber hos oss och jag har beställt ett paket från en leverantör samt en router. Vi ska endast ha nätverk (ingen tv etc etc). En dator ska vara kopplad via ethernet och ca 6 enheter ska vara på wifin. Behöver jag något mer än denna routern? Also, kommer den funka för mig eller har jag köpt något helt galet? Min hyresvärt pratade om mediekopplare, switchar och annat och jag hängde helt enkelt inte med.

Hjälp! 😭

Permalänk
Medlem

Den skall funka bra. Finns bättre å snabbare men då får man betala mer

Permalänk
Skrivet av Fantomen:

Den skall funka bra. Finns bättre å snabbare men då får man betala mer

Alright, tack! Sen så sa de någonting om att det kommer att sticka ut en kabel ur väggen och att jag själv ska sätta dit rätt ände? Något om JR45? Vad är dealen med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostrichboy:

Alright, tack! Sen så sa de någonting om att det kommer att sticka ut en kabel ur väggen och att jag själv ska sätta dit rätt ände? Något om JR45? Vad är dealen med det?

RJ45, en vanlig nätverkskabel dvs.

Visa signatur

| CPU: i7-8700 | GPU: Asus ROG Strix 2080S | RAM: 16GB 3000MHz DDR4 | Mobo: Gigabyte Aorus z370 | Storage: 512GB SSD | 2TB HDD | Chassi: Fractal Define R4 |

Permalänk
Skrivet av Kotka:

RJ45, en vanlig nätverkskabel dvs.

Tack för hjälpen! Låter ju som det är väldigt straight forward och att jag har missförstått vad de pratat om 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostrichboy:

Tack för hjälpen! Låter ju som det är väldigt straight forward och att jag har missförstått vad de pratat om 😂

Många supportagenter har en förmåga att ta på sig expertmössan och låta betydligt mer invecklat än vad det är

Visa signatur

| CPU: i7-8700 | GPU: Asus ROG Strix 2080S | RAM: 16GB 3000MHz DDR4 | Mobo: Gigabyte Aorus z370 | Storage: 512GB SSD | 2TB HDD | Chassi: Fractal Define R4 |